מודעות עצמיתמילה טובהרעיונות טוביםתובנת בוקרתוכן חיובי

האם רק עצים צומחים?

What is it like to be a tree?

האם רק עצים צומחים?

לדתיה בן דור יש שיר שבו היא שואלת:
“”פעם שאלתי עץ –
“עץ, איך זה להיות עץ?”
“אתה וודאי מתלוצץ”- אמר העץ.
“לא ולא”, אמרתי – “ברצינות גמורה,
זה טוב או רע?”
“רע?” תמה העץ. “מדוע?”
“ולא אכפת לך שאתה תקוע כל השבוע?”
“אינני תקוע, אני הרי נטוע””

אני בכל בוקר קמה ושואלת את עצמי איך זה להיות אדם?

איך אני רק היום מצמיחה את חיי ומנתבת אותם בשבילי החיים בדיוק כפי שהעץ מנתב את שורשיו באדמה.

העץ אמנם נטוע במקום אחד וממקומו הוא נהנה מכל מה שמגיע אליו, תתארו לכם מה יקרה לנו, האנשים אם נעמוד במקום אחד ונחכה שהכל יגיע אלינו.
האם עדיין נוכל לממש את הפוטנציאל שלנו כפי שעץ עושה ממקומו? האם עדיין נוכל לצמוח ולשגשג?

יש ביטוי שנקרא אזור הנוחות, זהו אזור שבו אדם נמצא, ללא שינויים משמעותיים בחיים, והאזור בהחלט לא נוח, רק נראה לכאורה כאזור נוחות.
זהו המקום שאנחנו נוטעים את עצמנו אליו, לא מאפשרים לנו להגיע למקומות אחרים, הוא מרחיק אותנו מהגשמת החלומות, מהמטרות והייעדים ובכך אנחנו זונחים את עצמנו.
לצאת מאזור הנוחות להגיע למקומות אחרים, משמעותו לפתח את עצמנו, את הכישורים שלנו, לפתח את החזקות, המודעות העצמית ולהכיר את מי שאנחנו.

ככל שאנחנו לומדים להכיר את עצמנו ומאפשרים לנו ללמוד עוד דברים על האישיות שלנו כך אנו צומחים בתנועה, היכולת שלנו לחפש משמעות בכל דבר, לחוות חוויות מגוונות, להיות סקרנים למרחב הבא ולפעולה הבאה יוצרים בנו מוטיבציה ומניעים בנו את הצמיחה והשגשוג בעולם הפנימי שלנו.
הרוח שנמצאת בנו מאפשרת לנו לנוע ממקום למקום, לפרוש כנפיים.

האיזון בין היכולת לטעת שורשים  ולעוף רחוק ממקום למקום יוצרת איזון חיובי, מאפשרת פיתוח האישיות, פיתוח חשיבה חיובית, חיזוק העצמות יוצרים בנו תחושה של סיפוק.

כאשר אני שואלת את עצמי איך זה להיות אדם, אני עונה באופן חיובי  במילים טובות וחיוביות, מזהה באופן מדוייק מהם הדברים שיכולים להצמיח אותי, באיזה חזקות אני משתמשת בכל יום.
אני מקיפה את עצמי באנשים אשר  טובים לרוח שבי, לאנרגיה החיובית שאני מייצרת ומייצגת.

במידה ואנחנו בוחרים להיות אנשים שנעים ממקום למקום, ויוצרים בחיינו איזון ומשמעות, מפתחים את האישיות ,אנחנו קמים בבוקר ממוקדים, יותר אמיצים, מאמינים בעצמנו ומגשימים את החלומות שלנו.

התובנה שיש חשיבות להתבוננות שלנו אל עצמנו, איך זה להיות אדם, בבחירות  התואמות למחשבות , לרגשות ולמעשים שלנו.
בכל יום תבחרו את הצעדים שלכם, עשו סדר במחשבות, אפשרו לרגשות חיוביים להניע את הדרך שלכם ולסקרנות להביא אתכם למקומות חדשים.
ולשאלה שאיתה פתחתי את המאמר:
כן, גם בני האדם צומחים.

הציור של אתי דמרי https://www.facebook.com/rafieti

4.6 5 votes
דירוג הכתבה

אתי דמרי

נשואה, אמא לשלושה ילדים, גרה בבית אריה עופרים. שדרנית רדיו ב הרדיו החברתי הראשון, אשת חינוך. מייסדת מיזם חינוכי: הבניה ועיצוב מחדש של גן הילדים ברוח הפסיכולוגיה החיובית" (2010) מייסדת מיזם חברתי "כולם מדברים מילים טובות", לעידוד אמירת מילים טובות בבית ובמשפחה, במערכת החינוך, צה"ל ומקומות עבודה.(2018). מייסדת מיזם להבראת הגוף והנפש, "הפילוסופיה של הבריאה והבורא - אור שלם"(2006) נומרולוגית, מתקשרת, מאמנת אישית ועסקית
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x