קורונה

חקלאי העלעלים שמחפשים לתרום את הסחורה התקועה.

אין ספק שהרבה מאוד ענפים נפגעים מנזקי הקורונה ובהם מצויים גם החקלאים שהגזירה לסגור את גני האירועים והמסעדות משאירה אותם עם כמויות עצומות של סחורה שאם לא תימכר תיזרק. ואכן חקלאים רבים מנסים למכור את הסחורה שלהם בצורה ישירה אבל לצידם יש גם חקלאים שמאז ההגבלה על הייצוא וסגירת המסעדות וגני האירועים עסוקים בפעילות מסוג אחר- תרומה.

חברת עלעלים רעננים הישראלית שקיימת מאז 2008. ומשווקת מעל 40 סוגי ניצני בריאות בארץ ובעשר מדינות נוספות בעולם נתקעה בשבועות האחרונים עם מלאי עצום של עלעלים שבשל מדיניות סגירת השמיים לא יכולה לייצא אותם וגם בארץ סגירת המסעדות וגני האירועים לא מאפשרת לחברה לספק את הסחורה לאתרים הרגילים החליטה החברה לרכז את כל המאמצים שלה כדי לספק את התוצרת לגופים נזקקים רבים ככל הניתן שיוכלו לסייע גם לחיזוק המערכת החיסונית בציבור הרחב ובמיוחד אצל מי שזקוקים לכך יותר מכל"

פלג בכור נהל שיווק ומכירות של חברת עלעלים רעננים

לדברי פלג בכור מנהל שיווק ומכירות של עלעלים רעננים "אם יש מגיפה עולמית שחמורה יותר ממגיפת הקורונה, הרי שארגון הבריאות העולמי כבר הכריז עליה כמחלה אפידמיולוגית עולמית היא, חוסר ברכיבים תזונתיים חיוניים מהמזון שכתוצאה ממנו הבריאות הכללית העולמית נפגעת. כ-%60 מהאוכלוסייה בעולם סובלת מחוסר ברזל, %30 מחוסר באבץ ו-%15 מאוכלוסיית העולם סובלת ממחסור בסלניום. המחסור בסידן, מגנזיום ונחושת הפך גם הוא לנפוץ בחלק מהמדינות המפותחות והמתפתחות . מנגד, התרבות המערבית רווית המוצרים המעובדים מובילה לתזונה עתירת סוכר, שומן, ומלח ודלה בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים; ובהשפעתה רבים מאיתנו לא מצליחים לעמוד בהמלצות.

אין ספק שתזונה עשירה בפירות ובירקות חיונית מאוד לבריאות העולמית והחוסרים הללו מהווים אולי עכשיו את אחת מהסיבות להערכתי למרות שאני לא רופא או אפידמיולוג מוסמך, להתפשטות הקשה של ווירוס הקורונה. ולכן עכשיו יותר מתמיד חשוב מאוד להקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה עשירה בפירות ובירקות וכמובן במזונות על כמו העלעלים שאנחנו מייצרים.

מהם עלעלים ולמה הם כל כך בריאים בעצם? "עלעלים הם נבטים המיוצרים ממגוון גדול מאוד של זרעי צמחי מאכל. שנקצרים 20-7 יום לאחר הנביטה ועוד לפני גדילתם המלאה של זוג העלים האמיתי הראשון של הצמח. זאת אומרת שתהליך הקציר שלהם נעשה מוקדם יותר מהקציר של הצמח הגדול השלם. האורך שלהם מגיע עד 10 ס"מ. ומסתבר שתכולת הוויטמינים והמינרלים שיש בהם ביחס למשקל הטרי גבוהה בהרבה לעומת הכמות שיש בצמח המלא. ולכן אם צריכה של פירות וירקות כמו גם עשבי טיבול חשובה בגלל הערך התזונתי הגבוה הרי שבעלעלים יש הרבה הרבה יותר"

בנוסף גם ברמה האקולוגית יש לגידול של עלעלים יתרונות נוספים גם ברמה האקולוגית הן בשל זמן הגידול המהיר בהרבה ובעיקר בגלל צריכת המים האפסית לעומת גידול הצמח הבוגר וכן גם העובדה שאין צורך בחומרי דשן /הדברה ושטח גידול קטן בהרבה."

נשמע שיש לכם מוצר שיכול להציל את העולם "לא הייתי מגזים ואומר להציל אבל יכול לעזור מאוד".

עוזי תשובה מנכ"ל עלעלים רעננים והבן שלו

ואיך החלטתם דווקא לתרום ולא לנסות למכור את המוצר החשוב הזה כמו חקלאים אחרים? "פה הקרדיט הוא לחלוטין של עוזי תשובה מנכ"ל החברה שהחליט שיש אנשים שדווקא עכשיו צריכים בדיוק את המוצר הזה שעשיר מאוד ויטמינים מינרליים ונוגדי חמצון שמחזקים את המערכת החיסונית והם גם מאוד מאוד טעימים. הכמות שיש לנו הרבה יותר גדולה ממה שנוכל למכור"

מתחילת השבוע אנחנו עסוקים באיתור גופים שניתן לתרום להם עלעלים רעננים ולשמחתנו יש היענות גדולה כבר העמסנו 3 משאיות מלאות ללקט ישראל וללתת ותיאמנו עם גופים נוספים ושמחים לתרום עוד לכל מי שזקוק . ולי נותר רק לשתף ולברך את האנשים המקסימים האלה ואת כל מי שיזכה לקבל את העלעלים המדהימים בהרבה בריאות!

ליצירת קשר עם פלג המקסים בטלפון +972 54-624-2599

5 1 vote
דירוג הכתבה

רקפת פרא

מומחית תוכן חיובי וצרכנות חברתית. מייעצת ומסייעת לחברות וארגונים בתחום השיווק, הדיגיטל והתוכן. עוסקת בכתיבת חדשות טובות משנת 2018 דרך כתיבה במדור החדשות הטובות באתר Mako ועריכת האתר מאז ינואר 2019 וניהולו השוטף בהתנדבות. הקימה את קטגורית הצרכנות החברתית והראשונה לסקר אותה באופן זה. רואה בסיקור חדשות טובות שליחות ופועלת לייצר חדשות כאלו בעצמה. מרצה באוניברסיטאות וארגונים בתחום התוכן החיובי, צרכנות חברתית וחדשות טובות וכמו כן מחברת בין גופים וחברות לטובת פעילות חברתית וצרכנות חיובית.
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x