תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

תנורי קרמיקה – אילו פרמטרים כדאי לבחון לפני רכישת תנור חדש?

תנורי קרמיקה משמשים באינספור מקומות בארץ ובעולם, הן חובבים והן סדנאות, מוסדות ומפעלים של ממש. בין אם אתם מתפעלים סדנת קרמיקה שכונתית לחוגים וחובבים בעיקר ובין אם אתם ממונים על הרכש בסדנה או מפעל גדולים בהם נעשה שימוש בתנורי קרמיקה – חשוב שתהיו מודעים לשלל הפרמטרים החשובים השונים שכדאי לבחון בעת החיפוש והבחירה בתנור חדש. אלו הם כמה מאותם פרמטרים עיקריים, עליהם כדאי לתת את הדעת לפני שבוחרים ורוכשים:

סוג וכיוון הפתיחה – כל חיפוש אחר תנור קרמיקה חדש יגלה לכם מיד כי נהוג לחלק את הדגמים השונים לשתי קבוצות עיקריות – תנורים בעלי פתח עילי וכאלו בעלי פתח קדמי. למרות שבדרך כלל תנורי קרמיקה פתח עליון יהיו נפוצים יותר בסדנאות בהן הם משמשים לצרכי אומנות, לימוד, יצירה וכו’ ואילו תנורי פתח קדמי יאפיינו יותר מפעלים וסדנאות ייצור, ההבדלים העיקריים בין שני הסוגים אינם קבועים או כלליים. ההבדלים הם לרוב בין דגמים ספציפיים, ואת הבחירה בין שתי האפשרויות כדאי לבצע בהתאם לתנאי השטח עבורם מיועד התנור. בפרט, חשוב לוודא כי תהיה לנו גישה נוחה וטובה אל הדלת. לכן יש לקחת בחשבון את המיקום המיועד עבור התנור ואת הגישה אליו, חפצים ופריטים נוספים שאמורים להיות בסביבתו וכיוצ”ב.

נפח פנימי – יחידת הגודל הרלבנטית ביותר בתנורי קרמיקה היא הנפח הפנימי של התנור, אשר נמדד בליטרים וקובע כמה פריטים נוכל להכניס לתנור בכל פעולה נתונה, ומה יהיה הגודל של פריטים אלו. ניתן למצוא דגמים שונים של תנורי קרמיקה המתחילים בנפח פנימי של כ 16 ליטר, ומגיעים גם עד מאות ואלפי ליטרים.

בידוד ועובי דופן – עובי הדופן של תנור הקרמיקה הוא אחד הפרמטרים העיקריים אשר יקבעו את יעילות העבודה שלו, את הטמפרטורה אליה הוא יכול להגיע ואת כמות האנרגיה שנצטרך להשקיע על מנת להגיע לכך. עובי דופן של כתשעה סנטימטרים לפחות יבטיח בידוד טוב ותצרוכת אנרגטית יעילה.

טמפרטורה מקסימאלית – לא כל תנורי הקרמיקה מגיעים לאותה רמה של חום. כשבוחנים דגמים שונים, זהו אחד הפרמטרים הראשונים שיציגו בפניכם. מומלץ לבחון מהן הטמפרטורות המקסימאליות להן אתם זקוקים, ולקנות דגם שמגיע לטמפרטורות אלו לפחות. מטעמי חיסכון עדיף להימנע כמובן מקניית דגם שמגיע לטמפרטורה גבוהה בהרבה ממה שאתם צריכים.

מספר כיווני החום – דגמים שונים נבדלים גם על פי מספר הכיוונים מהם מגיע החום אל התוצרים המונחים בו. ההבדל העיקרי בין דגם בעל חמישה כיווני חום, למשל, לבין דגם עם שני כיווני חום בלבד, הוא זמן הפעולה הנדרש על מנת להגיע לתוצאות הרצויות.

עיצוב ארגונומי –  בדגמים חדישים מסוימים, בפרט כאלו המיועדים לבתי ספר, סדנאות קרמיקה וכד’, ניתן למצוא עיצוב ארגונומי המאפשר טעינה נוחה ויעילה של הפריטים אל התנור. למשל – אפשרות להכניס דברים אל התנור מכמה כיוונים שונים, אפשרות לנייד את התנור ביתר קלות ועוד.

שרות ותחזוקה מונעת – כאשר מדובר בציוד מתקדם ורגיש כמו תנור מעבדתי, חשוב לשמור עליו ולבצע תחזוקה בקביעות כדי להבטיח את פעולתו הבטוחה והיעילה.
פעולות התחזוקה כוללות:

  1. ניקוי ותחזוקה תקופתיים: ניקוי התנור, המדפים, וחלקיו השונים באמצעות חומרים מתאימים וכלים רכים כדי להסיר את הלכלוך והשאריות.
  2. בדיקת כלליות ופיקוח על תפעול: בדיקת תפעול המכשיר, בדיקת מדדים כמו טמפרטורה ולחות, ותיקון כל תקלות ובעיות שעלולות להתרחש.
  3. עדכונים ושדרוגים: התקנת עדכונים ושדרוגים לתוכנה ולחומרה של התנור כדי לשדרג את ביצועיו ואת יכולותיו.
  4. שירות על פי דרישה: כשיש בעיה או שאתה זקוק לעזרה מקצועית, חשוב לקבל שירות מהיר ואמין מהיצרן או מהמשווק.

לסיכום, כשאתה מחפש לרכוש תנור קרמיקה חדש, שים לב לפרמטרים הבאים:

  1. גודל ונפח: ודא כי התנור מתאים לגודל העבודות שתרצה להכין בו. חשוב לוודא שיש מספיק מקום למצרכים שלך בתוך התנור.
  2. טווח טמפרטורות: בדוק את הטווח הטמפרטורות שהתנור מסוגל להגיע אליו. חשוב לוודא שהוא מסוגל לעבוד בטמפרטורות הנדרשות עבור החומרים שתשתמש בהם.
  3. שליטה בטמפרטורה וזמן: האם התנור מציע שליטה מדויקת על הטמפרטורה והזמן? פיצ’רים כמו תזמון מראש ושליטה דיגיטלית על הטמפרטורה הינם שימושיים מאוד.
  4. בטיחות: ודא כי התנור כולל פיצ’רים בטיחותיים כמו נעילה אוטומטית של הדלת, ואזעקות במקרה של חום יתר.
  5. אפשרויות תחזוקה וניקוי: חשוב לבדוק את הדרישות לתחזוקה ולניקוי של התנור, ולוודא שהן מתאימות לך ונגישות לך
  6. מחיר ואמינות היצרן: התנור צריך להתאים לתקציב שלך, אך גם כדאי לבדוק את המותג ואת הביקורות של המשתמשים כדי לוודא שהוא אמין ואיכותי.

בדיקה מפורטת של כל אחד מהפרמטרים הללו יכולה לעזור לך לבחור את התנור המתאים ביותר לצרכיך ולצרכי העבודה שלך.

5 1 vote
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x