תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך הופכים להיות חברת דירקטוריון בחברה ציבורית?

חברי דירקטוריון בחברות ציבוריות הם אנשים בעלי מעמד גבוה שמחזיקים בכוח רב. עד לא מזמן התחום הזה היה פרוץ מאוד, כל אחד היה יכול למנות את מי שהוא ראה לנכון. במצב שכזה המון מקורבים מצאו את עצמם מחזיקים בתפקידים בעלי השפעה רבה. מהסיבות הללו בדיוק החליטו לפקח על התחום הזה, כדי לגרום למינויים טובים ונכונים. כפי שאמרנו תפקידו של חברת דירקטוריון הינו משמעותי, על פיו יישק דבר ברוב המקרים. מהסיבות הללו בדיוק אנו מציעים לך להבין כיצד תוכלי להפוך להיות חברת דירקטוריון בחברה ציבורית. נשים יכולות להתמנות לדירקטוריות בדיוק כפי שגברים יכולים להתמנות לתפקיד הזה.

קורס דירקטורים הינו בגדר חובה

כדי שתוכלי להיות חלק מחברי הדירקטוריון בחברה ציבורית יהיה עלייך לעבור קורס דירקטורים. מדובר על קורס ייעודי המכשיר אנשים מן השורה להחזיק באחד מהתפקידים החשובים ביותר. במסגרת הקורס נלמדים כל מיני דברים חשובים, כאלה שלא נלמדים באף מקום אחר. לרוב מי שיעביר את הקורס יהיה אדם שהיה חבר דירקטוריון בעברו או שהוא מנחה דירקטורים זמן רב. לכן את תוכלי לשמוע את הטיפים ואת העצות שיסייעו לך להפוך את התפקיד למשמעותי עבורך. אדם שאינו עובר קורס דירקטורים אינו יכול להיות חבר או חברת דירקטוריון בשום שלב. זה אחד מהפרמטרים החדשים שנכנסו בזכות הפיקוח על התחום הספציפי הזה.

הוכיחי שמגיע לך להחזיק בתפקיד

חובת ההוכחה היא עלייך בדיוק כמו שהיא מוטלת על כל מי שרוצה להיות חבר דירקטוריון. כאשר מדברים על אחד מהתפקידים המשמעותיים ביותר בחברות ציבוריות אין קיצורי דרך. עלייך לעבור את הדרך הארוכה כדי להחזיק בתפקיד הזה ובכוח המשמעותי המגיע איתו. ברגע שאת תוכיחי שמגיע לך להחזיק בתפקיד, אין סיבה שלא ימנו אותך להיות חברת דירקטוריון. כמובן שגם ברגע שתגיעי לתפקיד יהיה עלייך להמשיך לעבוד קשה ולהוכיח את המינוי שלך. חברי דירקטוריון עובדים מסביב לשעון על מנת להטיב עם החברה הציבורית ולהראות כי הם נבחרו לתפקיד בזכות. אל תחשבי כי ברגע שתחזיקי בתפקיד תוכלי להוריד את הרגל מדוושת הגז.

תדעי להתנהל נכון בתוך קבוצה

כדי להיות חברת דירקטוריון עלייך לדעת להתנהל בצורה טובה בתוך קבוצה שמקבלת החלטות. בחברות ציבוריות ישנם מספר חברי דירקטוריון שכל אחד מהם יכול לקחת את ההחלטות למקום אחר. עלייך לדעת לעמוד על שלך מצד אחד, מצד שני גם להקשיב לדעות של אחרים. רק עבודת צוות של כל החברים תוביל למציאות בה יהיה ניתן להוציא את מירב התועלת מהעניין. זה לא סוד כי המון חברי דירקטוריון מתנהלים עם אגו, דבר שמקשה עליהם להגיע להחלטות. נשים שמבוצרות בעמדה שלהן ולא מוכנות להקשיב יתקשו להתנהל בדירקטוריון. עלייך לקחת את זה לתשומת ליבך לפני שתמצאי את עצמך עם הגב לקיר.   

 קרדיט לתמונה Freepik

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x