תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

הכוח של היוגה – תנועה מתוך מודעות

מתאמנים רבים מבינים כיום כי במסע הכושר חשוב להתייחס לא רק לבנייה של כוח, אלא גם לחיזוק הגמישות. כדי להשיג את המטרות הללו המתאמנים אינם חייבים לקחת חלק באימונים מאומצים בלבד, אלא ישנן שיטות אחרות יעילות לא פחות אשר אינן מפעילות לחצים גדולים על הגוף. היוגה למשל, היא שיטה המאפשרת עשיית תנועות מתוך מודעות, כדי לחזק את השרירים, לצד שיפור של הגמישות והיציבות. במאמר זה נבחן את האופן שבו היוגה משלבת בין התחומים השונים בהצטיינות רבה.

התנועה המודעת ביוגה

אפשר לומר בביטחון כי יוגה היא הרבה יותר מספורט. למעשה, שיטה זו מאחדת בייחודיות רבה בין הגוף, הנפש והמוח. שיטת אימון זו משלב בתוכה שלל היבטים, כאשר ההיבט הפיזי שבה משלב מעבר בין תנוחות שונות מתוך מודעות גדולה ונוכחות ברגע. היוגה מעודדת שימוש בשרירים באופן מכוון, דבר אשר לא רק מרחיב את היעילות של התנועות, אלא גם מאפשר פיתוח נכון יותר של השרירים. השילוב הזה בין הפיזיות לתנועה המודעת הופכת את היוגה לשיטה ייחודית בנוף של האימונים המאומצים, אך היא אינה מתפשרת על חיטוב הגוף ושיפור הגמישות.

היתרון של עבודה עם משקל הגוף

התנוחות אותן מבצעים בזמן האימון עושות שימוש במשקל הגוף של המתאמן, דבר אשר מאפשר פיתוח של כוח ויציבות. כל תנוחה מתעלת לטובתה מספר קבוצות שרירים הנדרשות לעבוד יחדיו בצורה הרמונית. המעבר החלק שבין תנוחה לתנוחה מבטיח שכל הגוף יישאר בעבודה בכל עת. הזרימה הזו מאפשרת למתאמנים להביא את מה שלמד הגוף גם לחיים שמחוץ לאימונים, לניהול אורח חיים נעים וחזק יותר.

חיזוק השרירים מבלי להתפשר על גמישות

הגמישות היא חלק בלתי נפרד מהתרגול. באמצעות שילוב של מתיחות דינמיות וסטטיות, ניתן לשפר בצורה ניכרת את הגמישות. התנוחות דוחפות בעדינות את המתאמנים לגבולות יכולות הגמישות שלהם, דבר המעודד הגדלה של טווח התנועה עם הזמן. באמצעות שילוב של נשימה נכונה במהלך המתיחות, ניתן להשיג תוצאות מרשימות אף יותר.

ישנם כמובן סוגים שונים של אימוני יוגה השמים משקל מעט שונה על ההיבטים של פיתוח הכוח והגמישות. הויניאסה למשל היא שיטה שבה ישנו קצב של זרימה בין תנוחה לתנוחה, גם כדי לבנות סיבולת וגם כדי לשפר את הגמישות בצורה רחבה ככל הניתן.

טיפוח הגוף והנפש

היתרונות הפיזיים של היוגה הם בלתי נפרדים מהיתרונות המנטליים והרגשיים. בעוד המתאמנים מעצבים את גופם באמצעות תנועה מודעת, הם גם מאמנים את נפשם בהתבוננות פנימית ובנייה של חוסן נפשי. הגישה ההוליסטית הזו מאפשרת שיפור של אורח החיים במגוון אופנים, גם מבפנים וגם מבחוץ.

לא פעם התנוחות במהלך האימונים דורשות סבלנות, נחישות ויכולת הסתגלות, אתגרים אשר עולים לא פעם בחיי היומיום. עם ההתמדה עולה גם היכולת לטפח את היכולות הללו, דבר אשר משפיע על אורח החיים ככלל ולא רק בהיבט הפיזי.

הנשימה גם היא חלק מהכוח של היוגה אשר משלבת בין הפיזי לנפשי. הנשימה משמשת כתזכורת תמידית להיות נוכחים ברגע ולהיות מודעים למתרחש סביבנו, גם בתוך תנוחות מאתגרות במיוחד. ההתאמה שבין הנשימה לתנוחות מדגישה עוד יותר את החיבור שבין הגוף לנפש.

אם כן, כוחה של היוגה טמון בכך שהיא הרבה יותר מפעילות גופנית. היא מביאה למתאמנים יתרונות רבים אשר יוצרים השפעה הרבה מעבר למראה הפיזי בלבד. מי שבוחר ביוגה כשיטת האימונים המועדפת עליו, לרוב יבקש להקדיש תשומת לב לא רק לגוף אלא גם לנפש ואין ספק כי שיטה זו מציע בדיוק את השילוב הנפלא הזה.

קרדיט תמונה: pixabay

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x