ללא קטגוריהתוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

השוכר לא מתפנה? 5 דגשים בנושא תביעה לפינוי מושכר

תופעה של שוכרים שאינם מתפנים מדירה שינה מבעלי נכסים רבים. לא אחת המשכיר לא יכל לזהות מראש כי מדובר בשוכר בעייתי, ורק במהלך תקופת השכירות או לקראת סופה הוא הבין את המשמעות של הכנסת השוכר לנכס.

על כל פנים, אין להרים ידיים. כששוכר לא מתפנה – בין אם מדירה ובין אם מעסק, ככל שנזדרז להפעיל את הכלים המשפטיים, כך נוכל להחזיר את המושכות לידיו של המשכיר. התביעה הרצויה והנכונה בהקשר זה היא כמובן תביעה לפינוי מושכר.

להלן כמה דגשים חשובים בקשר לתביעה לפינוי מושכר:

  1. מהם יתרונות התביעה לפינוי מושכר?

ראשית, פסק הדין צפוי להתקבל תוך תקופה קצרה מפתיחת ההליך, לעתים אפילו תוך 60 יום בלבד. בנוסף, עקב העובדה שפסק הדין ניתן תוך תקופה קצרה מתחילת ההליך, כך שהות הדייר הבעייתי בדירה אינה מתארכת מדי והנזק שנגרם למשכיר עקב השהות, מצטמצם.

  • מה הסעדים שניתן לדרוש בתביעה לפינוי מושכר?

הסעד היחידי אותו ניתן לדרוש הוא פינוי המושכר, כלומר פינוי השוכר מהדירה. כדי לדרוש סעדים נוספים, כמו פיצויים עקב נזקים ממוניים שנגרמו כתוצאה מסירוב השוכר להתפנות, יש להגיש לביהמ”ש תביעה נפרדת.

  • מה יש לצרף לכתב התביעה?

אדם המגיש כתב תביעה לפינוי מושכר, חייב לצרף אליו מסמכים רלוונטיים, כמו חוזה שכירות חתום, מכתב ההתראה ששלח לנתבע בטרם נקיטת ההליכים המשפטיים, וכן מסמכים הנוגעים לבעלות על הנכס.

  • מה יכול להגביר את סיכויי קבלתה של תביעה לפינוי מושכר?

חשוב שבעל הבית יתעד את כל התרחשות האירועים, כלומר ישמור צילומים, הקלטות והודעות, מהשוכר או על השוכר, שכן כך יוכל בעל הבית להוכיח ביתר קלות את טענותיו בביהמ”ש.

  • מהן זכויותיו וחובותיו של שוכר שמוגשת נגדו תביעה לפינוי מושכר?

השוכר רשאי, כמובן, להגיש כתב הגנה, אך הוא חייב לעשות זאת תוך 30 יום ממועד המצאת כתב התביעה. בנוסף, השוכר לא יכול להגיש תביעה כנגד המשכיר במסגרת אותו ההליך, וכן הוא לא רשאי להעביר את האחריות לאדם אחר. משמע, אין לו יכולת “להימלט” מהתביעה.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x