תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מדוע כדאי לרכוש תעודת אבטחה SSL  פרטית ולא להסתמך על תעודות חינמיות

כמו כל דבר שמגיע בחינם, במיוחד בעולם הדיגיטלי, האופציות יהיו מוגבלות והסיכונים הם רבים. האם באמת כדאי לרכוש משהו חינמי לאתר שלנו, כשאנו מודעים למגבלה ובמיוחד כשזה קשור לאבטחת האתר? לא מומלץ במיוחד. תעודת SSL חינמית היא יתרון בהקשר כספי, אך לא בהכרח בשאר הדברים בדיוק כמו כל דבר אחר. במאמר זה נעסוק בשאלה האם באמת תעודת SSL חינמית עדיפה מאשר תעודה פרטית? ומהן ההשלכות לכך?

מה זה בכלל תעודת אבטחה פרטית באתר?

לפני שבכלל נתחיל ביתרונות ובחסרונות, כדאי להבהיר מה זו בכלל תעודת אבטחה לאתר. תעודת SSL בשמה (Secure Sockets Layer) יוצרת חיבור מאובטח בין שרת האינטרנט לדפדפן של המשתמש, מצפינה נתונים ומונעת גישה לא מורשית. באמצעות הצפנה זו ניתן להבטיח שמידע רגיש כמו פרטים אישיים, אישורי כניסה ופרטי תשלום נשארים פרטיים ומאובטחים.

בכל מה שקשור להצפנה, כל תעודת SSL עושה בדיוק את אותו הדבר. בניגוד למה שחושבים, לא מקבלים הצפנה טובה יותר מתעודה בתשלום מאשר תעודה חינמית. חוזק ההצפנה תלוי בעצם יותר בדפדפן או במערכת בצד הלקוח והשרת בצד האתר. אז על מנת להפריך את העניין הזה – האתר שלכם וגם הגולשים בו ייהנו מאותה ההגנה בדיוק באותה הרמה.

מה בכל זאת ההבדלים בין תעודה חינמית לתעודה פרטית בתשלום?

בדרך כלל, תעודות SSL חינמיות מספקות אימות דומיין (DV), המאמת רק את בעלי הדומיין. הם אינם כוללים אימות מקיף ופרטים נוספים של בעל האתר, אותם פשוט לא ניתן לדעת באמצעות תעודה חינמית.

תעודות בתשלום לעומת זאת, כוללות לעתים קרובות אימות מורחב (EV) או אימות ארגון (OV), הדורשים בדיקות יסודיות של קיום האתר ובעלות משפטית על האתר, ואת כל הפרטים על האתר. בכך, תעודה פרטית מעניקה רמת אמון גבוהה יותר עבור המשתמשים.

מה לגבי אחריות ותמיכה? כפי שציינו בתחילת המאמר, בתעודה החינמית כמו בכל דבר חינמי, האפשרויות מוגבלות ולכן כל מה שקשור לתמיכה ואבטחה – מוגבל אף הוא. בדרך כלל, תעודות SSL בחינם אינן מציעות אחריות או תמיכת לקוחות נרחבת. למרות שהם מספקים הצפנה בסיסית לאתר, בדיוק כמו תעודה בתשלום, רמת הביטחון והתמיכה עשויה להיות מוגבלת. האם זה משהו שצריך לקחת בקלות ראש? לעומת זאת, תעודות בתשלום מגיעות במחיר יד ביד עם אחריות מפני פרצות אבטחה ותמיכת לקוחות נרחבת, מה שמבטיח תמיכה וסיוע במקרה של כל בעיה. זהו דבר מאוד חשוב ואף קריטי.

בעוד שההצפנה נשארת זהה בשני המקרים, אתרים עם תעודות SSL חינמיות נתפסים ברוב המקרים  כפחות אמינים בהשוואה לאלה עם תעודות בתשלום, היות ולא ניתן לוודא לגמרי את פרטי האתר או את בעלותו והנתונים המוכנסים לאתר עשויים להיות מוגנים בסימן שאלה. במקרה של תעודות פרטיות, במיוחד כאלו עם אימות מורחב, ישרו אמון ואמינות חזקים בקרב המשתמשים בשל תהליך האימות הקפדני.

לא ניתן באמת להסתמך על תעודות חינמיות

היתרון הנוסף שיש לתעודות בתשלום על פני חינמיות: התעודות בתשלום מחזיקות יותר זמן, ניתן לקבל תעודה בתשלום בתוקף של עד כשנתיים. מהו התוקף לתעודה חינמית? כמה חודשים לפחות. האם זה שווה לחדש תעודת SSL חינמית כל כמה חודשים במקום לשלם סכום מזערי ולהיות בראש שקט? לא ממש סביר ופיתרון מאוד לא הגיוני לבעל אתר רציני.

הבחירה בין תעודת SSL חינמית לתעודה פרטית תלויה במידה רבה באופי האתר, בתקציב, בתמיכה הנדרשת ורמת התפעול של האתר. הצפנה היא דבר מאוד חשוב למרבית הלקוחות, שיהססו האם להזין את פרטיהם האישיים באתר ללא הצפנה והגנה מקסימלית.

לעסקים קטנים ואתרים אישיים: תעודות SSL בחינם יכולות להציע הצפנה ואבטחה מספקות, במיוחד כאשר קיימים מגבלות תקציב, אך יש לקחת בחשבון את כל התקציב של החזקת אתר ולהבין: האם תשלום מזערי על תעודה זה באמת מה שיחרוג מהתקציב של העסק? פרצות אבטחה וחולשות יעשו נזק הרבה יותר גדול ולעיתים אפילו בלתי הפיך.

בכל מה שקשור לאתרי מסחר אלקטרוניים וארגונים גדולים ורציניים: תעודות SSL בתשלום, עם אימות מורחב, אחריות ותמיכה ייעודית שלהן, עשויות להתאים הרבה יותר על מנת לעורר אמון במשתמשים ולהבטיח אבטחה חזקה עבור עסקאות בכל מיני סכומים, וכמו כן גם נתונים רגישים הדורשים הצפנה אופטימלית.

Webgate מזמינה אתכן לארח את האתר ולהינות גם מתעודת SSL חינמים לכל דומיין במערכת וגם לרכוש תעודת SSL פרטית  ומקצועית החל מ-98₪ לשנה.

קרדיט לתמונה Freepik

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x