תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מה עושים במקרה של תאונת דרכים?

אף אחד לא רוצה להיקלע לתאונת דרכים, בטח לא כזו שיש בה נפגעים. עם זאת, לצערנו הסיכויים לכך ממש לא קלושים, וחשוב מאוד לדעת בדיוק מה עושים במקרה של תאונה. אתם ודאים מודעים לכך שתצטרכו אולי להפעיל ביטוח רכב, אבל באילו צעדים נוספים כדאי לנקוט? בשביל שלא תיתפסו לא מוכנים, ותוכלו לתפקד בקור רוח גם במצבים מלחיצים, הכנו לכם מדריך להתנהגות לאחר תאונות.

תאונה ללא נפגעים

אם בדקתם ואתם בטוחים שאף אחד או אחת מהמעורבים בתאונה לא נפגעו, קודם כל אתם יכולים לנשום לרווחה. זו בכל זאת סיטואציה לא נעימה, אבל ללא נפגעים המצב לא נורא כל כך. זה מה שעליכם לעשות:

  • פינוי הזירה – אם עצרתם באמצע כביש, צומת או בכל מקום אחר שעלול להפריע לתנועה, כדאי להזיז את הרכב. אם לא נפגע בצורה שמונעת את זה. תחנו בצורה בטוחה בשוליים, תצאו מהרכב רק עם וסט צהוב ותניחו מאחוריו משולש אזהרה, כנדרש על פי חוק.
  • החלפת פרטים – השלב הבא או להחליף פרטים עם הנהגים האחרים שמעורבים בתאונה. תבקשו מהם ותעניקו בחזרה את הפרטים הבאים: שם, כתובת, מספר תעודת זהות, מספר הרכב, חברת ביטוח רכב ומספר הפוליסה. ודאו כי הפרטים שקיבלתם נכונים, על ידי בדיקת התמונה ברישיונות הנהיגה של המעורבים, ובאמצעות בחינה של הפרטים בפוליסת ביטוח רכב שלהם. החלפת פרטים מסודרת מקלה על התהליך ועוזרת לחברת הביטוח שלכם לטפל בתביעת ביעילות ובמהירות. אם נהגים מסרבים להעניק לכם פרטים, אתם יכולים לפנות למשטרה (אין חובה לדווח למשטרה על תאונות ללא נפגעים).
  • הודאות – במקרם רבים, נהגים מנסים ללחוץ על מעורבים אחרים להודות כי התאונה התרחשה באשמתם. אל תספקו אף פעם הודאה כזו, גם אם אתם אכן מאמינים באותו רגע שאתם האשמים. אל תחתמו על שום דבר, מכיוון שאז תצטרכו לשאת באשמה גם אם לא בצדק. בכל מקרה של תאונה, חברות הביטוח בודקות מי אכן היה הנהג הגורם, וחתימה על הודאה תטה את הכף. מנגד, בהחלט יועיל לכם לקבל הודאה מהמעורבים האחרים, אבל קחו בחשבון שגם הם ודאי יודעים שזה לא כדאי להם.
  • צילומים – עוד בזירת התאונה, צלמו את הנזקים שנגרמו לרכב שלכם ולרכבים אחרים.

תאונה עם נפגעים

אם יש נפגעים, התהליך שונה לחלוטין. ראשית, אסור לכם להזיז שום דבר – לא את הרכב ולא אנשים שנפגעו. אתם אף פעם לא יכולים לדעת בדיוק מה סוג וחומרת הפציעות מהן הם סובלים, ואתם עלולים להזיק להם אם תבצעו תנועות לא נכונות. כמובן שאם אנשים נמצאים בסכנת חיים מיידית, אפשר וצריך להזיז אותם. למשל, חילוץ מתוך רכב בוער. עליכם להודיע באופן מידי למשטרה על האירוע, ולהמתין בזירה להגעתה. על פי הפרטים שתמסרו, יישלחו לזירה גם אמבולנסים ולוחמי אש, אם צריך. אם נפגעתם בעצמכם ומפנים אותם למיון, התשלום על כך מכוסה במסגרת ביטוח רכב. ודאו שאתם מקבלים דוח אירוע מהשוטרים, כדי שתוכלו להתאשפז, לקבל טיפול ובהמשך לקבל פיצוי בהתאם לפוליסה של ביטוח רכב

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x