ללא קטגוריהתוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים
חם

נקודות לשיפור: הדברים הטובים שהקורונה הביאה לחיינו

“בכל רע אפשר למצוא טוב” – כן, זו קלישאה מוכרת אך היא חיה ובועטת גם בימים אלו של קורונה. אחרי הכל, כבר למעלה משנה שאנו מצויים במגפה ששינתה את חיינו והביאה עימה גם לא מעט דברים טובים. אז מה בעצם שיפרנו במהלכה ומה ניקח איתנו הלאה? הישארו חיוביים

זאב נחמנזון

הנה קלישאה נוספת: “אם החיים נותנים לכם לימונים, תעשו מהם לימונדה”, אבל אלו הביאו לנו את הקורונה שגבתה מאיתנו לא מעט. קורבנות בנפש ברחבי העולם, מאות מיליוני חולים וסכומים בלתי נתפסים של כסף וכלכלות, פרטיות וחברתיות, שירדו לטמיון. עם זאת, בתוך כל הכאוס הזה שסופו עדיין לא ברור, המוח האנושי עודנו שורד ומוסיף להתפתח. במדינתנו הקטנה ובה העם היושב בציון שידוע בהיחלצותו ממצבים קשים, מצאנו את הנקודות הקטנות והגדולות להשתפר, להשתקם ולהתייעל בהן. אז למרות הכל, הנה כמה דברים טובים שהביאה הקורונה לחיינו.

עידן המטריקס

מתוך הסגרים, החל”תים, הבידודים וההדבקות, שהינו הרבה יותר בבית בשנה האחרונה ואפילו עם חברינו ויקירינו, נפגשנו בעיקר מאחורי מסך המחשב. לפני שנתיים הדאגה העיקרית לילדינו הייתה שלא יבלו יותר מדי אל מול המסכים והיום לאור המצב, כל ילד בן 10 מתהדר בכמה מכשירים חכמים. גם בגזרת צריכת שירותי האונליין נרשמה עליה של ממש בתקופת הקורונה וערוץ הדיגיטל עבר אף הוא לא מעט שינויים. אמנם אנו מורגלים לקבל שירותים דיגיטליים איכותיים כמו ביטוח רכב ורכישת מוצרים אונליין עוד טרם הקורונה, אבל בתקופות כמו אלו הם מקבלים ערך מוסף, מחיריהם תחרותיים יותר, הם מציעים פעולות חדשות ופשוטות לביצוע ואפילו תקשורת אנושית, שעליה נפרט בהמשך.

אל חווית הרכישה הדיגיטלית מצטרפות גם אלפי חנויות שנסגרו לתקופה, ובמקום שנרכוש את הבגדים, הצעצועים, הקוסמטיקה ועוד מבחר מוצרים בקניונים, אנו עושים זאת ברשת. בשנה האחרונה נבנו אינספור חנויות וירטואליות כמעט לכל ענף וחנות בארץ. אלו מביניכם שמכירים את עולם השיווק הדיגיטלי ודאי יודעים שאחד מהאתגרים הקיימים בתחום זה הוא חוויית המשתמש עליו עומלים רבות אנשי שיווק רבים אשר הצלחותיו מורגשות בכל פעם שאנו נכנסים לחנות וירטואלית. המוצרים מונחים לפנינו בצורה פשוטה ונגישה, מותאמים עבורנו ומגובים בשלב מבצעים ותמריצים שהופכים אותנו ללקוחות אהובים.

אם עד לפני כמה שנים לא היינו בטוחים ששירותיהם של כל חברה ושירות מקצועי יעברו ברשת האינטרנט – היום זה מובן באופן מוחלט. הלמידה מרחוק אמנם פחות צלחה למרבה הצער אך הלמידה לרחוק, ככל שמדובר בדיגיטל – הצליחה ובענק.

תחושת שליחות

היעדר התנועה בערים והחנויות הסגורות הביאו לעליה ניכרת בנוכחותם של השליחים, וזו לגמרי הייתה שעתם היפה. בשעה שחברות ועסקים ובפרט אלו המסעדנים החלו לחשוב מחוץ לקופסה ולהציע את סחורתם עם שליח עד הבית, מובטלים רבים וכן אלו שחוו מצוקה כלכלית, מצאו הכנסה נוספת ומכובדת בתור שליחים. ממש לצד תהליך הדיגיטציה שעובר המסחר, עניין השליחים מתפתח ותודעת שירות טובה יותר תהיה מחויבת להתלוות אליו.

תקופת מעבר

על אף סגירתם של בתי עסק וצמצום העבודה בארגונים רבים, עברה העבודה בעיקרה לבית. התקשורת אמנם השתנתה, ויש שיאמרו שגם לא לטובה, אבל ההצגה חייבת להמשך. העבודה מהבית הצריכה חשיבה על פתרונות טכנולוגיים חדשים של הנגשה, אבטחת מידע, הכשרה ועוד. ישראל הייתה מאז ומתמיד מעצמת הייטק והשינויים התפיסתיים נוכח המגיפה הפכו למקור צמיחה והתפתחות עבורה בעולם כולו. תוכנות חדשות, עדכונן של כאלו מבוססות ומצליחות, פיצ’רים, כלים ופתרונות חדשניים פותחו והוטמעו במגוון ארגונים. העבודה מהבית לכשעצמה הפכה אף היא למקובלת ונורמטיבית בהרבה, ורבים כבר החלו להסתגל אליה. נוצרה רמת אמון גבוהה יותר בין העובדים למעסיקים והתקשורת עמם, טכנולוגית ככל שתהיה, דורשת אכפתיות והשקעה רבה יותר בעובד. ראיונות עבודה נערכים היום בתוכנת זום, ישיבות עבודה ב-Team והמפגש החברתי, שבשאיפה יחזור לקדמותו בבוא הזמן – עדיין נשמר.

כמה נקודות אור

חשוב לציין כי על אף שהדברים הבאים פחות תלויים בנו ויותר בכורח המצב – יש גם נקודות אור רבות, ביניהן: היותם של הכבישים ריקים בהרבה ועקב כך, ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים והנפגעים, פחות גזי חממה הנפלטים מה שהוביל לירידה ברמת זיהום האוויר, נקודה בריאה לציון.

זאת ועוד, הקורונה והחשש ממנה הגבירו באופן ניכר את המודעות להגיינה – ההבנה כי שטיפת ידיים מרובה יותר במים וסבון וכן שימוש מוגבר בג’ל לחיטוי, יביא לאנשים בריאים יותר ולסניטציה של מוצרים ואביזרים – רווח נקי של כולנו.

ועם כל הקושי והתסכול המלווים תקופה זו, ניתן גם לראות את התעוררותן של ערבות הדדית, עזרה ואכפתיות ותרומה לקהילה ולחברה, די בכך כדי לנצח כל אתגר.

אם כן, נראה שהתקופה המאתגרת ברובה מאחורינו ועם הגעתם של החיסונים והתאוששותו של המשק, חיינו חוזרים אט אט לסדרם. התנופה שחלה במהלכה בתחומים השונים לגמרי כאן כדי להישאר – החל ממהפכת רכישת מוצרים אונליין ועד להשוואת ביטוחי רכב בשקיפות ובקלות, הכל בהישג יד.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x