תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

התחדשות עירונית כל מה שצריך לדעת על אופן ושלבי התהליך

מאמר זה מהווה מדריך תמציתי, אשר מתמקד בתחום של התחדשות עירונית כל מה שצריך לדעת על אופן ושלבי התהליך. למרות שהאינטרנט מלא באינפורמציה, לפעמים "מרוב עצים לא רואים את היער", ולא פשוט להבין מכל השפע את ההיבטים החשובים. במלים אחרות, הפרויקט של התחדשות עירונית מכיל שני היבטים מרכזיים. האחד – ההיבט הקנייני חוזי. על מנת ליישם הלכה למעשה היבט זכויות תכנוניות במיזם חייבים שבעלי הבתים יסכימו, תוך חתימתם על גבי הסכמי מכר. השני – ההיבט התכנוני רישויי. נדרשים כל מיני אישורים ותהליכי תכנון מטעם העירייה וועדות התכנון, לשם הבנייה, שנתמכות בהיבט הראשון, שתואר להלן.

התחדשות עירונית כל מה שצריך לדעת על אופן ושלבי התהליך –

קודם כל, צריך לגשת למנהלת ההתחדשות העירונית, אשר בתוך הרשות המקומית. מדובר על הגוף הפורמלי, אשר ממומן מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, כמו גם מלווה את הפן המקצועי, כמו למשל – ייעוץ בתחום החברתי, תכנון, וכיוצא בזה. זאת על מנת להרחיב את ההבנה שלכם בנושא, וקבלת הבהרות כיצד עליכם להמשיך את התהליך, מהן הזכויות והמגבלות במדיניות של התכנון בעיר. וכן תוכלו לקבל מסמך מגובש וכוללני על ההתחדשות העירונית בעיר המבוקשת, שבהתאם יהיה באפשרות הקבלנים או היזמים לנהוג. אף במידה והקבלן או היזם הגישו בפניכם הצעה קונקרטית, והן במידה ואתם מיוצגים על ידי עורך דין המתמחה בחדשנות עירונית, אל תסתפקו בכך, והיוועצו מבעוד מועד עם מנהלת ההתחדשות העירונית. הייעוץ עמה יסייע לכם לבחור את הקבלן או את היזם הכי מתאימים, הדרך הנכונה לליווי חברתי, וכמובן מציאת העורך דין המתאים ביותר.

כיצד תצלחו את בחירת היזם או הקבלן הכי טובים?

בטרם תבחרו את היזם או הקבלן, שיהיו אמונים על תהליך ההתחדשות העירונית, הקפידו לערוך סקר שוק, תוך כדי השוואה של כמה מהם. בנוסף לכך, תערכו מספר בדיקות כוללניות שלהם, לרבות – מה הניסיון שלהם בתחום, ותשאול של הממליצים עליהם. כאשר אתם שוכרים את השירותים של יזם, הנכם למעשה מוכרים לו את הזכויות של הבנייה, ששייכות לכם בגין פינוי בינוי או תמ"א 38, עבור שירותים של חיזוק המבנה מגורים ועבור שירותים של בנייה. אפשרי לחפש ברשת האינטרנט יזמים – לקרוא ולהתרשם מניסיונם, או למצוא אותם על ידי מכרז אחיד.

אל תמהרו לחתום על הסכם לפני ווידוא כל הצרכים שלכם –

פרויקטים שקשורים להתחדשות עירונית ידועים כארוכים וכמסובכים, בפרט בהקשר של ביצוע. קודם כל, רצוי שתקראו גם את האותיות הקטנות, או שתסתייעו לשם כך בשירותי עורך דין, למניעת הפתעות אחר כך. כאשר הפרויקט קורם עור וגידים, עליכם לזכור כי בבניין עדיין דרים בני אדם. משמעות הדברים היא שחייבים לטפל בתרחישים בעייתיים במשך הפרויקט, לרבות הקפדה על התחזוקה של המבנה. יש להקפיד על בטיחות הדיירים ולעשות הכול על מנת ששגרת החיים שלהם לא תיפגע, וכיוצא בכך. אל תותירו אלמנטים כאלו ואחרים באוויר ללא מענה, מתוך המחשבה שהכול יהיה בסדר. כבר היו מקרים מעולם.

מה ייחודי בשירות של עורך דין שמתמחה בחדשנות עירונית –

להבדיל מעורך דין, בכל תחום שונה, עורך דין המתמחה בהתחדשות עירונית חייב להיות אף עם כישורים שאינם מחויבי המציאות מתקשרים לתחום המשפט. מה כוונתו? אתם בוודאי שואלים כעת את עצמכם. ובכן, חוץ מהכישורים הברורים מאליהם בתחום חדשנות עירונית, הוא חייב להתמחות בפן הפסיכולוגי ובפן המקצועי מענף הבנייה. כישורים אלו יסייעו בידו לעזור לכם לצלוח את התהליך על הצד הטוב ביותר.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x