תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מהי אחריות הורית משותפת

במהלך הסכם גירושין, מסדירים מספר עניינים שההורים אמורים להתנהל בהתאם אליהם בהמשך חייהם לאחר סיום התהליך. בין היתר מסדירים את חלוקת הרכוש, אך הנושא החשוב ביותר כמובן נוגע לילדים – והוא קשור להסדרי המשמורת. אמנם, לפני כן חשוב לדעת לא מעט נושאים נלווים הקשורים לגידול הילדים במסגרת הגירושין, והם בעצם מוגדרים בתור אחריות הורית משותפת. אז מהי בעצם אחריות הורית משותפת, כיצד היא באה לידי ביטוי ומה חשוב שנדע עליה? על כך ועוד נסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

אז מהי בעצם אחריות הורית משותפת?

אחריות הורית משותפת היא בעצם הסדר משפטי. במסגרת ההסדר המדובר, שני ההורים מגיעים להסכמה בנוגע לחלוקת זמני השהייה של הילדים, כאשר בדרך כלל הסדרי שהייה אלו יהיו בצורה מחזורית מסוימת קבועה מראש. כך לדוגמא, ייתכן כי שני הצדדים יגיעו להסכמה כי חלוקה אופטימלית תהיה להשאיר את הילדים אצל האם במהלך השבוע, ואילו בסופי שבוע הילדים יהיו בעיקר אצל האב. בנוסף, במסגרת אחריות הורית משותפת, ההורים אמורים לשתף פעולה ולהגיע להחלטה משותפת בנוגע להחלטות הרות גורל על הילדים. כך לדוגמא, הורה לא יכול לרשום את הילד שלו לחוג מסוים, או לבית ספר מסוים – אם הערכים הנלמדים באותן מסגרות לא מתקבלות על הדעת מבחינת ההורה השני. הרעיון כאן הוא להגיע להחלטה משותפת, שמקובלת על שני הצדדים המעורבים.

יתרונות של קבלת אחריות הורית משותפת

במסגרת אחריות הורית משותפת, גם לאחר גירושין, שני ההורים מקבלים החלטות משותפות אשר משפיעות על אורח החיים של הילדים שלהם. לכך מספר יתרונות:

• טובת הילדים – גירושין בין כה משפיעים המון על התפתחות הילדים, אז למה שלא נקל עליהם ככל הניתן? יש לא מעט עדויות לכך שבהינתן משמורת משותפת עם הסכמה בין שני הצדדים, הילדים מתרגלים הרבה יותר טוב לכל עניין הגירושין ובהתאם לכך הם יותר רגועים ויציבים – וכך גם בנוגע לקשר שלהם עם הוריהם.

• תקשורת יעילה – הרעיון של הסכמים אלו הוא בעצם ליצור תהליך קבלת החלטות יעיל בנוגע לחיי הילדים, מבלי שהדבר יגיע עד לכדי ריבים, ויכוחים ואפילו צעקות כפי שקרה במהלך חיי הנישואים של שני הצדדים המעורבים. כתוצאה מכך, ניתן לצפות לתקשורת יעילה בין שני הצדדים.

כמה מילים לסיכום

אין ספק כי גירושין זהו תהליך לא פשוט בכלל, ועל כן תמיד נצטרך עורך דין גירושין שילווה אותנו לאורך כל הדרך ויעזור לנו על ידי ייצוג של האינטרסים והצרכים האישיים שלנו. אמנם, חלק בלתי נפרד מהעניין של הליך גירושין הוא כמובן אחריות הורית משותפת – עלינו ללמוד לקבל החלטות משותפות בנוגע לחיי הילדים שלנו יחד עם הצד השני, וגם כך עורך דין גירושין איכותי יכול לסייע לנו. גם אם המטרה להגיע להחלטות משותפות – אין זה אומר שלא נוכל לשים דגש על מה שחשוב לנו, וכאן עורך הדין נכנס לתמונה.

קרדיט תמונה FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x