תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מה עדיף – פולי קפה או קפסולות קפה?

הכתבה הינה בשיתוף נסקפה.

 החיבה העמוקה של הישראלים לקפה מוכרת לכולנו ומעידים על כך גם בתי הקפה המלאים באדם, אולם הקופיהוליק הישראלי לא מסתפק בצריכת הקפה בחוץ ושואף להכניס את “חווית הקפה” גם אליו הביתה. המגמה ניכרת בהיקף ובסוגי הקפסולות המצויים בשוק כשלצידם קיימות מכונות המציעות קפה טחון משובח. אז מה ההבדל בין פולים לקפסולות קפה? ואיך נכין קפה איכותי בטעם שהכי דומה לבית קפה?

 עשו טובה, רק אל תגעו לנו בקפאין !

אם בעבר נהגנו לשתות נס על חלב או בוץ היום רבים מהישראלים מחזיקים בבית מכונות קפה, כשקיים מגוון רחב של דגמים שחלקם כוללים קפסולות מוכנות וחלקם טוחנים את פולי הקפה בסמוך להכנת הקפה.

מכונה עם קפסולות קפה מבטיחה נוחות גבוהה למשתמש, תפעול פשוט בלחיצת כפתור, תחזוקה קלה ועיצוב מלהיב ויוקרתי. קיימים מותגים רבים של קפסולות קפה מה שמאפשר מנעד רחב של טעמים שניתן לבחור מתוכם.

בשנים האחרונות הפכנו לצרכני פרימיום של קפה, תהליך שתפס תאוצה בתקופת הקורונה, בה בילינו זמן רב בבית וחיפשנו לשדרג את הקפה שלנו. התחום של פולי הקפה קפץ בשנים האחרונות, בעיקר בשל העובדה שטעמו של הקפה הטרי הוא הכי קרוב לזה שתקבלו בבית קפה. כשמדובר בפולי קפה איכותיים הנטחנים בבית, אין עוררין על טעמם המשובח וכשזה מצטרף למראה המכונה המפיקה רעשי טחינה וארומה משכרת, זה ללא ספק מעלה את הפופולריות של הקפה. עם זאת, הביקוש לקפסולות נותר גבוה מאוד ולראייה, מגוון קפסולות הקפה החדשות שיוצאות לשוק במטרה לרגש את הלקוח.

 הסוד מאחורי הזהב השחור

הקפה שנמצא בתוך קפסולות הקפה ופולי הקפה הטריים, מגיעים משני זנים עיקריים של פולים, הגדלים באיזורים שונים ברחבי הגלובוס. פולי הערביקה הידועים בטעמם האגוזי, המשובח והמעודן, מקורם בתימן ובאתיופיה וכיום הם נפוצים גם בדרום אמריקה, בעיקר בברזיל. פולים מזן הרובוסטה, מאופיינים בטעם חזק ומריר וקרמה עשירה במיוחד, וניתן למצוא אותם במזרח, במדינות כמו הודו, אינדונזיה וויאטנם.

 פולים או קפסולות קפה – מה הכי מומלץ?

קיימים הבדלים בין קפה שהוכן מקפסולות לבין קפה שנטחן מפולים טריים.

טריות הקפה – בעת הכנת אספרסו ניתן להכין את הקפה הן מפולי קפה טריים או להשתמש בקפסולת קפה מוכנה. הטחינה בסמוך להכנת הקפה מבטיחה ארומה מיוחדת, שכבת קרמה עשירה המעידה על איכות הקפה ומיצוי טעמים. על מנת שתתקבל כוס קפה משובחת חשוב לאחסן נכון את הפולים כדי לשמור על טריותם. להשתמש במיכל אטום, לשמור אותם במקום חשוך וכן לשמור על טמפרטורה מאוזנת ולהימנע מתנאים קיצוניים של חום או קור.

 קפסולות הקפה מכילות תערובות שונות של קפה טחון. כדי להכין קפה נדרש לבחור את הקפסולה לפי הטעם והחוזק הרצוי, להכניס אותה למקום המתאים במכונה ותוך פחות מדקה מתקבל קפה עשיר וטעים. הקפה בקפסולה נטחן מראש ולכן פחות טרי בהשוואה לפולים הטריים, אולם אריזת הואקום העשויה אלומיניום או פח שומרת על טריות הקפה.

 על טעם ועל ריח – כשטוחנים פולי קפה צריך להכיר את סוגי הפולים השונים על מנת להצליח לזקק את התערובת הרצויה. לפעמים, לוקח זמן עד שמגיעים לטעם המדויק והרצוי של הקפה. בקפסולות הקפה אין הפתעות. יודעים בדיוק איזה טעם צפוי להתקבל לפי סוג הקפסולה הנבחרת והכמות היא תמיד מדויקת. כיוון שיש מגוון רחב של קפסולות קפה ניתן להתנסות גם בטעמים חדשים ולא מוכרים.

 שמירה על הסביבה – הטחינה הינה ידידותית יותר לסביבה בהשוואה לקפסולות. עם זאת, היום מייצרים קפסולות קפה מיוחדות מאלומיניום, הניתנות למיחזור והתורמות לשמירה על איכות הסביבה.

 עלויות – מנעד המחירים של קפסולות הקפה רחב. לאור העובדה שמדובר במוצר צריכה נפוץ ישנם מבצעים רבים. המחיר של פולי הקפה נמוך יותר אולם יש להוסיף על כך את עלות מכונת הטחינה או מכונת הקפה המיוחדת, משך זמן הטחינה של הפולים ועוד.

 אז קופיהולוקים, לכם נותר רק לבחור: קפסולות קפה או פולים טריים כי רגע מפנק, משובח וחוויתי של קפה מובטח לכם בכל בחירה שתעשו.

קרדיט תמונה PEXELS

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x