תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

אביב הגיע – מסלולים שכדאי להכיר

שמחה רבה, שמחה רבה, האביב כבר כאן ושמש נעימה ומלטפת התחילה להוציא את קרניה. חובבי הטיולים כבר וודאי יודעים שאנו נמצאים באחת התקופות היפות ביותר בשנה, תקופת לבלוב ופריחה שמוכרת יותר בשם דרום אדום. אז בין אתם מחפשים מסלול קליל ונינוח לראות פריחה עם הילדים, או שאולי אתם דווקא מיטיבי לכת- הדרום מציע את כל האפשרויות וזו בדיוק ההזדמנות להתרשם ממרבדי הכלניות וליהנות מהטבע ומצבעי הפריחה המרהיבים בטיול משפחתי.

צעדת הכלניות של קק”ל

במהלך פסטיבל דרום אדום, המתרחש בחודשים פברואר עד אפריל, יש את צעדת הכלניות של קק”ל, אירוע שיא לכל המשפחה. זה הזמן לנסוע למסלול משפחתי בו תוכלו לצפות בפריחת הכלניות וליהנות מנופים משגעים. המסלול מתרחש ביער רוחמה, בין גבעות מוריקות וריח של פריחה נפלאה באוויר. תוכלו לעבור בצעדה בין נקודות תצפית, שדות חקלאיים וכמובן לעצור לפיקניק משפחתי מפנק בסיום.

יער בארי

יער בארי הממוקם בסמוך לקיבוץ בארי מציע מגוון מסלולי טיול לצפות בפריחת הכלניות והנופים הירוקים והאדומים. גם כאן, תוכלו לבחור מסלול שמתאים לכל המשפחה, ליום עם הילדים ואפילו עם סבא וסבתא, או לבחור דווקא באופציה מאתגרת יותר ובמסלולי טיול הנמשכים קילומטרים רבים. כך או כך, אל תשכחו להביא איתכם מגש של פיצה כשרה שתוכלו לנשנש לאורך היום, וכמובן המון מים, כדי שתוכלו ליהנות מהשמש הקופחת בבטחה. סמוך לצומת סעד, תוכלו לצאת לסיור מודרך וללמוד עוד אודות חקלאות מקומית. במסלול תוכלו לראות את בארות יצחק ולשמוע על סיפור ההתיישבות בנגב מזווית אישית ומרתקת.

גבעת הכלניות עד יער ניר משה

מסלול נוסף שמתאים לכל המשפחה מתחיל בגבעת הכלניות, אחד המקומות המומלצים לביקור בדרום הארץ. את המסלול ניתן לעשות עם רכבים של רשות הטבע והגנים. המסלול אורך כארבעה ק”מ, כך שניתן כמובן גם ללכת ברגל וליהנות מהאוויר הפתוח. מלבד הפריחה המשגעת שלא תוכלו לפספס, זו היא הזדמנות נפלאה ללמוד על ההיסטוריה של התיישבות בנגב ועל פיתוח תעשיית החקלאות באזור זה. בשדות ניר משה תגיעו לתצפית מרהיבה שיכולה להיות מקום נפלא לעצירה בצל ולפיקניק משפחתי.

יער שוקדה

יער שוקדה המתאפיין בעצי אקליפטוסים וממוקם במועצה אזורית שדות הנגב. ביער שוקדה מספר חניונים שיכולים להיות הזדמנות לקמפינג משפחתי בו תוכלו לישון בצד מרבדי הכלניות. החניון המוכר ביותר נקרא חניון הכלניות והוא הזדמנות ליהנות מהפריחה במלוא הדרה. מלבד תקופת הדרום אדום, יער שוקדה הוא מקום נפלא לטיול לאורך כל עונות השנה ומציע שלל נקודות תצפית.

בתרונות רוחמה

אי אפשר לדבר על דרום אדום בלי לדבר על בתרונות רוחמה, תופעת טבע ייחודית ומרגשת. אדמת הלס המאפיינת את הנגב, יחד עם מי סחף שחודרים דרך הסדקים וממיסים את אדמת הכורכר, יוצרים תופעה של בתרונות, אשר נראים כמו חיתוכים באדמה. זו היא תופעת טבע ייחודית שבזכותה מתגוררים באזור רבים מינים רבים וייחודיים של בעלי חיים. מלבד פריחת הכלניות תוכלו להתרשם גם מסחלבים, סביונים ושלל צבעים וגוונים יפהפיים שיזכירו לכם כמה מרהיב הטבע הארצישראלי.

מצפור יונתן

אם תרצו מלבד הפריחה להתבונן גם בזני ציפורים ייחודיות, מצפור יונתן הוא המקום בשבילכם. המצפור ממוקם ביער בארי והוא מהווה נקודת תצפית נפלאה וכמובן מקום נפלא לצפרים מתחילים וותיקים. בסמוך למצפור ישנם שולחנות פיקניק רבים ומקומות מוצלים לעשות אתנחתה נעימה בטבע. בחודשי הדרום אדום מתמלא המצפור במרבד כלניות, כך שמומלץ לא לוותר על  ביקור בחודשים פברואר עד אפריל.

קרדיט לתמונות PIXABAY

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x