תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איזה תרסיס נגד פרעושים עובד יותר?

כשמדובר בהדברה ובפרט במקרה של פרעושים וקרציות, מומלץ לפעול בכל המישורים. טיפול מקיף יגיע אל כל מקורות הבעיה, ידביר ויפעל כמניעה להופעתם החוזרת והנשנית של הפרעושים והקרציות. לתדירות הצורך בהדברה יש יחס ישיר לטירחה ולעלויות. אלו יגבו מאיתנו לא מעט כסף ויוסיפו על אי הנעימות הכללי מעצם העובדה, שיש בסביבתנו יצורים הניזונים ממציצת דם!

עוד בטרם נבחר תכשיר לצורכי הדברה נזכיר כי, כדאי להתייעץ בוטרינר שלכם ותמיד יש לקרוא היטב, את תאריך תוקף החומר ואת הוראות היצרן המגיעים עם האריזה. היום כמובן נגיש המידע אודות החומרים השונים באינטרנט. בנוסף, אפשר לקבל חוות דעת על רמת יעילותם של התכשירים מגולשים מנוסים בארץ ובעולם.

מוצרי הדברה מוכרים

היות ומדובר ביצורים חיים, יש לפרעושים מחזור חיים והתנהלות עונתית. מניסיון ומעקב ניתן למנוע את הופעתם ולהתארגן מראש על תכשיר הדברה שהכרנו ביעילותו. בישראל אפשר לשקול את הנושא בסוף החורף לקראת האביב, שזו עונת השיא לפרעושים, ולמנוע זליגתם אל הקיץ.

חומרי ההדברה היעילים ביותר יהיו אלו המכילים שני סוגי חומרים: האחד מדביר פרעושים בוגרים והשני מונע מזחלי הפרעושים להתפתח לגולם. שלב בו הם יכולים להמתין לקורבן גם חצי שנה! כך שהדבר קריטי במניעת סבב הפרעושים הבא.

חשוב לציין שמבחינת הפרעושים, ישנה העדפה על חתולים והם אכן משגשגים בפרוותם. חתולים נוהגים ללקק את פרוותם, בכך הם בולעים את ביצי הפרעושים שהוטלו בתוכה. אלו בוקעות במערכת העיכול ולתהליך הפצת הפרעושים אין קץ. לכן, מקובל לתת לחתולים טיפול תילוע כל חצי שנה כמניעה.

מוצרי ההדברה בדרך כלל, באים בגרסה עבור חתולים ובגרסה עבור כלבים. חשוב לא להשתמש במוצר המיועד לכלב על החתול וההיפך! מאחר והם שונים ברגישותם לחומרים, במשקל ובמבנה גופם, שימוש לקוי עשוי להרעיל ואף להמית את חיית המחמד.

בין מוצרי המניעה וההדברה הניתנים להשגה עבור הלקוח הביתי, מצאנו:

  • קולרים – טווח פעילות החומר: 8-6 חודשים.
  • אמפולות – טווח פעילות החומר: 4-3 שבועות.
  • כדורים ללעיסה ובליעה – טווח פעילות החומר: כשלושה חודשים.
  • תרסיסים – טווח פעילות החומר: 4-2 שבועות נגד קרציות ועד שלושה חודשים נגד פרעושים.
  • אבקות – טווח פעילות החומר: 3-2 שבועות.
  • תרחיפים – טווח פעילות החומר: כשלושה חודשים.
  • מלכודות דבק – טווח פעילות: עד 10,000 פרעושים על גבי מדבקה אחת, הניתנת להחלפה.

היתרונות בשימוש בתרסיס

לכל מוצר הדברה ישנם יתרונות וחסרונות. אלו מסתכמים ברמת נוחות ובטיחות השימוש, טווח יעילות החומר הפעיל וכמובן המחיר. בחרנו לדון בתרסיסים המוכיחים עלות מול תועלת ביתרונות הבאים:

  1. היקף הטיפול: תרסיסים יכולים לשמש כהדברה על פרוות חיית המחמד, במרבץ ובנקודות ידועות בחצר. בכך לפתור אותנו מרכישת מוצרים נוספים בנפרד. יש לציין שחלקם מותאמים לריסוס בחצר כאשר הם בריכוז גבוה, ואינם מיועדים לשימוש ישיר על חיות המחמד.
  2. ישנם תרסיסים שהחומר הפעיל בהם אינו מסוכן בחשיפה לבני אדם ולבעלי חיים. הדבר מאפשר ריסוס בבית ללא צורך בפינוי דייריו.
  3. תרסיס אחד יכול להתאים גם לכלבים וגם לחתולים בוגרים כדוגמת התרסיס נגד פרעושים באתר PETMARKET הפועל על פרעושים וקרציות גם יחד.
  4. ישנם תרסיסים בטוחים לשימוש לכלבה/לחתולה הרה.
  5. יתרון בולט וייחודי להדברה בתרסיס הוא, שמלבדו אין כמעט מוצרי הדברה אחרים המתאימים לשימוש גם לגורים צעירים במיוחד! (להקפיד לקרוא בהוראות היצרן אופן השימוש לגורים).
  6. בתרסיס והתזה, אין צורך שנבוא במגע עם החומר. פיזור החומר הוא נוח וכנוזל הוא חודר לפרווה ולמקומות נסתרים כחריצים.
  7. תרסיס יעדיף מי שנמנע מלתת חומרי הדברה בכדורים או באמפולות, אשר מיושמים במגע ישיר וחודר לגוף חיית המחמד. בנוסף, בטיחות מוצרים אלו שנויה במחלוקת ולעיתים, בעקבות מקרי הרעלה ומוות, מוצרים מסוימים הורדו מן המדף.
  8. השימוש באותו תרסיס יחיד לכל מקורות הפרעושים, משאיר לנו יותר אופציות לשינוי וגיוון חומרים בעתיד. הדבר חשוב מאחר והמזיקים מפתחים עמידות לחומרי הדברה. כך שבמוקדם או במאוחר, למרות יעילות החומר, נאלץ להחליפו.
  9. קל יותר לעקוב אחר יעילות ההדברה. כאשר מדובר בחומר אחד שבו אנו מתנסים, נדע שהוא אחראי להצלחה או לכישלון. לא נאלץ לנחש בין מספר חומרים מי היה יעיל ומי פחות והיכן.

איך נבחן את יעילותו של התרסיס?

כבר מתווית המוצר והוראות השימוש, ניתן להסיק מה הסבירות שהתרסיס מתאים לנו ועומד בדרישות:

  • מצוין בתווית כי החומר הפעיל מיועד במיוחד נגד פרעושים.
  • התרסיס מאושר על ידי משרד החקלאות והמשרד להגנת הסביבה.
  • מצוין כי החומר איננו רעיל לבני אדם.
  • התרסיס מכיל שילוב של חומר משמיד פרעושים בוגרים וחומר המשמיד זחלי פרעושים, ואו המונע התפתחותם לגולם.
  • במידה ואנו רוצים לטפל גם בפרוות חיית המחמד, יש לודא שמצוין שהתרסיס מתאים לשימוש הנל, למרבץ ולבית.
  • יש לקרוא מה טווח פעילות ויעילות החומר. לאחר השימוש יש לעקוב ולודא שאכן החומר ביצע את ייעודו בזמנים שהוגדרו. במידה והשטח נשאר נקי למשך זמן נוסף, המסקנה שאכן התרסיס עובד יותר ומוצלח.

לסיכום: פרעושים וקרציות הינם טפילים שמלבד לגירוי וגירוד בעור, מפיצים מחלות וזיהומים בבעלי חיים ובבני אדם. הרחקתם והדברתם מסביבת חיינו הכרחית. לעיתים החצר הופכת לבית גידול פורה עבורם, והם מתרבים במהרה ופושטים על שטח נרחב בחצר או בחלל הבית. במקרה קיצון שכזה, מומלץ לפנות למדביר מקצועי.

אך אם מתמידים ומקפידים לרסס בתרסיס כמניעה, ניתן לשמור על המצב נקי מקרציות ופרעושים לתקופה ארוכה. זאת תוך החשפות מינימאלית שלכם ושל חיית המחמד לחומרי ההדברה. בדרך זו יתכן ולא תצטרכו לרסס את פרוות הכלב/החתול, כי תמנעו התפתחות המזיקים בקרבתם. יותר התמדה – פחות חשיפה, טירחה ועלויות לכם ולחיית המחמד האהובה.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x