תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך אפשר לעזור לנזקקים בעונת החגים המתקרבת ובאה?

מאז תחילתה של מגפת הקורונה משפחות ישראליות רבות הצטרפו למעגל הנזקקים והן זקוקות לעזרה עקב מצבים כלכליים קשים שהם נקלעו אליהם.

ההשלכות של הקורונה

עקב מגפת הקורונה ישראלים רבים איבדו את מקומות העבודה שלהם כשכירים ומאז הם לא מצאו את מקומם בשוק העבודה. אחרים שהיו בעלי עסקים קרסו כיוון שהיה כדור שלג שהתגלגל מעסק לעסק עקב העצירה הפתאומית של ההכנסות אשר גרמו לחוסר יכולת לעמוד בתשלומים. יש עסקים שהתאוששו לאחר מכן אך רבים מהם לא הצליחו בכך.

ההתנהלות המשפחתית היום יומית

כל משפחה זקוקה להכנסות שוטפות כדי לממן את רכישת המזון, התרופות, שכר דירה או תשלומי משכנתא, תשלומים לגני הילדים ולבתי הספר, חשמל, ארנונה ועוד. לאור היעדר ההכנסות השוטפות או הכנסות מועטות יותר נוצר מצב שבו המשפחות הללו לא מסוגלות לכלכל את עצמן באופן שוטף. לאור כל זאת מעגל העוני בישראל התרחב באופן משמעותי והתופעה יוצאת הדופן היא שהצטרפו למעגל זה משפחות רבות שחיו עד פרוץ מגפת הקורונה במצב סוציואקונומי בינוני אך הידרדרו לתהום.

החשיבות של תרומות לנזקקים

כל אדם וכל עסק שיש באפשרותו לסייע למשפחות נזקקות, חשוב שיעשה זאת כדי שעמותות שונות בתחום תוכלנה לרכוש עבורם סלי מזון ולסייע להם גם ברבדים אחרים של חייהם. כשאדם תורם הוא עוזר מאד למשפחות הללו אך הוא גם יוצר סיפוק עצום לעצמו על הצעד שביצע ולכן התורם הוא במקרים רבים הנתרם. גם אנשי עסקים רבים יצרו לעצמם הרגל חשוב זה והם מחליטים לקראת החגים לתת תרומה מהלב לנזקקים . הסכום הכספי נקבע על פי היכולות ועל פי הרצונות שלהם. יש כאלו שמעניקים סכום קבוע בעל ערך כמו כפולות של הספרה 18 ויש כאלה שמעדיפים לתת סכום משמעותי של כמה אלפי שקלים, וזאת בהתאם לאפשרויות הפיננסיות שלהם. היתרון של עסקים הוא שהם מקבלים על התרומה קבלה ואישור על פי סעיף 46 לחוק שחלק מכספי התרומה מוכרים לצרכי מס. בדרך זו הם גם תרמו כספים וגם חלק מהתרומה נחשב כמס עבורם.

תרומה לעמותת פתחון לב

אחת העמותות הגדולות בישראל שמבצעת פרויקטים גדולים שמתרחבים כל הזמן למען המשפחות הנזקקות, היא עמותת פתחון לב. מי שמגיע למוקד העמותה ורואה איך האנשים עומדים בתור לקבלת מזון לא יכול להישאר אדיש לכך. לכן לקראת החגים זו הזדמנות פז לכל אדם ולכל עסק להעביר תרומות לנזקקים באמצעות אתר העמותה.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x