תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך בוחרים מזוזה מעוצבת לבית?

המזוזה היא סימן הזיהוי של כל בית יהודי. כאשר היא תלויה על גבי המשקוף המזוזה מגינה עלינו מפני כל רע. המזוזה היא בעצם התזכורת התמידית המשמשת את האדם לכך שהקדוש ברוך הוא שומר עליו. בכל פעם שהאדם נכנס או יוצא מביתו, עליו להיזכר באמונה שלו באלוהים ובכך שהכול נקבע מלמעלה. כידוע, המזוזה מורכבת מבית ומקלף המזוזה, ואנו זקוקים לשניהם כדי שנוכל להגן היטב על הבית.

מזוזה – איך הכול התחיל?

מצוות המזוזה מופיעה פעמיים בספר דברים. בני ישראל מצווים על “וכתבתם על מזוזות ביתך”. כבר אז נועדה המזוזה להזכיר לאדם את האמונה באל ועל כך שהוא אחראי על העונש והתגמול. על גבי קלף המזוזה כתובות פרשיות “שמע ישראל” ו”והיה אם שמוע”, שהן פרשיות המופיעות בספר דברים. את הקלף כותב סופר סת”ם. הוא משקיעה בכל אות ואות ומקפיד שלא לעשות טעות, כדי שהקלף לא ייפסל. מצוות המזוזה נחלקת ל- 3 מצוות עיקריות. הראשונה היא עצם רכישת המזוזה או המזוזות בהתאם לצורך. השנייה היא ביצוע בדיקת המזוזות על ידי יהודי ירא שמיים, והמצווה השלישית היא עצם התקנת המזוזה והברכה שמברכים בעת ההתקנה.

כל מה שתמיד רציתם לדעת על מזוזה

אם עברתם לבית חדש או שהחלטתם להקפיד יותר על עניין המזוזות, ישנם כמה דברים שכדאי לדעת עליהן. מזוזות שומרות על הבית, וכל יהודי צריך להכיר את הכללים הבסיסיים הנוגעים להן:

  • לא רק בפתח הבית – את המזוזה קובעים בכל הפתחים שבבית (מלבד האמבטיה והשירותים) ולא רק בפתח הבית.
  • קביעה בצד ימין – כאשר קובעים את המזוזה, יש צורך לעשות זאת בצד הימיני של פתח החדר או הכניסה.
  • להבדיל בין הבית לבין המזוזה – אנשים רבים מתבלבלים בין הבית למזוזה. ובכן, המזוזה עצמה היא הקלף והיא נמצאת בתוך הבית המעוצב.
  • שומרים על המזוזה – כדי שהמזוזה לא תינזק, חשוב לעטוף אותה בניילון ורק אז להכניס לתוך הבית.
  • מה עושים כשיש דלת שמחברת בין שני חדרים – במקרה זה מתקינים את המזוזה בצד הימני של החדר החשוב יותר. לדוגמה, אם יש דלת הפונה אל המרפסת מהסלון של הבית, יש צורך לעמוד עם הגב אל המרפסת ולקבוע את המזוזה בצד ימין.
  • בודקים את המזוזה – האותיות של המזוזה נוטות להישחק לאורך השנים וחשוב לבדוק את המזוזה מדי תקופה. את הבדיקה עצמה מבצעים אצל יהודי ירא שמיים.
  • נזהרים מהחום – השמש עלולה להזיק למזוזה, כך שאם יש בית מזוזה שאינו מסוגל להגן עליה, היא עלולה להינזק. כמובן, ניתן לקנות בית מזוזה איכותי וחזק על מנת שיגן על הקלף שבפנים.
  • עדות לאהבה – לפי המסורת, המזוזה נחשבת לעדות לאהבת הקדוש ברוך הוא כלפי ישראל, והיא שומרת על ביתו של כל יהודי. המזוזה מגנה על הבית מכל רע ומסבה תחושה של ביטחון.

המזוזה המעוצבת הראשונה שלי

עברתם לאחרונה דירה? רוצים להתקין מזוזה עם בית יפהפה? בימינו ניתן למצוא בתים יפים למזוזות, ולא להסתפק בבתים פשוטים מפלסטיק. באפשרותכם לבחור את עיצוב בית המזוזה וליהנות ממנו לאורך תקופה. אז אליו בתי מזוזה קיימים? קחו כמה דוגמאות:

  • מזוזות מבטון כפרי עץ – מדובר במזוזות איכותיות ועמידות שיש להן עיצוב מיוחד. מצד אחד, הן עשויות מבטון סולידי, ומצד שני משולב בהן עץ בעל ניחוח כפרי. קיימת אפשרות לבחור את בית המזוזה בגדלים שונים וכן בצבעים כמו שחור, לבן או אפור .
  • בית מזוזה מודרני זהב – למראה סולידי יותר, אתם מוזמנים לבחור בית מזוזה מודרני עם אותיות מזהב. האותיות הזהובות בולטות על גבי הרקע השחור, הלבן או האפור ויוצרות אפקט מרשים.
  • בית מזוזה מודרני כסוף – ויש גם בית מזוזה מודרני עם אותיות כסף לכל מי שמתחבר יותר לעיצוב מכסף מאשר מזהב. האותיות הכסופות יוצרות אפקט מרשים לא פחות על הבית של המזוזה מאשר אותיות הזהב. מדובר בעיצוב עדין יותר לכל מי שאוהב מראה בית מזוזה סולידי ואחיד.

אז אילו דברים צריך להביא בחשבון כאשר בוחרים מזוזה מעוצבת?

לאחר שראינו כמה בתי מזוזות איכותיים, נבחן מה כדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים מזוזה מעוצבת. ראשית, הכול תלוי בסגנון שלנו. יש אנשים שאוהבים מראה בית מזוזה שחור או אפור, ואילו אחרים יעדיפו דווקא את הבית הלבן העדין. שנית, עיצוב המזוזה מושפע מהגודל שלו. מזוזה קטנה בעלת בית קטן יכולה להיות יפה לא פחות מאשר מזוזה גדולה עם בית מזוזה גדול יותר. צריך רק לקבוע איזה גודל אתם צריכים בהתאם לעיצוב של הדלת. מעבר לכך, בעת בחירת בית מזוזה מעוצב, אל תתעלמו מהעיצוב של הדלת והתאימו אליה את המזוזה בדיוק. כך תוכלו ליצור הרמוניה שלמה בבית בזכות השילוב העיצובי בין הדלת למזוזה. כמו כן, אם אתם צריכים לתלות מזוזות על כמה פתחים, תוכלו לבחור אם לרכוש בתי מזוזות בעיצוב אחיד או לגוון ולקבוע מזוזה מעוצבת אחרת בכל חדר. ולבסוף, הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לזכור בעת קביעת מזוזות הוא שאתן צריכים להתחבר לעיצוב בית המזוזה. כך שבכל יום שתראו את המזוזה בצאתכם ובשובכם, תהנו מהעיצוב.

היכן קונים בית מזוזה יוקרתי

אם גם אתם רוצים להתחדש בבית מזוזה ואינכם יודעים איזה לבחור והיכן לעשות זאת, DARYA היא המקום. דריה מעניקה לכם מגוון רחב של בתי מזוזות מעוצבים ויפהפיים המתאימים לכל דלת. דריה תבל היא מעצבת ישראלית שמעניקה לכם עיצובי יודאיקה, ובכללם בתי מזוזות, מיוחדים שאין בשום מקום. היא משקיעה מחשבה רבה בכל עיצוב ועיצוב ומתאימה אותו לדרישותיכם. אז אם תמיד רציתם להתקין מזוזה עם בית איכותי ויוקרתי ולא ידעתם היכן למצוא את העיצוב המושלם, דריה תסייע לכם.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x