תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך יודעים כמה כסף לבקש על דירות למכירה?

אנשים שמציעים דירות למכירה מעוניינים מן הסתם לדעת מהו הסכום הנכון לבקש: מצד אחד, מי שמפרסם את הדירה במחיר נמוך מדי בהשוואה לשווי הריאלי שלה ימשוך מתעניינים רבים, אבל עלול לקבל תמורה מועטה ולא למצות את הפוטנציאל של הנכס. כמו כן לאחר שכבר פורסם מחיר נמוך, קשה לגבות מחיר גבוה יותר עבור הדירה. מצד שני, דרישת תשלום גבוה יוביל לחוסר היענות, ולאחר שדירה מתפרסמת במשך תקופה ארוכה היא נחשבת להרבה פחות אטרקטיבית. המידע בעמוד זה יעזור לכם להבין איך יודעים כסף נכון לבקש על כל נכס.

הפרמטרים הרלוונטיים להערכת שווי דירה למכירה

נדל”ן הוא כמובן תחום מורכב, ובהתאם הערך של דירות למכירה מושפע משורה ארוכה של פרמטרים. העיקריים שבהם הם המיקום של הבניין, שטח הדירה, הקומה שבה היא ממוקמת, קיומה של מעלית בבניין או היעדרה (ובבניינים רבי קומות – מספר המעליות), כיווני האוויר של הדירה, הנוף שנשקף מהחדרים השונים, הגיל של הדירה והשיפוצים שעברה (או לא עברה), קרבה/ריחוק ממוסדות חינוך, קניונים, ריאות ירוקות, נתיבי תחבורה ראשיים ועוד. בהתאם כדאי לערוך רשימה של כל מאפייני הדירה שלכם לפני שמחליטים מהו הסכום המבוקש עליה.

עסקאות דומות של דירות למכירה באותו אזור

אינדיקציה משמעותית אחת לערך של הדירה שלכם היא הערך של דירות למכירה בעלות מאפיינים דומים. את המידע הזה ניתן למצוא באתר של רשות המיסים שמפרט את כל עסקאות הנדל”ן שבוצעו – על-פי שלל פילוחים אפשריים. חשוב להשוות לעסקאות שבוצעו בתקופה האחרונה, וזאת בגלל העליות הבלתי פוסקות במחירי הדירות. אם לא מצאתם דירה זהה לזו שלכם, אפשר להשוות לדירות דומות, אבל לקחת בחשבון שינוי מסוים בערך בגלל יתרונות או חסרונות.

לוחות נדל”ן

מקור נוסף למידע רלוונטי הוא לוחות הנדל”ן שבהם מוצעות דירות למכירה. מומלץ לעבור על הלוחות המובילים, דוגמת זה של הומלי גם בלוחות האלה לא תמצאו בהכרח נכסים זהים לגמרי לאלה שלכם, אבל כאמור גם דירות דומות מספקות אומדן טוב למדי.

מידת הלחץ למכור את הדירה

חשוב לזכור שיש מצבים שבהם חשוב למכור את הדירה תוך זמן קצר יחסית, ובפרט זה המצב כשהכסף משמש לרכישת דירה חדשה. במקרים אלה מומלץ להתגמש מעט ביחס לסכום שתדרשו על הדירה, כדי לא לשלם מחיר גבוה על עיכוב לא הכרחי.

התייעצות עם מומחים בתחום

כשאתם מציעים דירה למכירה ולא בטוחים כמה נכון לבקש עליה – כשמן הסתם לוקחים בחשבון את העובדה שיתקיים משא ומתן, ולכן נהוג לבקש מחיר מעט גבוה יותר מזה שאתם באמת רוצים, כדי להשאיר מרחב תמרון – אפשר להיעזר במומחים בתחום. הכוונה היא למתווכי נדל”ן, שמן הסתם יודעים מה מצב השוק בכל אזור, ולכן יכולים לכוון אתכם לתג המחיר ההתחלתי האופטימלי לעסקה.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x