תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך לגרום לצוות העובדים שלך לעבוד בהרמוניה?

אין מנהל שלא התחבט בשאלה הזאת- איך אני גורם לצוות שלי לעבוד ביחד, בשיתוף פעולה, בהרמוניה? האם ניתן להסתפק בצוות שבו כל אחד עושה את העבודה שלו או שיש צורך בקצת מעבר?

שיתוף פעולה- סיסמא ישנה או מפתח להצלחה?

עוד בילדותנו דיברו איתנו רבות על שיתוף פעולה ועל החשיבות שלו, עד כדי כך שצמד המילים נהיה כבר מאוס, אבל שימו לב- כמה מאוס ככה נכון. כולנו הרי יודעים שברגע שיש לנו צוות שעובד ביחד בשיתוף פעולה אמיתי, התפוקה גדלה, הקצב גדל, האווירה מדהימה והיצירתיות פורחת- הרי אי אפשר להשוות מוח אחד שחושב לכמה מוחות שחושבים ביחד- פיצוץ של יצירתיות. גם בזירת פתרון הבעיות עדיף לחשוב ביחד מאשר לבד. כשאנחנו ביחד אנחנו חכמים יותר, יצירתיים יותר, חזקים יותר

אז איך עושים את זה?

הרבה חברות וארגונים הבינו את חשיבות האווירה במשרד ולכן הן מייצרות לעובדים שלהם סביבת עבודה נעימה- ממקרר עמוס בכל טוב ועד לשולחן פינג פונג באמצע המשרד. אבל כדי לייצר הרמוניה בין חברי הצוות שלך צריך קצת יותר מזה.

ישנן סדנאות גיבוש שמאפשרות לצוות שלך להתגבש אבל על אמת, לעשות דברים שבמקומות אחרים לא הם היו עושים, להיפתח, להשתחרר, ללמוד איך עובדים ביחד, בהרמוניה והכל עטוף בהומור. זו יכולה להיות פעילות גיבוש לצוות קטן או גדול. סדנת גיבוש כזאת, נותנת את הפתרון האולטימטיבי.

מה זה בכלל סדנאות אלתור?

סדנאות אלתור מעניקות לצוות עובדים שלל כלים מגיבוש ועד ניהול ויצירתיות. כלי האלתור הוא קריטי לעבודת צוות, מאחורי אומנות האלתור עומדת תורה שלמה שבעיקר בנויה על חיוביות- כמה פשוט ככה קשה.

בעולם כמו שלנו אנחנו רגילים להגיד קודם כל 'לא' ובעולם האלתור לעומת זאת, רוצים ללמד אותנו להגיד 'כן' אבל לא רק "כן",  אלא גם להראות לנו מה קורה כשאומרים כן. בעזרת תרגילי אלתור שחקנים ושחקניות, מאלתרים מקצועיים – מוכיחים לצוות העובדים איך הדברים מתקדמים כשאומרים כן ואיך הם נתקעים כשאומרים לא.

רוצים דוגמה?

אחד התרגילים החזקים שעובדים בכל סדנא וגורמים לכל האסימונים ליפול הוא משחק ה'כן ו…' במשחק כל הצוות עומד במעגל ומחליטים ביחד לאן הולכים- "בואו נלך ל… חוף הים (לדוגמה)" כל המשתתפים אומרים ביחד בהתלהבות יתרה "כן ו.." והבא בתור במעגל צריך לומר מה נעשה בחוף הים, בדרך כלל בסיבוב הראשון של המשחק כל אחד יאמר את הרעיון שלו בלי הקשבה למי שהיה לפניו "נאכל ארטיק" "נשתזף" "נשחה" "נבנה ארמונות בחול" וכד' השחקנים והשחקניות מנחים את צוות המשתתפים לא רק להגיד רעיונות מעולים, אלא להקשיב למי שהיה לפני להגיד כן לרעיון שלו ועליו להוסיף- לדוגמה אם מתחילים ב"כן ונבנה ארמונות החול" אפשר להמשיך ב"כן ויגיע צייד כשרונות של ארמונות בחול וירצה לייצג אותנו" "כן ונגיע לתחרות העולמית ונזכה במקום הראשון" "כן ונזכה במיליונים ונהיה עשירים" וכו' וכו'

מסתבר שאם באמת מקשיבים ואומרים כן לרעיון שהיה לפרטנר שלי להציע ועליו מוסיפים את הרעיון שלי מגיעים למקומות נפלאים. ככה פשוט.

להגיד "כן ו.." סדנת אימפרוביזציה לגיבוש, קרדיט: FREEPIK

כיף ומצחיק אבל איך זה משתלב במשרד?

קשה לנו לחשוב על משהו מצחיק וכיפיי כמשהו שיכול באמת לתרום לנו, אבל בואו רגע נדמיין ביחד- משרד או צוות עובדים שבו אף אחד לא מפחד להציע רעיון כי אולי הוא לא מספיק טוב, או שיש לך איזה התחלה של רעיון אבל אתה לא יודע איך לפתח את זה אז אתה מוותר.

לא ככה מנהלים רוצים שהצוות שלהם יתנהל, זה פשוט לא יתרומם. האלתור נותן לנו את הדרך להתנהל בצורה חיובית, ולא, אנחנו לא מדברים כאן על משהו רוחני באוויר (לא שזה רע, זה פשוט לכתבה אחרת) אנחנו מדברים על תכלס, על כלים מעשיים של איך עושים את זה.

לסיכום

אלתור זו חוכמה עתיקה אבל בעלת כלים מעשיים- כאלה שאנחנו יכולים ליישם כל יום. גם אם יש לכם צוות קטן או מחלקה בתוך החברה הענקית שלכם שהייתם רוצים לשדרג אותה בכלים, לגבש ולחדד את יכולות ההקשבה של העובדים שלה, פעילות גיבוש לצוות כמו סדנת עבודת צוות היא בדיוק בשבילכם.

גם כיף, גם משחרר, גם מהנה – אבל גם מעבר, הרבה מעבר. תודו לנו אחר כך.

הכותבת היא רעות ברבי, בעלים ומנכ"לית "שמש מופעים וסדנאות בהתאמה אישית" אשר מציעה מגוון סדנאות ומופעי אימפרוביזציה, הרצאות, סימולציות ושלל פעילויות לילדים ולנוער.

האתר של שמש: https://www.shemeshow.co.il/

עמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/shemeshow טלפון: 0547-855-739

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x