תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך מאתרים נזילה?

מהבוקר ועד הערב אנחנו מוקפים במים. מהמים שאנחנו מרתיחים לקפה בבוקר, למים שאנחנו מזרימים למכונת כביסה ועד למים שיוצאים מן הדוש במקלחת החיים שלנו אפופים במים בצורות ושימושים שונים. אם זאת, לא תמיד אנחנו מעוניינים במים בכל מקום, במיוחד שזה נוגע למקומות בדירה או בבית שלנו שאנחנו משתדלים שיישארו יבשים. אחת מן הבעיות הנפוצות בהן נתקל כל דייר או בעל דירה במהלך חייו היא נזילה של אחד מן הצינורות בביתו, תקלה אשר במידה והיא לא תטופל בהתאם עשויה להביא לנזקים משמעותיים בהרבה בהמשך.

סימנים לנזילה בבית

בשונה מסתימה בשירותים או בכיור לא תמיד קל לדעת אם יש לך נזילה באחד מן הצינורות בבית. כמו כן, בהתחשב בלוח הזמנים הלחוץ של כולנו בימים אלו, קל מאוד לא לשים לב לסימנים שונים אשר עשויים לבשר לנו שאנחנו עומדים בפני בעיה רצינית בצנרת. אם זאת, במידה ואנחנו רוצים להימנע מבעיות חמורות יותר (ומחשבון מים מנופח) חשוב להקדיש מעט יותר תשומת לב לנושא.

סימן אחד אשר יכול לבשר על נזילה בבית הוא זרם חלש של המים באחד מן הברזים. יש כמובן סיבות נוספות לזרם חלש בבתים אבל זה בהחלט יכול להוות סימן מקדים לנזילה. כמו כן, במידה ואתם נתקלים בחשבון מים מנופח, שחורג באופן משמעותי מן צריכת המים הרגילה שלכם, כנראה שיש לכם נזילה (או שמישהו בבית ממש אוהב לעשות מקלחות ארוכות באמצע הלילה). סימן נוסף אשר יכול להעיד על נזילה בבית הוא הימצאות של עובש, ריחות לא נעימים או ריקבון על הקירות. במקרים הללו יתכן שמדובר בבעיה הנוגעת או לאיטום החיצוני של הבית או לסדק בצנרת הדירה.

בדיקה עצמית לנזילה

אם זאת לפני שאתם רצים להזמין אינסטלטור אתם יכולים לעשות גם בדיקה עצמית משלכם שתעזור לכם לקבוע אם אכן מדובר בנזילה. דבר ראשון שאתם יכולים לעשות הוא לעשות בדיקת לחץ עצמאית של המים בדירה. לפני השינה סגרו את כל הברזים בבית רשמו את המספר המופיע במד המים והשוו אותו למספר המופיע בבוקר למכורת (מן הסתם לפני שכל המשפחה קמה). במידה ואתם רואים עלייה בצריכת המים במהלך הלילה, מומלץ לבדוק אם אין נזילה שנובעת מדוד המים או מן הניאגרה של השירותים. במידה ופסלתם כל החשודים המיידיים, בהחלט הגיע הזמן להזמין איש מקצוע שיבוא לאתר את הנזילה. 

איך המקצוענים מאתרים נזילות ?

בניגוד לאינסלטור של פעם, יש לאינסטלטור העכשווי (דוגמת אורן רדה – אינסטלטור תל אביב) מגוון של כלים טכנולוגים לאיתור מדויק של נזילות בבית, שמאפשרות לו לעבוד באופן נקי ומדיוק יותר מבעבר. בהקשר הזה חשוב לומר שלא כל אינסטלטור מתמחה באיתור נזילות ועל כן חשוב מאוד לוודא שאכן מדובר במומחה באיתור נזילות בעת ההזמנה (שלא תפלו על שרלטנים שאינם מומחים בנושא כמו בתוכנית נזילות מים יצאת צדיק)

לאחר שהאינסטלטור מבצע אבחון ראשוני של הנזילה לפי הפרטים שסופקו לו על ידי הדייר ולפי הסימנים בשטח הוא מתאים למקרה הספציפי את שיטת הבדיקה. שיטה אחת שיכולה לסייע באיתור של נזילות נסתרות בקירות היא שימוש במצלמה תרמית אשר מאתרת נקודות חום וקור בקירות. שיטה נוספת היא שימוש בגז (חנקן) לאיתור של נזילה בצינור. במקרה הזה הגז מוזרם לאורך הצינור בעוד חיישן מאתר את הנזילה עצמה. בנוסף לשיטות הללו ניתן לאתר נזילות צנרת באמצעים אקוסטיים, שכן הנזילה עצמה משמיעה רעש.

בין אם האינסטלטור שלכם משתמש בגז , מצלמה טרמית או באמצעים אקוסטיים, חשוב לוודא כמה דברים חשובים נוספים. לדוגמא לתאם הגעה עם השכנים (שכן לא פעם נזילות זולגות לדירות השכנות) ולבקש דוח סיכום מן האינסטלטור בנוגע לאיתור של הנזילה. כך או כך למרות שמדובר בחוויה לא נעימה, כל עוד שמים לב לסימנים המקדימים, מקדישים מעט זמן לבדיקה עצמאית ומזמינים את בעלי המקצוע הנכונים ,נזילה היא בהחלט תקלה שניתן להתגבר עליה.      

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x