תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך מחשבים החזר משכנתא?

משכנתא מאפשרת לכם להגשים חלום ולרכוש דירת מגורים או לבנות בית פרטי על מגרש. בשלב בניית תמהיל המשכנתא עליכם להחליט מהו גובה ההחזר החודשי בהתאם ליכולות ההחזר שלכם, לכן חשוב לעשות תכנון פיננסי עוד לפני בחירת המסלולים וסכום ההלוואה, ומומלץ לתכנן ולחשב את ההחזר החודשי בעזרת מחשבון ייעודי ועל ידי יועץ משכנתא מנוסה.

מה זה בדיוק החזר משכנתא?

כל הלוואה יש להחזיר לבנק או לגוף פיננסי אחר, וכאשר לוקחים משכנתא מתחייבים להחזרים חודשיים לתקופה ממושכת, עד 30 שנים. החזר משכנתא הוא סך כל התשלומים לבנק, כולל ריביות והצמדה. החזר חודשי למשכנתא הוא התשלום החודשי שאתם חייבים לשלם לבנק ממנו בחרתם לקחת את ההלוואה, וכדי לחשב אותו ניתן להיעזר במחשבון משכנתא של משרד האוצר או באמצעות המחשבון הייעודי המוצע באתר של חברה מקצועית ומובילה לניהול משכנתאות ופיננסים.

איך לחשב החזר משכנתא?

הדרך הנוחה והפשוטה ביותר לחישוב החזר משכנתא היא באמצעות מחשבון, יש להקליד פרטים כמו סכום ההלוואה, תקופת המשכנתא, ריבית ממוצעת שנתית, הון עצמי, שווי הנכס והתחייבויות. יש מחשבונים המציעים בחירת מסלולים לצורך חישוב מדויק יותר, אך בשלב תכנון ההלוואה ניתן להסתפק במחשבון כללי כדי להעריך את גובה תשלומי ההחזר החודשיים ועל מנת להיערך נכון מבחינה פיננסית.

חשוב לציין כי המחשבון נועד לספק מידע עבורכם ולאפשר לכם להעריך מראש את גובה תשלומי ההחזר החודשיים לכל אורך תקופת המשכנתא. עם זאת, המחשבון לא לוקח בחשבון תשלומים נלווים לבנק כמו עמלות, ביטוח משכנתא וכו’, לכן יש פערים בין סכום ההחזר הנדרש על ידי הבנק לבין סכומי ההחזר המופיעים במחשבון.

איך עובד מחשבון משכנתא?

מחשבון משכנתא הוא כלי יעיל ושימוש לכל אדם המתכנן לקחת הלוואה כדי לרכוש דירת מגורים, המחשבון שימושי גם עבור משפרי דיור ומשקיעים. בעזרת המחשבון ניתן לתכנן היטב את המשכנתא שרוצים לקחת מהבנק ולבדוק מסלולים וסכומי החזר שונים לפי משתנים כמו תקופת ההלוואה, גובה הריבית, מחיר הדירה, הון עצמי, הכנסה נטו ועוד.

כדי לחשב החזר משכנתא במחשבון עליכם להקליד את הנתונים בשדות השונים לאחר בחירת סוג המשכנתא, כלומר האם אתם זקוקים להלוואה כדי לרכוש דירת מגורים ראשונה או האם אתם לוקחים משכנתא כדי להחליף דירה או על מנת להשקיע בנכס נדל”ן. לאחר מילוי כל הפרטים הנדרשים במחשבון תוכלו להתרשם מגובה ההחזר החודשי הממוצע, ובנוסף תוכלו לדעת מראש כמה ריבית תשלמו ומה הסכום הכללי שתחזירו לבנק.

חשוב להדגיש כי מחשבון משכנתא הוא כלי חשוב המיועד לצורך המחשבה בלבד. מסלולי ההלוואה והריביות, כמו גם שיטת ההחזר של המשכנתא, יקבעו בבנק עצמו במעמד לקיחת ההלוואה. במחשבון הכללי לחישוב החזר משכנתא התוצאות המוצגות כוללת החזר ממוצע של קרן וריבית בלבד, לכן לסכומי ההחזר צפויים להתווסף עמלות שונות, הפרשים בגין שינויים במדד המחירים לצרכן או במדד אחר, הפרשי שערי מטבע, ריביות פיגורים וכו’.

מהן המטרות המרכזיות לשימוש במחשבון משכנתא?

  • תמונת מצב כללית לכל מי שמעוניין לקחת משכנתא מהבנק.
  • חישוב סכום ההחזר החודשי של המשכנתא לפי פרמטרים נתונים.
  • כלי לבחירת מסלולי משכנתא ולבניית תמהיל הלוואה מותאם אישית.
  • כלי להערכת סך הריביות ותשלומי ההחזר לצורך תכנון פיננסי וקבלת החלטות הנוגעות למשכנתא.

מחשבון משכנתא ככלי לתכנון ולבניית תמהיל ההלוואה

יש סוגים שונים של מחשבוני משכנתא לכן התוצאות עשויות להיות שונות כאשר משתמשים במחשבון של משרד האוצר, הבנקים או חברות לייעוץ משכנתא. בעזרת מחשבון מתקדם ניתן לחשב לא רק את ההחזר החודשי הממוצע מאחר והכלי מאפשר לכם לבנות תמהיל מותאם אישית. בעת בניית התמהיל חשוב להיעזר במחשבון משכנתא מתקדם כדי לבדוק איך מסלולים שונים משפיעים על ההחזר החודשי ולהשוות בין מסלולים בריבית משתנה או קבועה, לפי תקופות החזר שונות.

המחשבון הוא כלי שימושי אך הוא לא מהווה חלופה ליועץ משכנתאות מנוסה, ואת החישוב המדויק ניתן לבצע רק על ידי יועצי משכנתא מקצועיים.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x