תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך מייצרים חזיות

הן פריט חובה בכל ארון נשי, והיום הן מגיעות אליו מוקדם יותר מאשר בעבר. אלה כמובן חזיות שלפיתוחן והמצאתן היו כמה מטרות שגם השתנו לאורך השנים. היום המטרה היא קודם כל לתמוך בחזה ולתת תחושה נוחה גם בביצוע פעילות אינטנסיבית. בהתאם לכך וגם מתוך הבנה שלנשים, גם אם הן במידה זהה, יש מבנה חזה וגוף שונים וגם העדפות שונות. אז קצת על איך נוצר פריט הלבוש הנחוץ והנפוץ הזה ומהן האפשרויות שיש היום.

מהם חומרי הגלם מהם מייצרים חזיות?

חומרי הגלם בהם משתמשים היום הם מגוונים. חומר חשוב ממנו מיוצרות חזיות הוא כותנה. הכותנה היא חומר נושם, שאויר עובר דרכו ויכול לקרר את אזור החזה המכוסה ולתת תחושה נעימה יותר גם בקיץ. עם זאת, היום ברוב הגדול של החזיות יהיה שילוב בין כותנה לבין חומר סינטטי כמו פוליאסטר. בחלקה האחורי של החזיה יהיה חומר גמיש כמו ספנדקס, סיב סינטטי עם שילוב של רכיבי עץ המאפשר מתיחה של רצועת הסגירה וגם תנועה נוחה יותר של שרירי הגב. בחזיית ספורט לחומר הסינטטי יהיה חלק מרכזי יותר בהרכב החזיה כדי שתנדף זיעה בצורה יעילה.

שלבי ייצור החזיה- מהעיצוב ועד האריזה

כמו פריטי לבוש אחרים, גם ייצור חזיה מתחיל בעיצוב ותכנון ומסתיים באריזת המוצר:

  • עיצוב: כאמור, היום ישנן גזרות שונות של חזיות. המטרה של חברות ההלבשה התחתונה היא לפנות לפלח שוק גדול ככל האפשר ולכן ישנו מגוון רחב של גזרות המתאימות לחזה בגדלים וממבנה שונה. לפני עיצוב ליין חדש ישנה בדיקה מקיפה מול החנויות או מחלקת המכירות מהן החזיות שנמכרו בצורה הטובה ביותר. העיצוב נעשה בעזרת תוכנות ייעודיות, ונבנה אב טיפוס מהבסיס ועד לפרטים הקטנים ביותר. האב טיפוס על חלקיו השונים: הקאפ, החיבורים, הכתפיות וכו’, מודפס על קרטון, נחתך בלייזר ונבדק על ידי מעבדת בקרת איכות.
  • תהליך הייצור: ישנן חברות בהן תכנון ועיצוב החזיה נעשה במקום אחד יחד עם הייצור אך בחברות רבות הייצור נעשה במקום אחר, פעמים רבות במרחק אלפי ק”מ. הייצור מורכב ממספר שלבים: חיתוך הרכיבים: הקאפים, הרצועות, החלק האחורי. החיתוך, כמו באב טיפוס, נעשה היום בצורה ממוחשבת באמצעות לייזר. התפירה נעשית לרוב בצורה מתועשת על ידי מכונות תפירה גדולות ולא בצורה ידנית. בשלב הבא נתפרים או מחוברים ווי הסגירה של החזיה וגם התוויות. לאחר מכן ישנם קיפול החזיה ואריזתה. גם הקיפול והאריזה נעשים על ידי מכונות.

חזיה אחת, מגוון גזרות

היום כאמור יש גזרות ועיצובים שונים, גם כדי שלכל אישה תהיה החזיה המתאימה לה ביותר וגם כדי לענות על צרכים שהתעוררו עם הזמן לחזיות המיוחדות למטרות ספציפיות כמו ספורט או הנקה עם סגירה קדמית. ישנן חזיות פוש אפ שמטרתן היא גם להרים את החזה מעבר למה שהוא כרגע. ישנן חזיות עם ריפוד בקאפ שנועד לתת נפח נוסף לחזה קטן. ישנן חזיות שמטרתן דווקא ליצור תחושת הקטנה בחזה גדול. חזיות סטרפלס ללא רצועות מיועדות בעיקר לשמלות או חולצות עם כתפיים חשופות בהן לא רוצים שרצועות החזיה יציצו. בעבר לחזה גדול יוצרו חזיות עם ברזל במטרה לספק תמיכה טובה יותר. היום ישנן חזיות למידות גדולות שנותנות תמיכה מעולה גם ללא ברזל.

1 1 vote
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x