תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך מכשירי השמיעה משפרים את איכות החיים?

שמיעתו של האדם עלולה להידרדר מסיבות שונות. לעתים מדובר בסיבה מולדת, או חשיפה ממושכת לרעשים ולפעמים ההידרדרות בשמיעה מתרחשת בעקבות הגיל. לאחר גיל 60 השמיעה עשויה להתדרדר במקרים רבים. אך אם בעבר נאלצו אנשים ששמיעתם נפגעה להתמודד עם הסביבה ולקוות להבנה, הרי שהיום ישנם מכשירי שמיעה משוכללים המאפשרים להתגבר על לקות בשמיעה. פיתוח המכשירים האלה רק הולך ומשתפר, כשהשיפורים הטכנולוגיים בתחום השמיעה מתרחשים כל הזמן.

מכשירי השמיעה משפרים את רמת החיים של הלקוח בדרכים שונות

מכשירי השמיעה הם פיתוח חדשני של השנים האחרונות, והם מאפשרים לנו ליהנות מחיים איכותיים יותר. אנשים רבים מתעניינים בנושא של מחירי מכשירי שמיעה, בתקווה למצוא את המכשיר המתאים להם, שכן המכשירים מסייעים לסובלים מהידרדרות שמיעה בדרכים שונות:

  • מאטים את הדרדרות השמיעה.

אמנם לא ניתן לעצור את המשך הפגיעה בשמיעה לגמרי, אך מכשירי שמיעה מאטים אותה בהחלט. כמו כן, מכשירי השמיעה מסייעים להבין את הדיבור, בלעדיהם הדיבור עשוי להפוך למובן הרבה פחות.

  • שומרים על בריאות המוח.

ההידרדרות בשמיעה גורמת להיחלשות תאי עצב. אנשים הסובלים מהדרדרות זו עלולים לפתח גם דיכאון או דמנציה. מכשירי השמיעה מסייעים לשמור על תאי העצב במוח ועל הקשרים ביניהם. מעבר לכך, מכשירי השמיעה יכולים “ללמד” מחדש את המוח לקלוט תדרים שונים.

  • מונעים נפילות.

אנשים הסובלים מהדרדרות בשמיעה ואינם מרכיבים מכשיר שמיעה מועדים יותר לנפילות, מאשר אנשים שמרכיבים את המכשיר. הנפילות עלולות לסכן את המטופלים ולהוביל לפציעות. על כן, מכשיר השמיעה שומר על בטחונם בכל אשר ילכו.

  • ביטחון חברתי.

מכשירי השמיעה משפרים את חיי החברה באופן משמעותי. אנשים שאינם שומעים היטב, עלולים לחוש את עצמם מבודדים מבחינה חברתית כי הם לא שומעים את הסביבה כמו שצריך. הם ממעטים להגיע למפגשים חברתיים ולמסיבות בשל החשש שהם לא יבינו נכון ולא ישמעו היטב את הנאמר. מכשירי השמיעה מעניקים את הביטחון אשר לו זקוקים המטופלים, ובזכותם הם יכולים להבין טוב יותר את תוכן השיחות.

  • שיפור משמעותי באיכות החיים.

מטופלים רבים הנעזרים במכשירי שמיעה לא פעם אינם מבינים כיצד היה אפשר להסתדר בלעדיהם. אמנם רבים צריכים להסתגל קצת למכשיר החדש, אך לאחר תקופת ההסתגלות הם מגלים שלפתע הם שומעים הרבה יותר טוב ומבינים את הנאמר בין חבריהם לשיח. חלקם אף בוחרים להמשיך לעבוד בעבודתם למרות הירידה בשמיעה, והם מנהלים חיי שגרה רגילים לגמרי.  

איך מזהים ירידה בשמיעה ולמי פונים?

קיימים סימנים מחשידים שיש לשים אליהם לב דוגמת הנטייה לשאול כל הזמן “מה?”, קשיים בהבנת הדיבור, קשיים בשמיעה ממרחק, הגברת מכשירים כמו רדיו וטלוויזיה, אי היכולת להבדיל בין צורת יחיד לרבים, בקשות חוזרות ונשנות לחזור על מילים ועוד. כשעולה החשד לירידה בשמיעה, חשוב לפנות לרופא אף אוזן גרון. הרופא בודק את המבנה של האוזן כדי להתאים את מכשיר השמיעה המתאים. הוא גם מוודא שלא קיימים באוזן פקקי שעווה שעשויים למנוע את הרכבתו של המכשיר. בשלב הבא הרופא מפנה לבדיקת שמיעה יסודית. בדיקת השמיעה נועדה לקבוע את אחוז הפגיעה בשמיעה בכל אוזן והאם המטופל אכן זקוק למכשיר שמיעה.

היכן רוכשים את מכשירי השמיעה?

לאחר שקיבלתם את כל האישורים למכשירי שמיעה, חשוב לגשת למכון מקצועי כדי לקנות אותם. מחירי מכשירי שמיעה משתנים בהתאם לסוג המכשיר והיכולות שלו. לא משנה באיזה מכשיר מדובר, חשוב לרכוש אותו במקום מקצועי ובדוק המתמחה במכשירים. כל מטופל עובר התאמה של המכשיר ומקבל עליו אחריות, כך שאפשר לפנות למכון במקרה של שאלה או בעיה.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x