תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך מתגרשים בלי לפגוע בילדים?

תהליך הגירושין הוא אף פעם לא תהליך פשוט, הדבר מלווה בעימותים ובחוסר נעימות. אך מסובך ככל שיהיה התהליך עבור בני הזוג, לפי רוב הילדים חווים אותו בצורה מורכבת ומסובכת הרבה יותר. ככל שהתהליך מורכב יותר עבור ההורים כך הוא הופך מורכב גם עבור הילדים.

כשהורים מקבלים החלטה להתגרש לדבר השלכה ישירה על ילדיהם. ילד שהוריו מתגרשים חווה חוויה מורכבת של אי וודאות, שינוי המוכר ואובדן הביטחון. על פי מחקרים, ילדים להורים גרושים הינם בעלי סיכוי גבוה יותר להיקלע לקשיים מנטליים ונפשיים זאת בשל הקרקע הבטוחה שנשמטה מתחת לרגליהם. על כן, כאשר ניתן לשקם את חיי הנישואין הדבר מומלץ לפני כל פתרון אחר.

חשוב לציין, טובת הילדים היא בהחלט שיקול מהותי, אך היא אינה מצדיקה קיום של חיי נישואין בלתי רצויים. גם כאשר תהליך הגירושין מורכב לילדים, חיים לצד הורים בעלי קשר זוגי מפורק ובעייתי עלולה לפגוע בהם באותה מידה ואף יותר. במקרים שבהם גירושין הם הפתרון שנבחר לאחר בחינת כל השיקולים, חשוב להקפיד שהדבר יעשה תוך פגיעה מינימלית בילדים.

כיצד ניתן להפחית את הפגיעה בילדים?

  • סיום הליך הגירושין במהירות ובהסכמה- ברגע שהתקבלה החלטה להתגרש, חשוב שהדבר יעשה במהירות ובהסכמה. כלל שהתהליך יסתיים במהירות כך יוכלו הילדים לעכל את השינוי ולהסתגל לשגרה החדשה באופן קל ומהיר יותר – וכך גם לגבי גירושין עם ילדים בגיל הרך. בכדי להגיע להסכמה רצוי להיעזר בעו”ד מוסמך המתמחה בנושא שיסייע להגיע להבנה והסכמה הדדית תוך דאגה לאינטרס של כל אחד מהצדדים.
  • להימנע מעימותים בפני הילדים- חשוב שהעימותים ינוהלו הרחק מהילדים, בייחוד אם העימות כולל טונים גבוהים. ויכוח בין הורים נתפס בעיני ילדים כדבר חמור והם נוטים לקחת קשה סכסוכים ומריבות בין הורים. בנוכחות הילדים השתדלו לשמור על טונים רגועים ועל שיח מכבד ואת הנושאים שיש להסדיר הסדירו לא בפני הילדים.
  • להימנע ממעורבות של הילדים בהחלטות הנוגעות אליהם- על אף החינוך הפתוח הרווח בימינו הדוגל במעורבות של הילדים ובשיתופם, אין להתייעץ עם הילדים בסוגיות הנוגעות אליו ביחס להליך הגירושין. חשיפת הילדים לסוגיות שכאלה עלולה להזיק להם מבחינה נפשית ואישית. החלטות מורכבות שכאלה צריכות להתבצע על ידי ההורים והילדים כבר יתאימו את עצם למה שייקבע.
  • להימנע מלהסית את הילדים כנגד ההורה השני- תופעה רווחת בהליכי גירושין היא מצב שבו הורה אחד מסית את הילדים כנגד ההורה השני. הסתה מסוג זה עלולה להוביל ל”ניכור הורי” שבו ילדים בוחרים שלא להכיר באחד מהוריהם. הסתה שכזו הינה חמורה וצפויה להזיק להתפתחותם של הילדים לטווח הרחוק.

במידה והגעתם להחלטה להתגרש, זכרו שהתנהלותכם משפיעה באופן ישיר על ילדיכם . ככל שתתמקדו בטובת הילדים כך תסיימו עם ההליך באופן המהיר היעיל והנעים ביותר.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x