תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך נדע כמה הון עצמי צריך למשכנתא?

אם הגעתם לשלב שבו אתם זקוקים למשכנתא, ההון העצמי שלכם הוא אחד הנתונים הכי חשובים. הון עצמי גבוה לא רק יאפשר לכם לקבל הלוואה בסכום גבוה יותר אלא גם יעזור לכם לקבל תנאים טובים במשכנתא עצמה. במקרה הצורך הבנקים יוכלו להתפשר על הדרישות שלהם, אבל לפני כן, הגיע הזמן שתבינו כמה הון עצמי צריך למשכנתא.

הון עצמי למשכנתא

אם גם אתם מבינים שהגיע הזמן להתחיל לחסוך לדירה ראשונה, המושג הכי חשוב שאתם צריכים לדעת הוא הון עצמי למשכנתא. רוב הישראלים לא קונים את הדירה הראשונה עם הכסף שלהם אלא לוקחים לצורך זה הלוואה גדולה מהבנק. ההלוואה הזו נקראת משכנתא ובדרך כלל זמן ההחזר שלה הוא במשך עשרות שנים.

השאלה הראשונה שעולה תמיד היא כמה הון עצמי למשכנתא נדרש לי? ההגדרה הרשמית היא שההון העצמי הנדרש לצורך לקיחת משכנתא הוא 25 אחוז מערך הדירה. את המשכנתא תוכלו לקבל על 75 האחוזים הנותרים. לצורך הדוגמא, עבור דירה שעולה מיליון ₪ תצטרכו להציג הון עצמי של 250,000 ₪, ולקחת משכנתא על 750,000 ₪ הנותרים.

לקחת משכנתא בלי הון עצמי

אם אתם לא מחזיקים בהון עצמי גבוה, או שכלל אין לכם הון עצמי, עדיין תוכלו לקבל משכנתא. כדי שזה יקרה עליכם להציג הכנסה גבוהה ולקחת הלוואה מהבנק. ההלוואה הזו תהפוך להיות ההון העצמי שלכם והיא לא קשורה לחישוב המשכנתא, אולם תצטרכו להראות לבנק שיש לכם יכולת לעמוד בתנאי ההחזר של שתי ההלוואות. ניתן גם למשכן נכס שאינו שלכם, וכדאי להתייעץ על כך עם איש מקצוע.

ללמוד להשקיע כדי לחסוך כסף

אם אתם עוד לא נמצאים בשלב שבו אתם קונים דירה, יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לעזור לעצמכם בבוא העת להנות ממשכנתא טובה יותר. כסף ששוכב בבנק הוא לא דבר טוב, כיון שעם הזמן הכסף עלול לאבד מהערך שלו. למדו כיצד ואיפה להשקיע את הכסף שלכם , וכך הוא יניב לכם רווחים.

חתול פיננסי

חוסר הידע הפיננסי של ישראלים רבים עולה להם ביוקר. בניגוד לחינוך כלכלי שבו אנחנו לומדים בעיקר איך לחסוך, חינוך פיננסי נוגע בדרכים הנכונות שבהן אנחנו צריכים לנהל את הכסף שלנו. אם גם אתם מרגישים שחסר לכם ידע בתחום, חתול פיננסי הוא בדיוק המקום בשבילכם. מדובר על בלוג שבו מרוכז ידע רב בתחום הפיננסי, והוא יעזור לכם להשלים את הפערים שצברתם במשך השנים.

לסיכום

אחד הנתונים הכי חשובים בכל הנוגע למשכנתא הוא ההון העצמי הנדרש. כדי לקבל משכנתא גבוהה עליכם להציג לבנק הון עצמי שלא קשור לדירה שקניתם, על מנת שהוא ישתכנע שאכן יש לכם את היכולת להחזיר את ההלוואה. ככל שההון העצמי גבוה יותר כך ניתן לקבל משכנתא גבוהה יותר. במקרה הצורך תוכלו להתגבר על ההגדרות של הבנקים אבל בשביל זה עליכם לפנות לייעוץ בתחום.

קרדיט לתמונה Freepik

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x