תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איך תתמודדו עם האתגרים הבריאותיים של הגיל השלישי?

בגיל השלישי אנשים מבוגרים רבים סובלים ממחלות שונות ובהתאם לסוג המחלה ולחומרה שלה, הם עושים כל שניתן כדי לתפקד וזאת בתאם ליכולות שלהם.

היערכות בבית למצבים בריאותיים שונים

אנשים מבוגרים רבים מתקשים בהליכה, הרגליים שלהם אינן מסוגלות לשאת אותם עקב משקל הגוף שלהם ובנוסף לכך הם סובלים מבעיות שונות כמו בברכיים שאינן מאפשרות להם ללכת. זו הסיבה שהם רוכשים כיסא גלגלים על פי הצורך שלהם. ההיצע כולל כמה וכמה כיסאות גלגלים אשר לכל אחד מהם יש ייחוד משלו והוא מיוצר למטרה מסוימת. בהתאם להנחיה של הרופא, מזמינים את הדגם האופטימלי של כיסא הגלגלים, אשר יאפשר לו תנועתיות באופציה שתהיה הנוחה ביותר עבורו.

התקנה של מעלון

אם מדובר באדם שגר בדירה שיש בה שתי קומות, עליו להגיע בכל יום מהסלון שבו הוא נמצא רוב היום לחדר השינה ולחדר האמבטיה שלו אשר ממוקמים בקומה השנייה. במצבים האלו יש אנשים מבוגרים שעוברים דירה לדירת קרקע או לדירה אחרת בבניין מגורים שכוללת מפלס אחד בלבד. אך אם האדם המבוגר אינו מעוניין לעבור דירה, מתקינים מעלון. מדובר במעלית המיועדת לאדם אחד אשר עולה על פי המבנה של גרם המדרגות באופן ישר בכיוון אחד, בשני כיוונים או באופן מעוגל. לאחר שהאדם נקשר באמצעות רתמה, הוא עולה לקומה השנייה ושם מסיעים אותו לחדרים ולביצוע הפעולות האלמנטריות כמו רחצה.

מטפלת זרה

כאשר האדם המבוגר הופך לסיעודי אין ברירה אלא לשכור עבורו מטפלת זרה אשר תסייע לו בכל הפעולות הנחוצות. כמו לדוגמה החלפה של חיתולים חד פעמיים כמה פעמים ביום, רחצה, הלבשה, גרביים, נעילת נעליים. מדובר בדברים שהם אקוטיים ובמיוחד בחורף כך שיהיה לו חם. אחד התפקידים של המטפלת הוא לדאוג לצרכי הבית ולכן היא עורכת קניות של מצרכי מזון, ירקות, תרופות ובהחלט ניתן למצוא גם מגוון רחב של חיתולים למבוגרים בזול כיום באתרים שנים ברשת. לאחר תקופה מסוימת בבית היא מכירה את ההתנהלות ולכן מבצעת את הקניות באופן קבוע על פי הצורך.

טיפולים מיוחדים

המשימות של העובדת הזרה ושל בני המשפחה משתנות על פי המחלות שמהן סובל כל אדם. אם מדובר לדוגמה באדם סוכרתי, יהיה על הסובבים אותו לדאוג לבדוק לו כמה פעמים ביום את רמת הסוכר בדם, להזריק לו במידת הצורך זריקות אינסולין ולוודא שהוא אכן בולע את כל התרופות שהן חשובות לתפקוד היום יומי שלו. העובדה שיש מטפלת זרה בבית, מקלה מאד על חיי היום יום הן של המטופל והן של בני המשפחה שלו. היא נמצאת כל הזמן עם היד על הדופק ואם יש הידרדרות במצבו היא מסיעה אותו לרופא או לחלופין מיידעת את בני המשפחה על כך, כדי שיטפלו בכך ללא דיחוי כדי למנוע מצבים שהם אקוטיים.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x