תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

אילו סוגי גלידה קיימים? המדריך המלא

גלידה היא אולי סמל לפינוק קיצי, אבל בואו נהיה כנים: תהיו מוכנים ללקק כמות יפה של הקינוח הקפוא הזה בכל עת של השנה.

בין אם אתם אוהבים את שלכם חלקה וקרמית, מתוקה ואוורירית או פירותית וקפואה, לא אמורה להיות לכם בעיה להכין גלידה ביתית בדיוק לפי טעמכם. זה הזמן להכיר כמה מסוגי הגלידה האהובים ביותר, ממקומות שונים ברחבי העולם.

ג’לאטו

בניגוד לגלידה אמריקאית, ג’לאטו – קינוח קפוא מאיטליה – עשוי מחלב מלא ולא שמנת ואינו מכיל ביצים. כתוצאה מכך, ומאופן הכנה איטי יחסית, הוא מקבל עקביות צפופה יותר, כמעט כמו של גומי. ג’לאטו זמין במגוון רחב של טעמים, כולל בחירות פופולריות כמו שמנת, צי’וקולטו (שוקולד), סטרצ’אטלה (וניל עם כתמי שוקולד) ופיסטוק.

קולפי

גלידה הודית מסורתית זו, מיוצרת על ידי חימום איטי של חלב ממותק עד שהסוכר מתקרמל והחלב מתעבה. לאחר מכן התערובת מוקפאת בתבניות בצורת חרוט, מבלי להקציף או לחתוך תחילה. כתוצאה מכך, קולפי צפוף וקרמי יותר מגלידה רגילה, עם מרקם דומה לרפרפת שמתאים להגשה על מקל. קולפי מתובל לעתים קרובות בטעמים ארומטיים כמו הל, ורד או זעפרן, ובטעמים פופולריים הכוללים מנגו ופיסטוק.

שרבט

שרבט הוא פינוק קפוא העשוי ממחית פירות, בתוספת כמות מועטה של ​​מוצרי חלב. למרות שהשרבט מיוצר תמיד עם חלב, שמנת או אפילו חמאה – הקינוח שנוצר נבדל מגלידה בכך שהוא מכיל רק 1 עד 2 אחוזי שומן חלב, בהשוואה ל-10 אחוזי שומן חלב שנמצא בגלידות רבות. לכן, השרבט הוא מעט פחות קרמי וקליל.

סורבה

בניגוד לשרבט, הסורבה הוא פינוק קפוא עם פירות, אך ללא מוצרי חלב כלל. למעשה, הסורבה מורכב באופן מסורתי משני מרכיבים בלבד – מחית פירות וסוכר – אותם חובצים ומקפיאים באותו אופן כמו גלידה. היעדר החלב גורם למרקם המחוספס והמתקלף של הסורבה, כמו גם לעובדה שהוא מוגש לא רק כקינוח, אלא גם כמנקה חך בין מנות של ארוחה.

פרוזן יוגורט

מתוק, קליל ועדין. פרוזן יוגורט הוא קינוח דל קלוריות יחסית, בסגנון הגשה שמורכב מיוגורט ממותק, יחד עם מרכיבים חלביים או לא חלביים אחרים. אם הייתם בחיים בשנות ה-90, אנחנו בטוחים שכבר ידעתם את זה. למרות שהאופנה גוועה מאז, זה נשאר קינוח פופולרי מאוד שניתן למצוא במגוון רחב של טעמים, ועם כל מיני תוספות מגניבות.

גלידה מגולגלת

גלידה מסוג זה מגיעה מתאילנד, והיא אוכל רחוב פופולרי בכל דרום מזרח אסיה. עבור הכנתה, המרכיבים הסטנדרטיים (חלב, שמנת, סוכר) מחוממים, מאווררים ומצוננים במהירות, כדי לייצר סרטי גלידה בסגנון רול שוויצרי, שניתן להגיש זקופים בכוס לצד מגוון רחב של תוספות. התהליך מרתק לצפייה והמוצר המוגמר טעים כמו שהוא נראה. בתאבון לכולם!

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x