תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

אימון כושר לאחר לידה – מה חשוב לדעת ?

לידה היא אירוע מכונן ומאוד מרגש המגיע עם שינויים מהותיים בגוף ובתזונה. נשים רבות לאחר לידה לא מכירות את גופן, כפי שהיה לפני הלידה ומעוניינות לחזור לכושר. חשוב לדעת כי בעת ההריון והלידה עבר הגוף מספר שינויים ויש לשים לב שכאשר אתן חוזרות לכושר, אתן מבצעות זאת נכון. בכתבה הבאה נסביר מספר דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים בכושר. 

לחפש מאמן כושר אישי המתמחה בכושר לאחר לידה

לא כל מאמן כושר אישי בכפר סבא יוכל לאמן אתכם לאחר לידה. בגוף ישנם שינויים מהותיים המחייבים התייחסות והתאמה של תרגילים. ביצוע תרגילים לא מותאמים עלולים ליצור נזקים מתמשכים אשר יראו לעין ויבואו לידי ביטוי בהריונות הבאים. לכן חשוב לוודא לפני כל אימון עם מאמן כושר או כל סוג אחר של אימון, שהם מותאמים לנשים לאחר לידה. 

היפרדות ביטנית

אחת הבעיות שקיימות לאחר הריון אצל חלק מהנשים היא היפרדות בטנית. מדובר בשריר הישר בטני שעד לפני ההיריון היה מחובר ולעיתים, לאחר התרחבות וגדילת הבטן, נוצר בו קרע שלא תמיד חוזר למקומו. ככל שטווח ההיפרדות רחב יותר, כך הבטן תהיה יותר בולטת החוצה. 

לנשים רבות זהו מצב מאוד מבאס, כי למעשה המראה של הבטן נראה כאילו הן עדיין בהריון בחודשים יחסית קטנים, כאשר למעשה מדובר בבעיה ספציפית של השריר הישר בטני. 

ניתן לצמצם את ההיפרדות על ידי תרגילי ספורט מותאמים ויותר חשוב, לא לבצע תרגילים אשר עשויים להחמיר את ההיפרדות. חשוב לשים לב שמאמן הכושר שבחרתם יודע כי אתן סובלות מהיפרדות והוא מתאים לכם תרגילים נכונים. 

חיזוק רצפת אגן

אחת הבעיות שקיימת אצל נשים לאחר לידה היא רצפת אגן חלשה. כאשר רצפת האגן חלשה, יכולת ההתאפקות לשירותים הופכת להיות בעייתית ויש עוד כל מיני בעיות נוספות הקשורות ביציבה, בגב ובבטן. אם אתן רוצות להיכנס לכושר, עליכן לוודא שמאמן הכושר לוקח בחשבון גם את הנושא של חיזוק רצפת האגן והוא מתאים לכן תרגילים מסוימים שעוזרים בכך. 

יותר מכך, יש מאמני כושר אשר מתחילים את האימונים קודם בחיזוק רצפת אגן ורק לאחר מכן מוסיפים תרגילים שיש להם מטרות אחרות. 

לסיכום, הגוף לאחר לידה שונה מאוד ממה שהיה קודם. לפעמים מרגישים זאת חיצונית ולפעמים רק פיזית. על מנת להיכנס לכושר, עליכן לשים לב שמאמן הכושר שלכן מתאים לכן תרגילים שטובים עבורכן. 

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x