תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

איציק חמו מספר על עמותת אלון ואלה הפועלת למען הקהילה

כפי שאומר איציק חמו, קהילה שעושה יותר למען תושביה היא קהילה חזקה ועוצמתית יותר. עמותת אלון ואלה נוסדה ע”י אלון בריקמן ועו”ד שלומית הראל שוורץ כמעין חלום פרטי שלהם למען הקהילה. לעמותה מתגייסים מדי יום מתנדבים חדשים על מנת לשפר את חייהם של אלפי אנשים בודדים ונזקקים שזקוקים ליד אוהבת ואוזן קשבת.

איציק חמו, לשעבר מנכ”ל חברת פמי, הוא מתנדב וחבר בוועד מנהל העמותה, ותורם מניסיונו בכל מה שקשור לאסטרטגיה, כספים, מערכות מידע וניהול שוטף. הוא מסייע לפעילות העמותה השוקדת על פרויקטים שונים לרווחת תושבי העיר, בקידום שתי מטרות העמותה: לסייע למי שזקוק לכך, ולהעצים את תחושת הסיפוק והערך שההתנדבות מעניקה לחיי המתנדבים.

איציק חמו מספר על העמותה ופועלה

איציק חמו מספר כי העמותה הוקמה בשנת 2020, השנה לה אפשר לקרוא “שנת הקורונה”, ובמהלך משבר עולמי גדול נוצרה הזדמנות נדירה לתרום ולעזור לאנשים דרך משברים וסיפורים אישיים. העמותה קרויה “אלון ואלה” על שם אלון בריקמן ובתה של שלומית, אלה שוורץ ז”ל. זוהי השראה אמיתית לעזור לנזקקים עקב טרגדיה ולצמוח מתוכה כאנשים חדשים. אלון הושפע מאוד מחטיפת שלושת הנערים בשנת 2014 והחליט לסייע, בעזרת מתנדבים, באמצעות תרומות של חפצים ובגדים שונים. כבר אז החלה האהבה שלו לנתינה ועזרה לקהילה אבל הוא לא עשה את הצעד הרשמי עד שפגש את עו”ד שלומית הראל-שוורץ מאוחר יותר. אפשר להגיד שהגורל הפגיש שני אנשים, כל אחד וסיפורו האישי, בדרך מאוד מיוחדת.

כשבתה של חברה טובה נפטרה מסרטן בגיל 14, אלון הכיר את שלומית, עו”ד ופעילה חברתית מרשימה, ומכאן ההיסטוריה נכתבת – הם מחליטים להפוך את האובדן המצער שלהם למשהו מיוחד ואישי שיעזור לעוד אלפי אנשים נזקקים, כלכלית ונפשית. המטרה המשותפת היא – לעזור לאנשים ולא רק במצבי חירום אלא גם ביום יום, ולא חסר כאלו שזקוקים לכך במדינת ישראל. כך נוצרה עמותת “אלון ואלה”.

השם של העמותה מורכב משני שמות של עצים ארץ ישראליים המוכרים כשורש הארץ וחוזק רב עם משמעות עצומה של חיבור שני השמות יחד. הם מייצגים את אלון ואלה כדמות אחת בתהליך משותף של סיוע ועזרה לקהילה. זוהי דרך מדהימה להנציח את עשייתם של המתנדבים ומייסדי העמותה, וכמו כן גם את בתה של שלומית. החלום האמיתי שלהם הוא לעזוב את עבודתם ולעבוד בעמותה במשרה מלאה.

העמותה מנהלת כ-4,000 מתנדבים העוסקים בעשייה ונתינה לאנשים שבאמת זקוקים לכך – בין אם מדובר בקשישים, אנשים בודדים, אנשים במצב כלכלי רעוע, ובעלי מוגבלויות. אחד המתנדבים האלו הוא איציק חמו. הוא אף חבר בוועד המנהל של העמותה ותורם מניסיונו בכל מה שקשור לכספים, ניהול, מדדים, מערכות מידע ואסטרטגיה. המתנדבים מתחלקים לצוותים שונים שעוסקים בתפעול ולוגיסטיקה, חלוקת סלי מזון, שיפוץ מבנים, ימי התנדבות לחברות וארגונים, עזרה לקשישים, חיילים בודדים, ועוד.

העשייה בעמותה – איציק חמו מספר

עמותת אלון ואלה מציעה פרויקטים שונים לכל מתנדב שמעוניין לעזור לאוכלוסיות השונות. המתנדבים מגיעים מכל מיני אוכלוסיות ותרבויות שונות בחברה, על מנת לסייע לקהילות שלהם במגוון תחומים. מטרת העמותה היא לגרום למתנדב להרגיש תחושת שייכות, עוצמה ואהבת חינם, בדיוק כמו הנזקק לו הוא מסייע. המתנדבים יכולים להגיע ולהתנדב בזמנם הפנוי ובימים לבחירתם, כל אחד לפי יכולתו. פניות דחופות ופניות חירום הן חלק מאוד עיקרי וקריטי בעמותה, והסיוע לעזור בזמן אמת הופך להיות מרכזי יותר. אינספור אנשים זקוקים לעזרה אמיתית כאן ועכשיו, ולא תמיד יהיה מישהו שיסייע להם. הם מתעלים את הפניות הדחופות לסיפורי הצלחה של סיוע לניצולי שואה, אנשים שחיים בתנאים לא טובים, אנשים שאין להם מה לאכול, וכדומה.

פרויקט נוסף שהעמותה מאוד גאה בו, מספר איציק חמו, הוא ימי התנדבות מותאמים לחברות וארגונים שונים, בכל תחום אפשרי. הרי אין כמו גיבוש חברתי של כל העובדים בחברה ומה יותר טוב מאשר התנדבות ברוח אהבת חינם וסיוע לקהילה? העובדים יכולים לבחור נושא או תחום התנדבות שקרוב אליהם במיוחד ותוך זמן קצר לסייע לנזקקים ועל הדרך גם לתרום לחברה, מה שמעצים את ההתפתחות האישית של העובד וגם מעלה את המורל בארגון עצמו. התכנים של ההתנדבות נקבעים בהתאם לחברה ואופי הארגון יחד עם הנציגים המתאימים, בשלל תחומים ופרויקטים מגוונים בהם עוסקת העמותה. זוהי דרך נהדרת בשביל העובד לתרום ולהרגיש תחושת שייכות יחד עם עמיתיו לעבודה – מה שהופך את זה לפעילות נהדרת ויוצאת דופן בארגון.

חלוקת מזון לנזקקים2 צילום איציק חמו

איציק חמו בשיתוף עם העמותה למען כולם

עמותת אלון ואלה עוסקים במגוון פרויקטים למען הקהילה, וביניהם: רכישת סלי מזון למשפחות נזקקות או יחידים הזקוקים לאוכל, בדגש על ערבי חג בהם הרבה אנשים נותרים בודדים או ללא מספיק מזון למשפחותיהם וכאן העמותה נכנסת לתמונה. הם אף משתפים פעולה עם שווקים שונים ושולחים מזון איכותי גם דרכם למשפחות נזקקות. נשים שיוצאות ממקלטים שונים, כמו נשים מוכות למשל, מקבלות סיוע מהעמותה עם חפצים ורהיטים שונים. “כל שבוע אנו מקבלים עשרות פריטים מאנשים שלא צריכים אותם יותר.” מספר איציק חמו. “המתנדבים שלנו אוספים את הפריטים ומובילים אותם לאלפי בתים של נזקקים כמו נשים מוכות, חיילים בודדים, קשישים, ועוד. באמצעות הפעילות העמותה שלנו הצליחה לעזור להמון אנשים בחפצים, רהיטים, ציוד משרדי, ועוד”.

בעיני אלון ושלומית, הדבר הכי חשוב זה לדעת מה הם צריכים ולפעול כמה שיותר מהר על מנת להעניק להם את החפצים או המזון. אפילו תמיכה נפשית היא תמיכה חשובה לא פחות, והעמותה מודעת לכך. לכן הם שולחים מתנדבים על מנת לבדוק מה עם הנזקקים והאם קיבלו את כל העזרה שהם צריכים, או שמא הם עדיין צריכים סיוע. זהו אלמנט קריטי בפעילות העמותה. הצוותים פועלים בשיתוף פעולה על מנת לבדוק שהכל מתפקד כראוי, כל הפניות נענו או בטיפול.

יש גם הרבה דגש על חוויית המתנדב ורצון שהפעילות ההתנדבותית תהיה מפתחת ומעשירה את חייהם של המתנדבים. המתנדבים בשטח מעידים שהעשייה גורמת להם להרגיש שלמים וטובים יותר. העמותה מארגנת ימי התנדבות המותאמים לחברות וארגונים, התורמים לגיבוש הצוות ביחד עם תחושת משמעות ושליחות. המטרה של עמותת אלון ואלה היא לפעול לחיזוק המתנדבים ולמען הנזקקים כדי להעצים את אהבת החינם, תחושת השייכות לקהילה, ההעצמה וההתפתחות אישית.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x