תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

גזר גזר, תנו לו כבוד

בדרך כלל כשמדברים על ירקות ועל תזונה מזינה, על החשיבות בשימת לב לאוכל שאנו אוכלים ולהשלכות שיש לו על הגוף שלנו, גזר הוא לא הירק הראשון שקופץ לנו לראש. יחד עם זאת הירק הכתמתם הזה מקושר אלינו משחר ילדותינו והגיע הזמן לתת לו את הכבוד הראוי.

הגזר הראשון שאנו נפגשים בו הוא כתינוקות, הוא מופיע בשלל מרקים ומחיות, אך גם בספר הילדים הכה מוכר – “אליעזר והגזר” שבו לאחר שהצליחו לחלץ את הגזר העיקש, סבא גורר אותו במגררת, הנכדה מפזרת עליו סוכר, סבתא בוחשת בתרווד וסבא מוסיף לו מיץ לימון רב.

אם כך, אין ספק שהגזר הוא אלמנט חשוב ומרכזי ולכן זה בדיוק הזמן לספר לכם קצת יותר על הירק המיוחד הזה.

קצת על הגזר

הידעתם? לגזר יש 643 מינים שונים! ערכיו התזונתיים מתבטאים בבטא קרוטן שממנו מיוצר ויטמין A, סיבים תזונתיים, מינרלים וגם נוגדי חמצון. לכן, לא נגזים אם נאמר לכם שגזר שווה בריאות – ועל כך לא ניתן לערער או לחלוק. הירק הכתום הזה מוכר גם דרך האמרה המוכרת: ” גזר עושה עיניים יפות”. אך הוא הרבה יותר מרק מקור חשוב לבריאות העיניים שלנו, לפניכם יתרונות נוספים של הכתום הכתום הזה:

  • עשיר בנוגדי חמצון
  • משפר את פעולת הכבד
  • מכיל רכיבים חיוניים לתפקודי הגוף כמו אשלגן וויטמין E ועוד.
  • ניחן בטעם נהדר כמובן

זוהי בדיוק הסיבה שבגינה אנשים רבים אוהבים לשלב אותו בשלל מנות, תבשילים, סלטים וקינוחים ואף גם במיצים ושייקים.

בנוסף, גזר גדל מזרעים, הוא נחשב למאוד קל לגידול ולכן אנשים רבים נוטים לגדל אותו בגינתם וליהנות מירק אורגני נהדר. אז אם גם אתם ממעריצי הגזר ויש לכם סטוק שלו במקרר, הרי לכם שפע רעיונות שניתן להכין איתו.

סלטי גזר

יש לא מעט סלטים המכילים בהם גזר. למשל סלט כרוב וגזר במיונז, או סלט גזר טרי מגורר עם כוסברה קצוצה ופלפל ירוק חריף. הגזר מככב גם כמרכיב מצוין בסלט פירות ומוסיף לו טעם רב. גם בנגזרת החמוצים, תמצאו גזר כבוש שהוא פשוט מעדן. הגזר נהדר גם בטעמים האסייתיים הוא משתלב נהדר עם פטריות, בצל ירוק וקשיו  ברוטב אסייתי. אחד מסלטי הגזר המזוהים ביותר הוא סלט הגזר המרוקאי, זהו סלט מבושל, חריף וטעים מאוד.

מרקי גזר

מרקים רבים משלבים בתוכם גזר, ניתן למצוא אותו במרק העוף המסורתי, ניתן למצוא אותו במרק כתום עם שמנת או מרק כתום המכיל דלעת ועשבי תיבול מרעננים בגרסת פרווה. מרקים נוספים שבהם הוא נמצא הם מרק גזר עם עגבניות וכמון, מרק גזר וג’ינג’ר ואפילו במרק של קובה אדום! (לא בקובה סלק).

מנות נוספות עם גזר

את הגזר תוכלו למצוא כמובן באנטיפסטי המפורסם, שיכול להשתלב נהדר לצד כל מנה בין אם מדובר בדגים, עופות או בשר. הגזר מככב גם בתוך ראגו בשר עשיר בפסטה בולונז, תוכלו למצוא אותו גם בתבשילי קדרה מהבילים אשר מתבשלים באש נמוכה שעות ממושכות עד שכל המרכיבים שבו הופכים לנימוחים בפה עם כל ביס.

בנוסף תוכלו להתפנק עם קציצות ירק טעימות המכילות את הירק הכתום כמובן, ליהנות מתבשיל ירקות משובח של גזר עם סלק או להכין גזר גמדי כתוספת לכל ארוחה.

הירק הכתום מחמיא מאוד גם לתבשילי עוף שבהם הוא משתתף תמיד כחלק מהירקות המבושלים, בין אם בבישול ובין אם בצלייה בתנור.

ומה לגבי משהו מתוק?

כולנו מכירים את עוגת הגזר המפורסמת, הנימוחה, עתירת הטעם והמזינה. תוכלו להכין עוגה כזו בכל עת ובקלות, וליהנות ממנה לצד כוס שתייה חמה בתחילת היום או בצוהרי היום.

אם מתחשק לכם מתכון חדש ומרענן תוכלו תמיד לשדרג את מתכון הפנקייק המוכר והחביב עליכם ולהוסיף אליו גזר נהדר אשר יעניק לכל פנקייק גוון כתמתם עדין וטעם משגע.

עוד דבר מה מתוק שניתן להתענג עליו בשילוב גזר הוא שייק מרענן המכיל גזר וזרעי צ’יה. השייק הזה בהחלט יעורר אתכם ויעשה לכם טוב על הלב ובכל הגוף.

לסיכום, לא סתם מושך סבא אליעזר בגזר ולא מוותר. הגזר הוא בריא ומזין ומגיע לו מקום של כבוד אמיתי בזכות ולא בחסד.  

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x