השראהתובנת בוקר

גישה לחיים יפים – עכשיו בקלפים

החיים שלנו מלאים בחוויות, אין סוף התרחשויות ואירועים, שלכולם יש לנו פרשנות ודעה. לכל אחד מאיתנו יש דברים שפחות רצויים והיה עדיף לשנות אך זה לא תמיד אפשרי. מה שכן אפשר לשנות ב90% מהמקרים הוא את הגישה. אבל גם זה לא תמיד פשוט ונדרש סיוע חיצוני לשינוי.

סיוע כזה בדיוק מושק בימים אלו על ידי שירי שטויסל בת 41 מבאר יעקוב שעוסקת מעל 15 שנה בתחום הטיפול בשיטות שונות, גם ברמה הפיזית וגם ברמה התודעתית עם שלל כלים: התנהגותיים, אנרגטיים ופיזיולוגיים, החל מרייקי, הילינג, שיטת אווטר שיאצו, פרחי באך ואימון אינטגרטיבי לילדים ונוער.

גילוי נאות, אני מכירה את שירי כבר קרוב ל-15 שנה. ומכירה מאוד מקרוב את התהליכים שעליהם היא מספרת בהמשך. אני גם מעידה על היכולות העצומות שלה לעורר השראה ובדיוק מהסיבה הזו, אני שמחה כל יום מחדש כשהיא מעלה תובנת בוקר מעצימה אצלינו באתר.

שירי שטויסל – מפיצת קלפי גישה לחיים יפים

“לאחר שאיבדתי את אבי בגיל 24, הרגשתי בחלל שחור, כל המחשבות והרגשות שלי היו שליליים, דבר שמאוד טבעי אחרי אובדן גדול, אך בשלב מסוים הבנתי שההסתכלות השלילית תוקעת אותי מלהתקדם בחיים ומהרגשה טובה והבנתי, שכדי שאוכל לצאת מהאבל מחוזקת, עליי להיות יותר אקטיבית. לכן כל יום הייתי “תופסת” מחשבה שלילית. התחלתי להבחין במחשבות שלי, לאט לאט וכל מחשבה שהבחנתי בה – עניתי לה. השתמשתי בפתקיות פוסטיט הצהובות הקטנות עם הדבק ועל כל אחת כתבתי מסר חיובי, שהיווה משפט “תשובה” למחשבה שלילית הקודמת שהייתה שם. לאט לאט הקירות בחדר שלי התמלאו בפתקיות הצהובות והמחשבות והרגשות השליליים שחוויתי התחלפו בתחושה של הודיה.

כמה שנים אחר כך הדרכתי סדנת מדיטציה וציור עם חברה, ולקראת הסדנה עלתה בי התחושה שכל הפתקיות שתלויות בחדרי ישמשו כמתודה מצוינת כהשראה למשתתפים בסדנה ובעצם הפכתי את הפתקיות לקלפי השראה. ראיתי בסדנה שהם לא השפיעו לטובה רק עלי אלא גם על המשתתפים ואז הבנתי שאני רוצה להפוך את הפתקיות לקלפים ולאפשר לכמה שיותר אנשים להסתייע בהם כדי לשנות את הגישה לחיים ולהפוך אותה לחיובית יותר.

אבל זה לא קרה בן לילה, ההפיכה של הפתקיות לקלפים לקחה לשירי לא מעט זמן. בין היתר כי נישאה ונולדו לה שני ילדים שדרשו ממנה לא מעט זמן וגם כי המסרים לא היו לה מספיק מדויקים ודרשו ממנה לעבוד עליהם עוד קצת. לבסוף עוצבו 81 קלפים שמחולקים ל 4 קטגוריות שונות שמאופיינות בצבע שונה. כל קטגוריה עוסקת בפיתוח אישי על כל צדדיו השונים בהתאמה לנושאים של: יכולת אישית, צרכים ורצונות, צמיחה רוחנית, מערכות יחסים. בכל קלף ישנו מסר ובצידו השני יש שאלות ממקדות להבנת המסר והתבוננות פנימית בנושא.

קלפי גישה לחיים יפים בנושא יכולת אישית

מה עושים עם הקלפים? “יש כמה דרכים להשתמש בהם ניתן לבקש מסר להיום כדי לחדד את התחושה שעליי לייצר. דרך נוספת להוציא קלף מכל קטגוריה. המטרה היא להתחבר למסר מעצים ומעורר השראה וכך לאמן את האני בצורה שוטפת.

למי זה מיועד? “לכל אדם שמעוניין לעבור תהליך עומק עם עצמו או עם אנשים נוספים באופן אישי ועצמאי. הקלפים יכולים להיות כלי מעולה לעבודה משפחתית ואימון לילדים בחשיבה מפתחת, זה כלי לטיפול ואימון אישי וקבוצתי.

למה זה עובד?  “זה מאוד מוזר איך שהמוח שלנו עובד. יש לנו אוטומטים עתיקים מאוד של קרבנות וחשיבה מורידה. בלי להיכנס להיסטוריה ולסיבות אנחנו אוהבים את היציבות והמצב הבטוח ומפחדים משינויים גם כשאנחנו יודעים שאנחנו צריכים אותם. ולכן אנחנו צריכים לעזור לתודעה האוטומטית שלנו לעשות את הדרך בשלבים שיקלו על ההתנגדות ויפחיתו את הפחד. אמנם יש אנשים שיכולים לקבל החלטה בבת אחת ולעשות שינוי מיידי אבל רוב בני האדם וגם אני בתוכם לא כאלה. הקלפים הם כלי עזר לאימון של התודעה והם גם יופי של כלי לשיחה עמוקה עם בני זוג וחברים קרובים שבאמצעותם אפשר להכיר טוב יותר את האני האמיתי”

והיא מוסיפה “בשבועיים האחרונים מהרגע שהקלפים יצאו התחלנו לשלוף קלפים בשבת בבוקר כל המשפחה – זה מחבר אותנו ברמה חדשה וגם נותן לכל אחד את היכולת להתפתח באופן אישי ולבחור מה לקחת לעצמו- זו העבודה החשובה באמת בסופו של דבר”

במה זה שונה מקלפים אחרים שיש בשוק? “הקלפים לא באים להחליף קלפים אחרים או ליתר אותם. לכל כלי שיכול לסייע להתקדמות יש מקום. בקלפים האלה הערך הגדול הוא התרגילים שמאפשרים טיפול אימוני אישי יומיומי ע”י חיבור למסר בעזרת התרגיל שנמצא בספרון המצורף אפשר ולהמשיך ולהבחין במהלך היום כיצד להמשיך ולדבוק במסר בעזרת השאלות המנחות.”

כמו לדוגמה בקלף הזה מהקטגוריה

איפה קונים אותם? הקלפים ניתנים לרכישה בחנות הדף העסקי שלי בפייסבוק: גישה לחיים יפים

איך אפשר לעזור באמצעות הקלפים לשיפור חיי היום יום של אנשים? “הגישה שלנו למצב שנקרה בפתחך משנה וצובעת את כל החוויה. הגישה שלי כלפי המקרה משפיעה א. על התגובה שלי כלפי הסיטואציה ב. על התגובה רגשית כלפי ההתנהגות של האדם שמולי. ג. הרגש כלפי הסיטואציה. ככל שאמצא בתוכי יכולת וארגיש מחוברת יותר לעצמי כך הקשיים יתגמדו ויהוו קפיצה לשלב הבא, הקלפים ממקדים ומגשרים בין המקום שאנו נמצאים לבין האידיאל שאנו רוצים להגיע אליו.”

0 0 votes
דירוג הכתבה

רקפת פרא

מומחית תוכן חיובי וצרכנות חברתית. מייעצת ומסייעת לחברות וארגונים בתחום השיווק, הדיגיטל והתוכן. עוסקת בכתיבת חדשות טובות משנת 2018 דרך כתיבה במדור החדשות הטובות באתר Mako ועריכת האתר מאז ינואר 2019 וניהולו השוטף בהתנדבות. הקימה את קטגורית הצרכנות החברתית והראשונה לסקר אותה באופן זה. רואה בסיקור חדשות טובות שליחות ופועלת לייצר חדשות כאלו בעצמה. מרצה באוניברסיטאות וארגונים בתחום התוכן החיובי, צרכנות חברתית וחדשות טובות וכמו כן מחברת בין גופים וחברות לטובת פעילות חברתית וצרכנות חיובית.
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x