תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

גם לכם מגיע: עו”ד דרור חייק מגדיר מהם התנאים לקבלת אזרחות פורטוגלית לבני זוג

בשנת 2022 ממשלת פורטוגל הקשיחה את התנאים לקבלת זכאות לדרכון פורטוגלי לצאצאים של מגורשי ספרד, אך מי שעדיין יכולים ליהנות מהטבה חשובה זו הם בני הזוג של מחזיקי הדרכון הפורטוגלי. דרכון פורטוגלי הפך לנחשק מאוד בזכות היתרונות הרבים שהוא מעניק, אך כדאי לדעת מהם הקריטריונים לקבלת הזכאות ומהם השלבים בתהליך הוצאת הדרכון לבני זוג. במאמר שלפניכם עו”ד דרור חייק מסביר הכול על אודות אזרחות פורטוגלית לבני זוג.

תנאי החוק הפורטוגלי להוצאת דרכון פורטוגלי לבני זוג

עו”ד דרור חייק מסביר כי בני זוג של אזרחים פורטוגליים יכולים להוציא דרכון פורטוגלי בזכות סעיף איחוד המשפחות בחוק האזרחות הפורטוגלית. הדרכון לא ניתן באופן אוטומטי, אלא בן או בת הזוג צריכים לעמוד בקריטריונים הקבועים בחוק ולהוכיח קשר לפורטוגל, כמו בעלות על נכסים בפורטוגל, ידיעת השפה או מגורים או לימודים בפורטוגל. עם זאת, עו”ד דרור חייק מציין כי התהליך הזה כולל שתי הקלות בחוק הרלוונטיות לישראלים שלא עומדים בקריטריונים הללו:

  • בני הזוג נשואים או ידועים בציבור שש שנים לפחות
  • בני הזוג נשואים או ידועים בציבור שלוש שנים לפחות ויש להם ילד משותף

אם בני הזוג עומדים באחד מהקריטריונים הללו, התהליך להוצאת דרכון פורטוגלי הופך לקל, נוח ובעל סיכויי הצלחה גבוהים, משום שלא צריך להוכיח קשר לפורטוגל או לגירוש ספרד.

הליך הוצאת דרכון פורטוגלי לבן זוג

עו”ד דרור חייק מציין כי בן זוג של אדם המחזיק בדרכון פורטוגלי יכול להוציא גם הוא דרכון בעזרת השלבים הבאים:

  1. ביצוע רישום נישואין ברשויות הפורטוגליות – תהליך הנמשך כשלושה חודשים, אם בני הזוג עומדים בקריטריונים שצוינו קודם לכן. להשלמת התהליך יש לצרף תעודת נישואין מתורגמת לפורטוגזית ועליה חתימת נוטריון ומסמך ייפוי כוח מעורך דין.
  2. הוכחת הזיקה של בן הזוג – הזיקה העיקרית שעליה הבקשה מבוססת היא של בן הזוג שכבר מחזיק בדרכון פורטוגלי, לכן מה שנדרש הוא רק לחזק את הזיקה והקשר לפורטוגל באמצעות מגורים בפורטוגל, ידיעת השפה, לימודים בפורטוגל ועוד.
  3. רישום האזרחות הפורטוגלית – לאחר שני השלבים הראשונים, אפשר לרשום את בן הזוג כאזרח פורטוגלי. אם יש לכם ילדים מומלץ להתחיל את התהליך רק לאחר רישומם, שכן פעולה זו היא חיזוק של הקשר לפורטוגל, החיוני לשלב השני. עו”ד דרור חייק מציין כי תהליך זה לוקח בין שנה וחצי לשנתיים.

היתרונות של הוצאת דרכון פורטוגלי לבני זוג

עו”ד דרור חייק מציין את היתרונות של דרכון פורטוגלי לבני זוג:

  • חופש נסיעה – דרכון פורטוגלי מאפשר לנוע בחופשיות ביותר מ-170 מדינות ברחבי העולם, בלי צורך בוויזה או במסמכי נסיעה נוספים.
  • גישה לשירותים הקונסולריים של פורטוגל – כבעלי דרכון פורטוגלי, יש לכם את הזכאות לקבלת סיוע קונסולרי והגנה מהשגרירויות והקונסוליות של פורטוגל בחו”ל.
  • גישה לשירותים חברתיים בפורטוגל – בעלי דרכון פורטוגלי זכאים לשירותים סוציאליים שממשלת פורטוגל נותנת, כמו הטבות בריאות או פנסיה.
  • אזרחות כפולה – פורטוגל מאפשרת הוצאת דרכון פורטוגלי במקביל להחזקת דרכון של מדינת ישראל או מדינה אחרת.
  • הזכות לחיות ולעבוד בפורטוגל – דרכון פורטוגלי נחוץ למי שמתכנן רילוקיישן לפורטוגל , כיוון שלבעלי הדרכון הזה יש זכות לחיות ואף לעבוד בפורטוגל בלי צורך בוויזה נפרדת או באישור עבודה.

לסיכום

אם בן או בת הזוג שלכם מחזיקים בדרכון פורטוגלי, ייתכן שגם אתם זכאים לדרכון הזה אם אתם עומדים בקריטריונים הקבועים בחוק. אם אין לכם זיקה לפורטוגל אך אתם נשואים שש שנים או יותר, או שאתם נשואים שלוש שנים לפחות ויש לכם ילד משותף, תוכלו לבקש להתחיל בתהליך של קבלת אזרחות פורטוגלית. קבלת דרכון פורטוגלי מעניקה חופש נסיעה לכל מדינות האיחוד ולעוד הרבה מדינות בעולם, גישה לשירותים הקונסולריים והחברתיים של פורטוגל וכן זכאות למגורים, ללימודים ולעבודה בפורטוגל.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x