תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

דרכים לעורר את הגוף

ימי הקיץ הם מאתגרים במיוחד. החום מכביד, שעות היום ארוכות משעות הלילה, הורים לילדים נדרשים להעסיקם סביב השעון ובכלל יש תחושה של עייפות ולאות. לא אחת אנחנו יכולים למצוא את עצמנו באמצע היום מנומנמים, לא מרוכזים ותשושים באופן כללי גם אם לא עשינו פעילות מאומצת. ובכול זאת עלינו להמשיך את מטלות היום, להתאושש, להתעורר ולגרום לעצמנו, גם אם באופן מלאכותי, להרגיש ערניים יותר ומלאי חיוניות.

לפניכם מספר שיטות יעילות להגברת הערנות:

צריכת קפאין

גם אם עבר עלינו לילה קשה ואנחנו עייפים, עדיין אנו נדרשים להגיע לעבודה ולהתנהל כמו בכול יום. אחת הדרכים הטובות ביותר לתת זריקת אנרגיה מהירה לגוף היא שתיית כוס קפה, מכול סוג שאתם אוהבים ובתנאי שיהיה בו קפאין שהוא ממריץ את הדם. אתם יכולים להחליף את הקפה גם בכוס תה שגם בו יש קפאין. אם אינכם מעוניינים במשקה חם כמו קפה או תה, גם שתיית כוס מים קרים מאוד יכולה לעזור להתרעננות.

צאו לסיבוב קצר

דרך נוספת להמריץ את הדם ולעורר את הגוף והמוח היא לצאת לסיבוב קצר. גם אם אתם בעבודה או בישיבה אפשר לצאת לסיבוב קצר במסדרון, לעלות ולרדת קומה או שתיים בבניין ואם יש לכם אפשרות, אף לצאת להליכה קצרה של כמה דקות בחוץ, באוויר הפתוח. אם לא ניתן לצאת החוצה, אפשר לפתוח את החלון או לצאת למרפסת, גם כן לצורך שאיפת אוויר והתרעננות.

להתרענן עם מים קרים

דרך נוספת פשוטה היא לשטוף את הפנים במים. זה אינו פתרון ארוך טווח שיכול להחזיק אתכם לאורך כל היום, אך אם אתם נמצאים בישיבה שמתארכת ואתם מרגישים את העייפות גוברת, גשו למטבח או לשירותים והתיזו מעט מים קרים על הפנים. אפשרות נוספת במצבים שבהם לא ניתן לצאת החוצה, היא לתופף מעט על הראש או ללחוץ בעדינות על אמות הידיים. זו שיטה יעילה שגורמת גם היא להמרצת מחזור הדם.

מסטיק יכול לסייע

אם אינם יודעיםאיך מכינים קפה שחור, ואינכם יכולים לצאת החוצה לסיבוב קצר או לשבת כמה דקות מול החלון הפתוח, גם לעיסת מסטיק תעזור לכם להתעורר. בנוסף לכך שאתם מבצעים פעולה של הזזת הפה והלסת, הפעולה מפעילה אזורים מסוימים במוח וגורמת לעוררות.

הקפידו על אכילת מנות ללא פחמימות

אם אתם יודעים שאתם נוטים להיות יותר עייפים לאחר ארוחת הצוהריים, עדיף שתבחרו לאכול ארוחה ללא פחמימות. חזה עוף, סלט ומשקה קל עדיפים על טוסט, מנת פסטה או ארוחת המבורגר וצ’יפס. הכנסת פחמימות לגוף גורמת לו לעבוד קשה כדי לפרקן ולכן העייפות.

לסיכום, ישנן לא מעט דרכים אשר יכולות לסייע לכם להתעורר אם אתם חשים עייפות רבה בזמן העבודה. אם אתם עדיין חשים עייפים לאחר יום העבודה, קחו לעצמכם 20 דקות לאחר הגעתכם הביתה ואפשרו לעצמכם תנומה קלה, עצימת העיניים ורגיעה כללית תאפשר לכם להמשיך את היום ביתר קלות, בייחוד בימים ארוכים, חמים וקשים במיוחד.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x