תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

האם ייבוא גורים לישראל באמת משתלם?

התהליך של ייבוא גור לישראל מחייב כי הגורים יעברו תהליכים של היתרים, בטרם כניסתם למדינת ישראל. על פניו נראה, כי לכל מוסד יש תקנות שייחודיות לו. תקנות אשר קובעות מי תהיה חיית המחמד שתזכה לאישור לטוס ולקבל את האישור הנכסף להיכנס למדינת ישראל. הגורמים שאמונים על שרשרת האישורים הינם – חברות התעופה, משרד החקלאות, ואף רשות גני הטבע. כמו כן, עלינו לציין, כי במידה וחברת התעופה אינה עשויה להכיל את הגורים מפאת סיבות, כגון – תקנות FAA, גודל או סוג חיית המחמד, היא רשאית למנוע מחיית המחמד להיכנס לארץ. ובאופן כללי, נציין, כי תיאום ייבוא גורים לישראל מחייב תכנון מתקדם, ויש שיאמרו אף סיזיפי למדי.

האם התהליך של ייבוא גורים לישראל כרוך בהמון ביורוקרטיה?

באשר לשאלה – “האם התהליך ייבוא גור כרוך בהמון ביורוקרטיה?“, נענה מיד. חרף העובדה, שמדינת ישראל כה קטנטונת, קיים בה שטח עם ריכוז ניכר של אתרים תרבותיים, היסטוריים, כמו גם אתרים ארכיאולוגיים. מרבית תושבי מדינת ישראל, ויש לומר כי אכן זאת הכללה בהתהוותה, אוהבים מאוד חיות מחמד, ובעיקר גורים (איך אפשר שלא לאהוב אותם?), בשל כך, אין תמה שכל הנושא סביב הייבוא של גורים לארץ הפך לשם דבר, ורבים הם החפצים ביקרו. כדי להביא לתוך מדינת ישראל את הגורים, הם צריכים לעמוד בתהליכי היבוא המקובלים. תהליכי יבוא אשר אותם קבע משרד החקלאות. מדובר בהמון ביורוקרטיה, בפרט בשביל מי שזאת הפעם הראשונה.

מה הן הדרכים של ייבוא גורים לישראל?

שאלה חוצת גבולות, תרתי משמע – “מה הן הדרכים של ייבוא גורים לישראל”?, ועל שאלה זאת נשמח להשיב. תהליך הייבוא של הגורים למדינת ישראל עשוי להתרחש בשלוש דרכים בלבד, של הבאת הגורים, לרבות – כמטען גלוי, בתוך תא הנוסעים, או לחלופין כמטען עודף. בעלי הגורים, או היבואן, מחויבים ליידע את השירותים הווטרינרים מה היא נקודת הכניסה. ולמה התכוון בדיוק המשורר בדבריו? ובכן, לאיזה נמל תעופה מיועד הייבוא? בין אם זה נמל התעופה אילת, נמל התעופה בן גוריון, נמל התעופה אשדוד, או נמל התעופה חיפה. יש ליידע אותם מינימום שני ימי עסקים בטרם הגעתם של הגורים.

מה משך התהליך של ייבוא גורים לישראל?

יש שאלות שמשנות את כל פני התמונה, כדוגמת “מה משך התהליך של ייבוא גורים לישראל”?, תשובה שמזכה בדברים הבאים – אורך התהליך תלוי בכל מיני פרמטרים, כמו למשל – סוג הגור, ארץ המוצא של הגור, גילאי הגורים, וכיוצא בזה. ניתן לומר, כי מדובר אודות תהליך אשר עשוי להימשך בין שבועיים, לבין כשלושה חודשים, בהערכה גסה.

מה הגיל המינימלי של ייבוא גורים לישראל?

שאלה שנבחרה בקפידה – “מה הגיל המינימלי של ייבוא גורים לישראל”?, ותשובתנו מסתכמת בדיון על גורי כלבים, לפי הדברים הבאים – את הכלבים שרוצים לייבא לארץ יש להבין, כי הם צריכים להיות מינימום בני ארבעה חודשים. קיימות מספר מדינות מעבר לים, שמאפשרות לייבא דרכן גורי כלבים רק בני שלושה חודשים. את התנאים האלו התנו משום שכאשר גור הכלב רק נולד, הוא חשוף למנעד רב של מחלות. בעוד שבגילאי שלושה עד ארבעה חודשים הגור מתחיל להתייצב מן הפן הבריאותי, וזה בדיוק הזמן הנכון שבו מתפתחת המערכת החיסונית האיתנה שלו.

איזה טיפולים יש לעבור לפני ייבוא גורים לישראל?

לגבי השאלה החשובה – “איזה טיפולים יש לעבור לפני ייבוא גורים לישראל”?, קצרה היריעה מלהכיל את כל הטיפולים, ולכן נמנה רק חלק מהם, כדלקמן – תעודה של בריאות מטעם ווטרינר. התחלנו דווקא מן הדרישה האחרונה. כי היא נראית לנו החשובה ביותר. זהו תהליך של הנפקת תעודת בריאות לגור, כאשר מה שעומד מאחורי זה מתבטא “בחותמת” כי הגור בריא, והספקת סיכום קצר של כל מה שנערך על פי נהלי היבוא של גורים למדינת ישראל, מכל מדינה, באשר היא. יש לדאוג לשבב בין לאומי. יש להמציא רישיון יבוא כלב מחוץ לארץ, מה שמחייב אתכם להנפיק רישיון יבוא.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x