תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

האם מותר לאכול סושי בהריון?

ניתן לומר באופן חד משמעי כי תזונה במהלך ההריון דורשת זהירות מירבית שכן, ישנם סוגי מזון שמומלץ להימנע מהם, לאור העובדה כי הם עשויים לפגוע בהתפתחותו התקינה של העובר. חשוב לציין כי לנשים בהריון ישנו סיכון לזיהום באופן שהוא גבוה פי 2- ביחס לכלל האוכלוסיה. לרבות דלקות מעיים, אשר מובילות לשלשולים רבים, חום גבוה וכאבי בטן. אלה עשויים לגרום לצירים מוקדמים, לידה מוקדמת ואף לזיהומים שיכולים לעבור אל העובר. במאמר הבא נעסוק בסושי – מתי כדאי להימנע ומתי אפשר לאכול בעת ההריון.

למה קיים מלכתחילה איסור על אכילת סושי בהריון?

 איסור של אכילת סושי במהלך ההריון נובע בעיקר לאור הרצון להרחיב את מידת ההגנה במידת תזונתן של נשים בהריון. בעת חודשי ההריון ניכר כי המערכת החיסונית הופכת לחלשה ביותר. שכן, במידה והמערכת החיסונית תיחשף לחיידר או מזהם כלשהו, ניכר כי התוצאות עשויות להיות לא נעימות ואף הרסניות בחלק מהמקרים – עד לרמה של פגיעה בעובר. הפחד מפני אכילת סושי במהלך חודשי ההריון נובע מחשש לזיהום חיידק הטוקסופלסמה, ופחות לזיהום ליסטריה אשר נמצא במידת שכיחות פחותה יותר. כמו כן, יש לציין כי ישנם מסעדות המציעות אכילת סושי מתאים לנשים בהריון שכן, במידה ואתן נמצאות באזור רמת גן ואתן מעוניינות בסושי משלוחים ברמת גן – נאו סושי זה הכתובת שלכם. יש לציין כי סושי המיועד לנשים בתקופת ההריון אינו כולל דגים נעים אלא שמדובר בסושי צמחוני המכיל ירקות בלבד.

איפה ניתן לאכול סושי מותאם לנשים בהריון?

כאמור, יחד עם חלוף השנים הגיעו מגוון אלטרנטיבות שונות המציעות סושי צמחוני לנשים בתקופת ההריון. ישנם כמה אפשרויות בהם תוכלו למצוא סושי מותאם לנשים בהריון:

  • מסעדות המגישות סושי צמחוני – כאמור, ממש כמו מסעדת נאו סושי ברמת גן, ישנם מסעדות המספקות סושי מותאם לנשים בתקופת הריון. מסעדות המגישות סושי מותאם לנשים בהריון מבטלות את החשש כי כלי המטבח נגעו בדגים נאים שיכולים להוביל לזיהום. מדובר למעשה במסעדות אשר מודעות למידת הבעייתיות של נשים בהריון ולא רוצות לוותר על אותן נשים באופן כזה שהן מונעות את הגעת מגע הדגים לצלחתן של הנשים ההרות.
  • באופן עצמאי בבית – האפשרות השניה בה תוכלו לאכול סושי בעת ההריון הוא להכין אותו בכוחות עצמכן. כך למעשה גם תוכלו לבחור את כלל חומרי הגלם האהובים עליכן וגם תהיו בטוחות בצורה וודאית כי הסושי שהכנתן אכן מותאם עבור תקופת ההריון שלכן.

לסיכום, בעת בה אנו מדברים על תזונה בתקופת ההריון, ההמלצה המרכזית תמיד תהיה להתייעץ עם רופא על כל שאלה הנוגעת סביב הנושא. שכן, ההמלצה העקרונית של משרד הבריאות הינה להימנע מאכילת מזון לא מבושל מן החי.



קרדיט תמונה FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x