תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

הדרך המומלצת לשתיית קפה טוב בבית או במשרד – קפסולות או פולי קפה?

קפה הוא אחד המשקאות היומיומיים הנפוצים והמרכזיים ביותר בתרבות שלנו, בלעדיו סביר להניח כי העולם האנושי נראה היה שונה לגמרי. בישראל כיום ניתן למצוא מכונות קפה ביתיות באחוז ניכר מהבתים, המשרדים ומקומות העבודה, ורבים מאיתנו כבר התרגלו מזמן לטעמו המשובח של האספרסו. תרבות הקפה המקומית המפותחת מביאה רבות ורבים לחפש אחר הדרך הטובה והיעילה ביותר לשתות קפה ברמה הגבוהה ביותר, גם בבית ובמשרד.

שתי האפשרויות העיקריות בכל הנוגע לצריכת קפה אספרסו טוב בבית או במשרד, הן שימוש במכונת קפסולות קפה או במכונה עבורה קונים פולי קפה, המשמשים להכנת האספרסו. מהי הדרך המומלצת והטובה ביותר, אם בכלל ישנה כזו?מאלומיניום

קרדיט תמונה FREEPIK

קפסולות מול פולי קפה

נתחיל עם השימוש במכונת קפסולות – מסוגי מכונות האספרסו הביתיות הנפוצות ביותר בארץ, הן בבתים פרטיים והן במקומות עבודה:

לשימוש בקפסולות יתרונות ברורים – זו הדרך הפשוטה, המהירה והקלה ביותר להכין אספרסו, מלבד לעטיפה החיצונית של הקפסולה אין פסולת ותוצרי לוואי לנקות, ניתן לרכוש סוגים שונים של קפסולות בטעמים, ארומות סוגי קפה ומותגים שונים כמו למשל קפסולות קפה Lavazza  וכו’. לא בכדי הפכו מכונות הקפסולות לנפוצות ואהודות כל כך – הן באמת פשוטות מאוד לתפעול, הן זולות יחסית למרבית סוגי מכונות הקפה האחרות ומאפשרות להכין קפה טוב מאוד במהירות ובקלות רבה.

ומה בנוגע לשימוש בפולי קפה, במכונות אשר אינן עובדות עם קפסולות? ישנם סוגים שונים של מכונות כאלו, אך בכולן נדרש לרכוש את פולי הקפה עצמם ולטחון אותם, או לקנות את הקפה כבר טחון ולהשתמש בו.

יתרון מרכזי של קניית פולי קפה לעומת שימוש בקפסולות, הוא האפשרות לשמור על טריות הקפה בצורה הטובה ביותר. זה נכון לפחות כאשר משתמשים גם במטחנת קפה ביתית, המאפשרת לשמור את פולי הקפה בתצורתם המקורית ממש עד לרגע האחרון שלפני הכנת כוס הקפה, וכך נשמרים הטעם והארומה בצורה הטובה ביותר.

שימוש בפולי קפה גם מייצר פחות פסולת מאשר קפסולות (הקפסולות עשויות לרוב מאלומיניום , אשר נזרק לפח בסיום הכנת הקפה), ובמקרים רבים ניתן להשיג מחיר טוב יותר פר כוס קפה כאשר רוכשים כמות יחסית גדולה של פולים, בהשוואה לקפסולות.

רכישת פולי קפה מאפשרת לנו גם לנסות ולהתנסות בסוגי קפה שונים ובתערובות שונות, וישנם אינספור זנים, ארומות ומותגים שונים כמו למשל פולי קפה italia black . אומנם גם במקרה של קפסולות ניתן כאמור ליהנות ממבחר מסוים של זני קפה ותערובות שונות (כמו גם קפסולות של קפה שחור, קפסולות של קפה נטול קפאין וכו’), אך לא מאותו מגוון שתמצאו בקטגוריה של פולי קפה המגיעים ממקומות שונים בעולם.

לסיכום, לכל אחת משיטות הכנת הקפה הללו – קפסולות מול שימוש בפולי קפה, יתרונות וחסרונות משלה. הבחירה ביניהן צריכה להיעשות על פי שיקולים כמו – כמות כוסות הקפה שמכינים ביום, מספר האנשים המשתמשים במכונה וההעדפות שלהם, התקציב העומד לרשותנו עבור המכונה והתקציב החודשי השוטף לקניית קפה, כמה מקום יש לנו עבורה (האם אפשר להציב לצידה גם מטחנה קטנה?) ועוד.

קרדיט תמונה FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x