תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

ההיסטוריה הקצרה של עמדות טעינה ביתיות

הרכבים החשמליים הם כאן כדי להישאר וכך גם עמדות הטעינה הביתיות, המעניקות להם את האנרגיה לה הם זקוקים. הטכנולוגיה של עמדות אלה מאפשרות לבעלי הרכבים ליהנות מנוחות נהדרת וכך היא מעודדת את הפופולריות של אפשרות התחבורה הזו. במאמר זה נסקור בקצרה את ההיסטוריה של עמדות הטעינה הביתיות.

תחילת דרכם של הרכבים החשמליים

אולי תופתעו לגלות כי תחילת דרכם של הרכבים החשמליים החלה עוד במאה ה-19. באותם ימים, ממציאים שונים ניסוי לפתח פתרונות הנעה חשמליים. יחד עם זאת, רק בסוף המאה ה-20 החל הציבור לקחת את הרכבים החשמליים בחשבון בתוך חלופה ממשית למנוע הבעירה המסורתי.

הרכבים החשמליים המודרניים הגיעו לעולם לצד הדאגה הגוברת לאיכות הסביבה. יותר ויותר צרכנים מבינים כמה מזיק הדלק לסביבה וכך הם החלו לחפש פתרון אחר. בהתאם לצורך החדש, יצרניות הרכבים החלו לפתח ולשפר את טכנולוגיית הבטרייה של המכוניות, כדי להציע טווחי נסיעה ארוכים וביצועים משופרים.

הצורך בטעינה ביתית

מאחר והמכוניות החשמליות נעשו פופולריות יותר, הצורך בפתרונות טעינה נוחים ונגישים עלה. בתחילת הדרך, רבים מהבעלים של המכוניות החשמליות הסתמכו על אפשרויות טעינה ציבוריות. אפשרויות אלה לרוב לא היו נוחות במיוחד, בשל מספר מועט של עמדות בקרבת מקום המגורים ובעיות של זמינות.

פתרונות טעינה ביתיים מתקדמים

עמדות הטעינה הביתיות הראשונות היו די בסיסיות באופן הפעולה שלהן. המשתמשים בעמדות אלה לרוב נאלצו להשתמש בפתרונות התאמה שונים כדי להבטיח התאמה לשקע הטעינה של הרכב. למעשה, לא פעם ההתחברות לטעינת הרכב הייתה באמצעות התחברות לשקעים הביתיים בלבד.

העמדות הראשונות הוגדרו כעמדות איטיות אשר עשו שימוש בשקעים הביתיים. אמנם מדובר בפתרון נוח יותר מהעמדות הציבוריות, אך מדובר בטעינה איטית למדי אשר יכולה לקחת מספר שעות עד להטענה מלאה של הסוללה. עבור מי שנוסע למרחקים ארוכים, משמעות הדבר היא שהשקעה ברכב החשמלי אינה נוחה או משתלמת.

חידושים טכנולוגיים

בשנים האחרונות נערכו מספר חידושים טכנולוגיים נהדרים אשר היו אחראיים לפופולריות הגוברת של הרכבים החשמליים. הפיתוח של הטעינה הבינונית, אשר משתמשת בהספק חשמלי של עד 24 קילוואט. אפשרות זו מציעה את היכולת לבצע הטענה מהירה יותר. עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי לרוב תשלב טעינה איטית המיטיבה יותר עם הסוללה, אך האפשרות לטעינה מהירה הופכת את הבחירה ברכב החשמלי לפרקטית הרבה יותר.

אחד מהחידושים הטכנולוגיים כולל גם את האפשרות לטעינה מהירה במיוחד. ברוב המקרים אפשרות זו לא תהיה זמינה עבור המגזר הפרטי, אלא ניתן למצוא אותה בתחנות דלק או בשטחי מסחר. אפשרות זו היא הפתרון המושלם לבעלי מכוניות חשמליות הנמצאים בדרכים, אשר זקוקים להטענה מהירה על הדרך. חשוב להבין כי שימוש תכוף בטעינה מהירה במיוחד עשוי לפגוע באיכות הסוללה, לכן מומלץ לעשות כן רק במקרים יוצאי דופן.

פתרונות טעינה חכמים

האינטגרציה של טכנולוגיה חכמה בתשתיות הטעינה חוללה שינוי נוסף בעמדות הטעינה הביתיות. טעינה חכמה מאפשרת למשתמשים לעקוב ולשלוט בתהליכים מרחוק, לתזמן את שעות הטעינה ואף להתחבר למערכת ניהול העומסים. כך יכולים המשתמשים ליהנות מנוחות מוגברת בכל מה שקשור לטעינת המכונית החשמלית.

עוד פתרון חכם קשור לשימוש במקורות אנרגיה מתחדשת, כדי לספק חשמל לעמדה. באמצעות התקנה של פנלים סולאריים למשל על גג הבית, ניתן להקל את העומסים המופעלים על תשתית החשמל וגם להוזיל בעלויות הטעינה. מדובר בחבילה המושלמת עבר מי שבוחר ברכב החשמלי משיקולים של השמירה על הסביבה. כך ניתן להגביר את ההשפעה הירוקה עוד יותר.

קרדיט תמונה PEXELS

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x