תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

ההנחיות העיקריות לקראת הדברת מזיקים מסוגים שונים

חרקים שונים הם חלק בלתי נפרד ממארג החיים על פני כדור הארץ. כל עוד הם נמצאים מחוץ לדירות ולשאר המקומות של בני האדם הם לא מהווים הפרעה – אבל כשיש נוכחות של נמלים, ג’וקים, פרעושים, פשפשים וכו’ בתוך הבית כבר נדרשת הדברה. לקראת כל הדברה יש הנחיות שונות שחשוב למלא כדי שפעולה זו תתבצע באפקטיביות מרבית – ובפרט חשוב להיות מודעים לדגשים הבאים:

מרחבים חופשיים ליד הקירות

חרקים חוששים מבני אדם ולכן כשהם מגיעים לדירה כזו או אחרת מסלול התנועה העיקרי יהיה לאורך קירות, כשהם חשופים מעט ככל האפשר. בהתאם זהו גם המקום שבו חשוב במיוחד לפזר את חומרי ההדברה – ולכן ההנחיה הראשונה לקראת הדברת נמלים, הדברת ג’וקים והדברות נוספות היא לוודא שיש מעבר חופשי של לפחות 20-30 ס”מ ליד כל קיר. כלומר, תתבקשו להזיז ספות, שולחנות וכו’.

להסתיר את כל פריטי המזון ואת כל כלי האוכל

עוד הנחיה חשובה לקראת מרבית ההדברות, ובפרט אלה שכוללות ריסוס, היא לוודא שכל פריטי המזון וגם כלי האוכל נמצאים במקום שלא יהיה חשוף לחומרי ההדברה. בחלק מהמקרים יש צורך גם לפנות ארונות כדי שאפשר יהיה לטפל בהם – ובמיוחד כשהתגלו חרקים בתוך אותם ארונות. הארון שמתחת לכיור כמעט תמיד זקוק לטיפול ולכן במרבית המקרים יש לפנותו.

באופן דומה, תתבקשו להכין גם את האמבטיה, ובפרט לוודא שמברשות השיניים ופריטים דומים מוסתרים. אם התגלו חרקים בארונות בחדר הרחצה, יש לפנותם ולאפשר למדבירים לרסס אותם.

לקראת הדברת פרעושים או פשפשים – ניקיון יסודי בבית

פרעושים, פשפשי מיטה וגם קרציות עלולים להוות מפגע חמור במיוחד, בעיקר בגלל השרדנות הגבוהה שלהם והעובדה שהם עלולים להסתתר במקומות רבים בבית. בהתאם עוד לפני הגעת המדבירים חשוב לבצע ניקיון יסודי בכל החדרים – כולל שאיבה וספונג’ה. בדרך זו המדבירים יוכלו לנטר ביעילות את החללים השונים ולאתר את כל החרקים שיש לחסל.

כביסה בטמפרטורה גבוהה

במקרים רבים לקראת הדברת פשפשי מיטה או הדברת פרעושים נדרשת גם כביסה – בטמפרטורה של לפחות 60 מעלות – של כל הפריטים שעלולים להיות נגועים: בגדים, מצעים, וילונות ועוד. לאחר שתיצרו קשר עם חברת הדברה תקבלו הנחיות ספציפיות לגבי הכביסה בהתאם לפרטים שתמסרו, ולכן חשוב להיות מדויקים.

לכמה זמן צריך לעזוב את הבית?

בחלק מההדברות שמתבצעות כיום נעשה שימוש בחומרים מתקדמים ולכן היציאה מהדירה תהיה לפרק זמן קצר מאוד. במקרים אחרים, עקב אופי ההדברה, ייתכן גם צורך להשאיר את הבית ריק מאנשים וחיות מחמד גם לפרקי זמן ארוכים יותר של 7-10 שעות. חברה ותיקה ורצינית כמו למשל הדברה מיכאל ובוריס תספק לכם כמובן הנחיות מדויקות לגבי משך הזמן, תוך התייחסות ספציפית למי שחי בבית. עוד כדאי לדעת שלאחר הדברה יש להימנע משטיפת הבית במשך 48-72 שעות.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x