תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

החזר מס מס הכנסה – ייתכן שמגיעים לכם אלפי שקלים החזרים! ריכזנו עבורכם את כל המידע המעשי לקבלת מלוא החזרי המס המגיעים לכם

לא מעט אנשים כיום זכאים לקבל החזר מס מס הכנסה ללא ידיעתם. כל נושא ניכויי המס לוט בערפל בעיניהם של רבים ואין לכם כל דרך לעקוב בצורה טובה ויסודית אחרי סך הניכויים החודשיים. אם גם אתם לא באמת עוקבים אחרי ניכויי המס שלכם, הגעתם למקום הנכון. אריה גולדין – החזרי מס עוסק בכל הקשור למיסים במשך שנים ארוכות ומכיר היטב את כל רזי החוקה הקשורים לניכויים בפרט ולכל תחום המיסים בכלל. ראשית, כדאי שתכירו כמה דגשים בסיסיים שיעשו לכם קצת סדר בכל הבלגן. הדגש המרכזי הוא ניכויים על בסיסי הכנסה שנתית ולא חודשית. לא מעט אנשים בטוחים שסך ניכויי המס שלהם נקבעים על סמך ההכנסה החודשית, אך האמת היא שההכנסה החודשית לא מאוד מעניינת את רשויות המס. רשויות המס מחשבות כמה כל עובד אמור להרוויח במהלך כל שנת העבודה ובעזרת הערכה זו יודעות כמה מיסים הוא צריך לשלם. אז למה אתם רואים ניכויי מס חודשיים ולא ניכוי אחד גדול בתום השנה, כיצד רשות המיסים יכולה לדעת כמה כל עובד ירוויח בסוף השנה כבר בתחילתה ומדוע כל כך הרבה אנשים נמצאים זכאים לקבל החזר מס מס הכנסה? על כלל השאלות הללו תקבלו תשובות מלאות בשורות הבאות. אריה גולדין – החזרי מס מסביר לכל לקוחותיו את כל המידע החיוני שיעזור להם להעריך האם גם הם זכאים לקבל החזר מס מס הכנסה ולהצליח לעקוב אחרי כל הניכויים.

כך רשויות המס מחשבות את ניכויי המס החודשיים שלכם – ממש לא כמו שאתם חושבים! 

תחילה כדאי לפתוח בדרכי החישוב של רשויות המס ולעשות סדר בכל הבלגן. כפי שהזכרנו מעלה, רשויות המס מחשבות את סך הניכויים על בסיס ההכנסה השנתית ללא כל קשר לסך ההכנסה החודשית. רשויות המס מכפילות את המשכורת החודשית במספר חודשי העבודה במהלך השנה וכך יודעות כמה כל עובד צפוי להרוויח. למה הן עושות את זה ולא מחכות לסוף השנה לבחון במדויק כמה כל עובד הרוויח? פשוט כי הן רוצות לחלק את החוב השנתי ל 12 חובות חודשיים. הסיבה המרכזית בגינה רשויות המס נאלצות להעריך את סך ההכנסה השנתית של כל עובד (מה שיוצר לא מעט פערים ומזכה לא מעט אנשים בקבלת החזר מס מס הכנסה) היא מחשש לפגיעה כלכלית אנושה בבתים רבים בישראל. בתים רבים בישראל מרוויחים לא הרבה מעל סך ההוצאות שלהם כך שהורדה שנתית וחד פעמית גדולה של ניכויי מס יכולה לערער את כל יציבותם הכלכלית ולהתחיל כדור שלג של מינוסים וריביות מיותרות. במטרה להימנע מכך, רשות המיסים החליטה להעריך את סך ניכויי המס השנתיים כבר מתחילת השנה, לחשב את גובה הניכוי הנדרש ולחלק אותו ל 12 תשלומים חודשיים. אז למה בכל זאת כל כך הרבה אנשים משלמים מיסים גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם ונמצאים זכאים לקבל החזר מס מס הכנסה? אריה גולדין – החזרי מס מונה את כל הסיבות המרכזיות לכך.

כל פגיעה בסך ההכנסה השנתית מייצרת פערים שיזכו אתכם בקבלת החזרים – הכירו את הסיבות השכיחות ביותר לניכויי מס גבוהים מידי

לפני שאתם ממהרים לבדוק את זכאותכם לקבל החזר מס מס הכנסה, כדאי שתכירו את כלל הסיבות המרכזיות שגורמות ליצירת פערי מס וקבלת החזר מס מס הכנסה. הסיבות השכיחות ביותר לקבלת החזר מס מס הכנסה לשכירים הן: ירידה משלל סיבות בהכנסה החודשית, ירידה בכמות ימי העבודה במהלך השנה או בשעות העבודה במהלך כל יום וכן ביטול נקודות זיכוי המקנות הטבות מס. כל ירידה בסך ההכנסה החודשית מכל סיבה שהיא גורמת לירידה בסך ההכנסה השנתית. לכן, אם במהלך השנה המשכורת שלכם ירדה מכל סיבה, קיים סיכוי גבוה שאתם זכאים לקבל החזר מס מס הכנסה. כמו כן אם שעות העבודה שלכם הצטמצמו או ימי העבודה במהלך השנה כולה פחתו בגין תקופת מחלה, החלמה מפציעה, סגרים בתקופת הקורונה או מעוד שלל סיבות אחרות, ייתכן שתימצאו זכאים לקבל החזר מס מס הכנסה. במילים אחרות, כל דבר שיגרום לסך ההכנסה השנתית שלכם להיפגע, יצור פערי מס בין הערכת רשות המיסים לבין ההכנסה בפועל ויזכה אתכם בקבלת החזר מס מס הכנסה. הסיבה השלישית אינה קשורה לפגיעה בזך ההכנסה השנתית ומתמקדת בעיקר באי קבלת כל ההטבות המגיעות לכם.

נקודות זיכוי – הטבות מס משמעותיות המזכות רבים בקבלת החזרים 

ישנן לא מעט נקודות זיכוי המחולקות לעובדים רבים ומאפשרות להם ליהנות מהטבות מס שונות. אריה גולדין – החזרי מס מסביר כי לא מעט אנשים כלל לא מודעים לנקודות הזיכוי המגיעות להם ולכן נאלצים לשלם מיסים שלא לצורך. נקודות הזיכוי השכיחות ביותר כיום מוענקות לגרים באזורים נדחים, להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, לזכאי תואר ראשון, לבעלי נכות פיזית או נפשית ועוד. נקודות הזיכוי מאפשרות לכם לקבל הנחות משמעותיות בתשלומי המיסים, מה שמהווה את אחד האפיקים הבולטים לכך שרבים נמצאים זכאים לקבלת החזר מס מס הכנסה. אריה גולדין – החזרי מס ממליץ לכל לקוחותיו לבדוק היטב את זכאותם לקבל נקודות זיכוי שונות שיאפשרו להם גם לקבל הנחות משמעותיות בתשלומי המיסים וגם ליהנות מקבלת החזר מס מס הכנסה. רגע לפני שניגע בכמה צעדים מעשיים שתהיו חייבים לעבור בשביל לקבל החזר מס מס הכנסה, חשוב להדגיש כי הליך קבלת החזר מס מס הכנסה אינו שייך רק לשכירים. ישנם גם עצמאיים רבים שנמצאים זכאים לקבל החזר מס מס הכנסה מסיבה אחת מרכזית, אי הכרה בהוצאות מוכרות של בית העסק.

החזרי מס לבעלי עסקים – ברוב המקרים נובע מאי הכרה בהוצאות עסקיות מוכרות

כל בעל עסק רשאי לדווח על הוצאות עסקיות מוכרות וליהנות מקיזוז שלהן מסך הכנסתו השנתית. כלומר, אם בעל עסק מרוויח 150,000 שקלים בשנה ומדווח על הוצאות עסקיות מוכרות על סך 30,000 שקלים במהלך השנה, הוא יידרש לשלם מיסים על הכנסה של 120,000 שקלים בלבד. ההוצאות המוכרות לבתי עסקים הן בעיקר הוצאות שיווק ופרסום, הוצאות לפיתוח עסקי, רכישת רכבי חברה, תשלומים לעובדים ועוד. אריה גולדין – החזרי מס מסייע לעצמאיים רבים לקבל החזרים על סך אלפי שקלים בגין אי הכרה בהוצאות עסקיות מוכרות. אז לאחר שהבנו כי הליך החזר מס הכנסה לשכירים ולעצמאיים עובד באותה מתכונת, חשוב שתכירו את השלבים המעשיים שאתם חייבים לעבור. לפני שאתם דורשים החזר מס הכנסה באינטרנט או לעצמאיים חשוב לערוך בדיקת זכאות להחזר מס. איך עושים בדיקת זכאות להחזר מס? בקלות רבה דרך האינטרנט. כיום ישנה אפשרות מהירה לבדיקת זכאות להחזר מס דרך הרשת ללא כל צורך בעמידה ממושכת בתורים ארוכים ומעייפים במיוחד. מעבר לכך, גם שלבי הבדיקה עצמם עברו שיפור משמעותי כך שכל שאתם נדרשים לעשות זה להקיש את מספר תעודת הזהות שלכם. אריה גולדין – החזרי מס ישמח להעניק לכם שירות מלוא ולסייע לפתרון כל בעיה.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x