תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

המאה ה-21 הביאה איתה טכנולוגיות מרעישות – ולכם שווה להכיר אותן

חדשנות נמצאת בכל מקום
בעולם המודרני שלנו, החדשנות הפכה להיות חלק מהסטנדרט. עם הסמרטפונים בכיס ורשתות הוייפי שפרוסות בכל מקום ברחבי הארץ והעולם, אנחנו מקושרים לאנשים שסביבנו, לחדשות ואולי הכי משמעותי – למאגרי ידע פשוט לא נגמרים. העשורים האחרונים בכלל והעשור האחרון בפרט, הביאו שינויים מרעישים בכל הנוגע לחיים היומיומיים שלנו, לנגישות ולשגרה הפשוטה שלנו. אם לא יצא לכם לשמוע – אלו הם כמה שינויים מרעישים שקרו בשנים האחרונות.

טסלה
איילון מאסק הוא ללא ספק אחד האנשים המשפיעים ביותר בעולם הטכנולוגיה של היום. מאסק מוכר בתור האדם שייקח כל רעיון ילדותי וחולמני ויעשה כל מה שביכולתו על מנת להפוך אותו למציאות. לצד פייפאל, התעסקות בבינה מלאכותית ותכנוני מנהרות ענק, מאסק המציא את טסלה – המכונית החשמלית הראשונה בעולם. היתרונות במכונית חשמלית די מובנים מאליהם – היא חסכונית בחשמל, ידידותית לסביבה ומאיצה בקצבים שלא הייתם יכולים להעלות על הדעת. בחודשים האחרונים החלו לדבר על ההגעה ההולכת וקרבה של רכבי טסלה לארץ והמחירים אטרקטיביים יותר משהייתם מצפים – עבור 200 אלף ש"ח תוכלו להנות מכל התענוג הזה ובהשקעה של כספים נוספים, תוכלו לשדרג את עצמכם ברכבי פער של ממש.

רכבות מרחפות
כולנו מכירים את הסקייטבורדים המעופפים מבחזרה לעתיד, אבל רכבות מעופפות? אז כן, לגמרי שמעתם נכון. עם הטכנולוגיה הלא שגרתית הזאת משחקים כבר משנות ה-30 של המאה הקודמת ועד היום, העניין נמצא בשלבי פיתוח. רכבות ריחוף נעזרות בתשתית מגנטית שיוצרת התנגדות בין הרכבת למסילה וגורמת לה לרחף כמה סנטימטרים מעליה. היתרון? ובכן, בגלל שעניין החיכוך יורד מהפרק – הרכבות יכולות להגיע למהירויות שיא. בשנת 2015 רכבת ריחוף מגנטי שברה את שיא העולם במהירות רכבת ונעה במהירות של לא פחות מ-581 ק"מ לשעה. תהיו בטוחים שמי שייקח אותה, לא יאחר לעבודה…

מדפסות תלת מימדיות
את המדפסות הרגילות כולנו מכירים כבר שנים, אבל הדפסה תלת מימדית היא טרנד ייחודי שהולך ומתפתח עם הזמן. הדפסה תלת מימדית מאפשרת להביא למציאות כל מודל, כל תבנית וכל רעיון שעולה לכם לראש – החל ממודל ארכיטקטורי ועד לצעצועים, תכשיטים וריהוט. בתי עסק רבים, בינהם החנות האינטרנטית המימד הרביעי מציעים שירותי הדפסה לקהל הרחב. מחיר להדפסה תלת מימדית משתנה כמובן לפי גודל הפרויקט וסוג החומר בו נעשה שימוש – אבל בשנים האחרונות נהפך אטרקטיבי יותר ויותר. אז איזה חלום תגשימו?

וכמובן – הסמארטפונים
את הסמארטפונים כולנו מכירים כמובן, אבל רק מעטים מבחינים ביומיום בשינוי המשמעותי שהם הביאו לשגרה היומיומית שלנו. הסמארטפונים קישרו בין אנשים בקצוות העולם, הנגישו לנו את כל עולם האינטרנט לכף היד וסיפקו לנו אמצעי בידור לשעות השיעמום. לא מדובר בהמצאה קונבנציונלית ואת ההשלכות שלה, עוד מוקדם לקבוע…

ואיפה זה תופס אותנו?
כרגע את ההשפעות המשמעותיות של הפיתוחים האלה אנחנו עוד לא רואים יותר מידי. הבינה המלאכותית, הרכבות המהירות, המדפסות הייחודיות ופיתוחים חדשניים רבים נוספים הולכים כנראה לקחת חלק משמעותי בחיים שלנו בעשורים הקרובים. אם יש לכם כסף לשים השקעה, חלום קטן להגשים או כל רעיון חדשני אחר – יכול להיות שמדובר בפיתוחים שיכולים להיות משמעותיים עבורכם. ומי יודע – אולי אתם תביאו את הרעיון הענק הבא.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x