תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

המדריך לפינוי חתול מת – מה עושים במקרה כזה?

מצאתם בחצר הבית, בכניסה לבית או ברחוב הסמוך אליכם חתול מת, מה עושים כעת? אם נשאיר את החתול במקומו, הוא יהפוך למפגע תברואתי מסוכן. על מנת שזה לא יקרה, עלינו להזמין פינוי גופת חתול. המאמר הבא הינו מדריך שייתן לכם את כל המידע החשוב בעת הזמנת פינוי מסוג זה.

מה הסכנות שקיימות בהשארת החתול המת ללא פינוי?

חתול מת הוא למעשה פגר. עם רגע המוות, בגופת החתול מתרחשים תהליכי ריקבון. בתהליכים אלו הגופה מתמלאת בטפילים, חיידקים ורימות שאינם טובים לבריאותנו. מעבר לכך, תהליכי הריקבון מייצרים ריח רקוב וממש לא נעים. מדובר בסכנה ממשית עבור בני אדם המחייבת פינוי בהקדם האפשרי. פינוי קרוב לזמן המוות הוא הדבר האידיאלי ביותר על מנת להימנע ממפגע תברואתי.

מתי חשוב להזמין איש מקצוע לפינוי גופת החתול?

אם הייתם עדים לדריסת חתול, מוטב להזמין שירות של פינוי חתול מת באותו הרגע. בצורה כזו אתם למעשה מונעים את ההגעה למצב הריקבון שעליו דיברנו קודם. אם מצאתם את החתול לאחר זמן מה, אל תחכו, הזמינו בעל מקצוע במקום שיגיע ויפנה את החתול. אלו מצבים שלרוב עשויים להתרחש כאשר מדובר בחתול רחוב ולא החתול הפרטי שלכם. אם החתול המת הוא למעשה חיית המחמד שלכם, יכול להיות שתחליטו לקבור אותו בצורה מכובדת. גם כאן, תוכלו להיעזר באיש מקצוע שיעשה זאת עבורכם. בכל מקרה, אין להתעכב עם הפינוי או הקבורה, במיוחד בקיץ שהחום רק עוזר לתהליכי הריקבון להתחיל מהר יותר.

איך תזהו כי מדובר בחתול מת?

יש שלוש בדיקות פשוטות שיעזרו לכם להבין האם החתול חי, נפצע ויש לקחת אותו לווטרינר או שהחתול מת ויש להזמין פינוי.

  1. נשימה – בדקו האם בית החזה או אזור הבטן עולים ויורדים.
  2. ראייה – בדקו האם עיני החתול פקוחות. אם כן, כנראה שהוא מת. אם העיניים סגורות, כנראה שמדובר בחתול שישן.
  3. אישונים – אם האישונים של החתול בעיניים הפקוחות הינם מורחבים, אתם יכולים לדעת בוודאות כי מדובר בחתול מת.

איך מתבצע פינוי חתול באופן מקצועי?

בעל המקצוע שמפנה פגרים של חתולים הוא למעשה מדביר עם רישיון של המשרד להגנת הסביבה. את פינוי הפגר הוא יבצע אך ורק עם כפפות מקצועיות ובמקרים שבהם הריקבון התחיל, הוא ילבש גם חליפת מגן. תוכלו להסביר לו  היכן נמצא הפגר והוא יבצע את הפינוי. במידה ותרצו לקבור את החתול, זה בהחלט אפשרי. את החתול המת מעבירים לבית קברות לחיות מחמד.

כמה עולה פינוי פגר של חתול?

כמה עולה פינוי חתול מת? העלות נקבעת לפי מצב החתול והאם האדם שהזמין את המדביר איתר את החתול או שיש ריח לא טוב ויש לאתר את הגופה? טווח העלויות מתחיל ב-250 שקלים ועשוי להגיע ל-400 שקלים.

5 1 vote
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x