תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

המעטפת החיצונית מתבצעים על ידי מומחה בלבד.

בני אדם רבים אינם מבינים שהבית שבו הם גרים חשוף לחדירת מי גשמים. יש חשיבות רבה לבדיקה עקבית ורציפה של הגג והמעטפת החיצונית על ידי מומחה לאיתור מי גשמים, וזאת על מנת לזהות כשלים פוטנציאליים ונזקים שעלותם הכספית היא רבה. ישנן מספר דרכים שונות שבהן מומחים יכולים לאבחן ולזהות חדירת מי גשמים. אחת השיטות הנפוצות ביותר היא באמצעות מצלמת הדמיה תרמית, שתפקידה הוא לזהות אזורים רטובים שלא נראים בעין רגילה. מצלמות מהסוג הזה מסוגלות “לראות” חתימות חום, מה שיכול להביא לזיהוי אזורים שאליהם המים מחלחלים פנימה וגורמים נזק. השיטה השנייה הנפוצה לאבחון חדירת מי גשמים היא באמצעות שימוש במד-לחות. מד-לחות מאפשר לנו למדוד ולכמת את היקף הלחות בקירות וברצפת המבנה, דבר שעשוי לסייע לנו בזיהוי אזורים שבהם מים זורמים פנימה. בדיקת המבנה על ידי מומחה בעל תעודות הסמכה, נותנת לנו את השקט והביטחון שאנו בידיים טובות, וכי כל תקלה תאותר ותטופל בטרם תגרום לנזקים מיותרים.

הדרכים לזיהוי חדירת מי גשמים במעטפת החיצונית של הבית

חדירת מים למעטפת החיצונית של הבית עלולה לגרום לנזק חמור למבנה ולהוביל למגוון בעיות, לרבות התפשטות עובש, ריקבון עצים ונגיעות של חרקים. למרבה המזל, ישנם כמה סימנים מעידים, שעשויים להצביע על כך שהמבנה נמצא בהיתכנות לחדירת מי גשמים. הסימנים הנפוצים והבולטים ביותר הם קילוף הצבע, טפט או תרביות עובש. הנזקים הללו נגרמים לרוב על ידי חלחול של לחות מאחורי המשטח, דבר שמביא לקילוף הצבע או הטפט. סימנים נפוצים נוספים לחדירת מי גשמים הם כתמים או שינוי גוון של הצבע על התקרה או על גבי הקירות, שעלולים להיווצר כתוצאה מנזילת מים מבעד לסדקים בחלק החיצוני של הבית, וחדירתם כל הדרך מהקירות החיצוניים, פנימה. אם הבחנתם באחד מהסימנים האלו, חשוב ליצור קשר עם איש מקצוע מוסמך.

ומה ניתן לעשות במקרה של חדירת מי גשמים דרך גג הבית?

אם הבחנתם בחדירת מי גשמים דרך גג ביתכם, חשוב לנקוט פעולה מיידית כדי למנוע נזק נוסף. הצעד הראשון הוא זיהוי מקור הנזילה. ניתן לעשות זאת על ידי בדיקת הגג לאיתור סדקים או חורים. יש לדעת שמחירו של איתור נזילות מים אינו גבוה, וכל מה שיש לעשות הוא להתקשר למומחה ששולט בכל הנושא הזה באופן מיטבי ומקצועי. מאליו יובן שלאחר זיהוי מקור הנזילה, יש לתקנה בהקדם האפשרי בהתאם לחומרת הנזק. מטבע הדברים, התיקון עלול להיות כרוך בתיקון חור או החלפת חלק של קירוי פגום. כמו כן, חשוב גם להקפיד על מרזבים ומורדות נקיים ללא הפרעות מיותרות – כל זה יעזור להבטיח שמי הגשמים מופנים הרחק מהיסוד של הבית, ואין להם כלל סיכוי לחלחל פנימה דרך סדקים או חורים. על ידי נקיטת צעדים אלה, נמנע חדירת מי גשמים נוספת, ונקטין את הסיכוי לנזקים עתידיים והוצאות כספיות שלא לצורך.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x