תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

הרובה שתאריך ימים

הרובה היא חומר המצוי בין אריחי הרצפה או הקיר וממלא את הרווחים. כשמרצפים או כשמחפים קיר באריחים ישנם רווחים צרים בין האבנים וביניהם הרובה המאפשרת משטח ישר וחלק. השימוש ברובה נעשה לרוב במטבח, בחדרי רחצה ואפילו בין אריחי הרצפה. אחד המקומות המועדים לבלאי הוא המפגש בין האריחים החזקים והרווח שביניהם. הקרמיקה או הגרניט פורצלן מחוברים ביניהם בחומר רך יותר שמקורו באבקה. האבקה המומסת בנוזל הופכת למעין משחה שאותה מורחים על האריחים והיא חודרת לרווחים וממלאת אותם. האסתטיקה של העיצוב נמצאת גם ברווחים ובעובי הנבחר. כאשר יש צורך שהחומר יהיה יעיל מבחינת איטום וימנע חדירת נוזלים באופן הרמטי, רצוי להשתמש בחומר מתקדם יותר, עמיד יותר וחזק יותר – רובה אפוקסית . במקומות שבהם האריחים באים במגע עם לחות כמו חדרי אמבטיה, מרפסות ורצפה, החומר החזק מאריך ימים ומונע חדירת נוזלים.

שומרים על עמידות

כשנוזלים מחלחלים בין אריחים או מרצפות נוצר נזק העלול לגרום לרטיבות פנימית של הקירות או הרצפה ואף לתזוזת אריחים או נפילתם. לא פעם אנו עדים לרטיבות בקירות הבית שמקורה ברובה שנשחקה ואינה מונעת מהנוזלים בחדר הרחצה או במרפסות מלחדור אל פנים הקירות. בעיה זו מצריכה עבודה רבה בתיקון הנזקים הנלווים, ייבוש הרטיבות וחידוש הרובה. בנוסף, עלול להיווצר עובש שאינו בריא לדיירי הבית ואינו אסתטי. לאורך זמן, כשהחומר מתייבש, הוא נסדק או מתפורר באופן טבעי והתוצאה היא חדירת הנוזלים ונזק בלתי הפיך. אם כן כיצד ניתן להימנע מבעיות אלה?

החיבור המושלם

אנשי מקצוע מתחום הבנייה עושים היום שימוש ברובה אפוקסית, אשר לה יתרונות רבים על פני החומרים האחרים שבהם משתמשים כמו הרובה האקרילית. הפיתוח הזה אומנם מייקר את הרובה, אך שומר על הקירות לאורך זמן רב וחוסך עלויות תיקון, בעיקר כשמדובר על חדרי רחצה ומרפסות.

מהם ההבדלים בין הרובה האקרילית לאפוקסית?

– החומר האקרילי הוא אבקתי ולכן נוזלים עלולים להיספג בו בקלות רבה יותר, בעוד שהרובה האפוקסית כוללת תוספים הגורמים לה להיות חזקה ולא לספוג נוזלים. גם במקרים של נוזלים חומציים וגם כשהאזור חשוף לקרני השמש החזקות אין התפוררות או סדקים הודות לעמידות ולגמישות.

– אחד היתרונות הנוספים של המוצר המתקדם הוא שניתן לשלב בו גוונים נוספים, כך שהוא לא בולט ומשתלב באופן מושלם עם צבעי האריחים.

– אחת הצרות האסתטיות במקומות שבהם יש רטיבות היא ההשחרה של הרובה האקרילית. כולנו מכירים את הפינות במטבח בין משטח העבודה והקיר או את החיבור בין הקיר במקלחת והאריחים או השיש. גם בית חדש נראה כך לאחר זמן לא ארוך וזה פוגע ביופי וברעננות המראה. החומר האקרילי סופג לא רק נוזלים אלא גם לכלוך ושומנים, ולאורך זמן צבעו משתנה באופן בלתי הפיך. שימוש ברובה אפוקסית שאינה משחירה מונע עובש ופטריות, והקירות נראים חדשים לאורך זמן. השימוש בחומר המתקדם מבטיח שלא יהיה צורך בתחזוקה, הוא יישאר נקי ולא דהוי לאורך שנים.

– כפי שיש הבדל בעלויות של שני החומרים, חשוב לפנות לבעל מקצוע מנוסה בשימוש ברובה האפוקסית כדי למקסם את יתרונותיה ואיכותה. בעל מקצוע המנוסה בסוג זה של עבודה יוכל להתאים את הסוג הרצוי ואת הכמות הנדרשת בהתאם לאופי המרצפות ולרוחב החריצים.

– את החומרים המרכיבים את הרובה מערבבים ממש לפני תחילת העבודה אך לא מוקדם מדי, כדי שלא יתייבשו. במהלך המריחה גם האריחים מתלכלכים באופן טבעי, אך לאחר המריחה ניתן לנקות אותם בקלות בעזרת מטלית רטובה.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x