תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

התמודדות עם משברים – חשוב שתדעו

מן הטבעי, החיים מזמנים לנו שורה רחבה של מצבים בהם עלינו להתמודד עם משברים כאלו ואחרים, בין אם מדובר על אובדן, התמודדות עם מחלה, גירושים ועד למשברים שמהווים תוצאה של אירועים בקנה מידה רחב יותר, כמו מלחמת חרבות ברזל. על כן, בין אם מדובר על משבר אישי ובין אם מדובר על משבר מדיני ואפילו עולמי, הרי שמדובר על דבר שהאדם צריך להתמודד עמו, באמצעות המשאבים שעומדים לרשותו ותחת הלחצים השונים שמביאים עמם המשבר לצד דרישות המציאות. על כן, למרות העובדה כי נוכחות המשבר בחיים שלנו אינה בשליטתנו, חשוב לזכור כי על הדרך בה אנו מגייסים את המשאבים השונים להתמודדות עם המשבר, יש לא פעם דרך להשפיע ואף יותר שכן, במקרים מסוימים, אותו משבר יכול להוות הזדמנות לצמיחה והתפתחות אישית ונפשית.

אז איך ניתן להתמודד עם משברים?

התמודדות עם משברים תשומת הלב אליהם יכולה לעזור בצורה משמעותית להתמודדות עם המשבר באופן מיטיב:

1.קבלת התחושות הנלוות למשבר – למרות העובדה כי אירועים קשים עשויים לא פעם לעורר רגשות שקשה לבוא איתם במגע, חשוב לזהות, לקבל ולהכיר בהשפעה הרגשית שיש לדברים על האדם. זאת בעוד כי בחלק מהמקרים קל יותר לזהות את ההשפעה הפיזית או החיצונית של השינוי על החיים האישיים שלנו, אך באותה הנשימה, חשוב לזכור כי מבט פנימה – הוא חשוב במיוחד. מיותר לציין כי מדובר על משימה מאתגרת במיוחד שכן, בעת בה אנו מתמודדים עם אירועים קשה, מן הטבעי כי יתעוררו תחושות דוגמת לחץ, עצב, חרדה ועוד שורה רחבה של רגשות אשר אינם נעימים, בעוד כי הנטייה הטבעית של האדם עשויה לבוא לידי ביטוי לא פעם בדחיקתם. עם זאת, ראוי לציין כי התעלמות מן הרגשות היא פעולה שעשויה רק להוסיף ללחץ הנפשי הקיים, מה שמוביל לבזבוז של משאבים יקרים על דחיקה של רגשות, במקום להשתמש בהם על מנת לעבד את הרגשות, וכך למעשה להתמודד עם ההשפעות השונות שעולות מהמשבר.

2.שיתוף ופנייה לעזרה – בדומה לקושי שטמון בהענקת מקום לרגשות שעולות יחד עם המשבר, כך למעשה עשוי להיות קשה בכלל לגעת בנושא ואפילו לדבר עליו. זאת בעוד כי חוסר בשיתוף היא פעולה שעשויה ליצור חווית בדידות שתוביל להעצמת הקושי. ראוי לציין כי לשיתוף בחוויית המשבר חשיבות עליונה, הן בהיבט הנפשי והן בהיבט המעשי שכן, השיתוף יעניק לכם את האפשרות לבקש ולקבל עזרה ותמיכה מצד הסביבה, ומגורם מקצועי כמו פסיכיאטר מומחה בעת הצורך. עליכם לזכור כי תמיכה מהווה את אחד מגורמי החוסן המשמעותיים בקרב כל אדם ולכן, חשוב לשתף בכל הסובב סביב המשבר אותו אתם חווים את האנשים הקרובים אליכם, או איש מקצוע שיבדו לסייע בהתמודדות, כמו פסיכיאטר מומחה .  

קרדיט תמונה FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x