תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

התנהלות כלכלית נכונה בדרך לחופש כלכלי

אם אתם מרגישים חנוקים, אם אתם לא מצליחים לסיים את החודש וחיים במינוס תמידי ואתם אתם יודעים שהגיע הזמן ללמוד כיצד יוצאים לרווחה כלכלית כמשפחה, חשוב שתדעו כי בכדי להגיע לחופש כללי, אתם חייבים ללמוד כיצד מתנהלים בצורה נכונה. אם אינכם יודעים כיצד לעשות את זה, אתם תמיד יכולים לבחור בתהליך ייעוץ וליווי כלכלי על ידי איש מקצועי מנוסה, אשר מציע תוכניות הבראה כלכליות למשפחות.

כיצד תצאו לחופש כלכלי כמשפחה?

ישנם כמה שלבים שיכולים לסייע לכם לצאת לחופש כלכלי כמשפחה ולהפסיק לחיות כל הזמן בסטרס ובחששות מפני העתיד:

בשלב הראשון, חשוב מאוד שתעריכו את המצב הכלכלי של המשפחה שלכם. הערכה זו תכלול את הנכסים שיש לכם ומנגד את כל ההתחייבויות שיש לכם. כמו כן, היא תכלול את כל ההוצאות שיש לכם כמשפחה מדי חודש בחודש ומנגד, את כל ההכנסות. הערכת מצב ראשונית זאת, תאפשר לכם לדעת היכן בדיוק אתם עומדים, כמה אתם מוציאים מדי חודש על כל תחום, היכן אתם יכולים לצמצם והאם אתם יכולים להגדיל הכנסות באופן כלשהו ועוד.

בשלב השני, עליכם להגדיר מטרות ויעדים. עליכם לשאול את עצמכם מה אתם רוצים להשיג תוך פרק זמן כזה או אחר מבחינת חיסכון, מזעור הוצאות, הגדלת הכנסות ועוד. כמו כן, עליכם למצוא את הדרך לאזן בין ההכנסות להוצאות שלכם. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת, חשוב שתבחרו בשירות ייעוץ וליווי כלכלי. כיום תוכלו לקבל ייעוץ וליווי כלכלי ללא תמורה מרואה חשבון MBA ויועץ מוסמך לכלכלת המשפחה.

בשלב השלישי, עליכם לבנות תקציב הכנסות והוצאות חודשי ולאחר מכן לעקוב באופן שוטף אחר רמת ההוצאות בפועל לעומת התקציב. יש להשתדל להימנע מחריגה מהתקציב על מנת לא ליצור מינוס בבנק ולא לקחת הלוואות מיותרות.

בשלב הרביעי, עליכם לעשות את כל מה שצריך בכדי לחסוך לפחות 10 אחוזים מרמת ההכנסות השוטפות. כדאי להפקיד כסף מדי חודש לקרן חירום בגובה 3-6 חודשי שכר, לצורך כיסוי הוצאות בלתי צפויות. הוצאות בלתי צפויות יכולות להיות: שיפוץ הבית, טיפול שיניים יקר, חופשה שנתית יקרה בחו”ל ועוד.

בשלב החמישי, כדאי מאוד למצוא אפיקי חסכונות והשקעות שבהם הכסף שלכם יכול לצמוח. כיום ניתן למצוא סוגים שונים של השקעות וחסכונות: השקעות בשוק ההון, נדל”ן, חסכונות פנסיוניים לטווח הארוך ועוד. גם במקרה הזה, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שמכיר היטב את כל האפיקים השונים של חסכונות והשקעות, בכדי למצוא את האפיק המשתלם ביותר עבורכם בכל היבט אפשרי. המטרה היא לא רק לחסוך כסף, אלא גם שהחיסכון הזה יגדל במקום שבו הוא מצוי.

אין ספק שייעוץ מאיש מקצוע אשר בקיא בתחום הפיננסי הוא דבר חשוב ביותר לכל משפחה אשר מעוניינת להתחיל תהליך הבראה שבו היא תלמד כיצד לצאת לחופש כלכלי. גם אם אתם בטוחים שמדובר על תהליך שלא מתאים לכם שכן, ההכנסות שלכם לא מספיק גבוהות, תמיד כדאי לנסות ולבחור באיש מקצוע מיומן, שיסייע לכם לבנות תוכנית הבראה כלכלית שתעניק לכם חופש ושקט.

קרדיט תמונה PEXELS

5 1 vote
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x