תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

זה הזמן לנפץ מיתוסים על קריפטו

ככל שהשימוש במטבעות קריפטו נרחב יותר, כך חשוב יותר שתבינו את הטכנולוגיה שמרכיבה את העולם הזה. מכיוון שמדובר בטכנולוגיה חדשה יחסית, ישנן תפיסות שגויות רבות בתחום. זה הזמן להכיר את המיתוסים השגויים לגבי קריפטו ובלוקציין, ולנפץ אותם לרסיסים.

בלוקצ’יין ומטבעות קריפטו הם אותו הדבר

אפשר לאמת ולאחסן נתוני עסקאות באמצעות בלוקצ’יין, מבלי שמטבעות קריפטו יהיו מעורבים בצורה כלשהי בתהליך. לדוגמה, במהלך משבר הקורונה השתמשה קולומביה במערכת מבוססת בלוקצ’יין כדי לעקוב אחר חיסונים ברחבי המדינה. טכנולוגיית הבלוקציין, עבור קריפטו, היא מה שמנוע הבעירה הפנימית הוא לרכב. המנוע מניע את הרכב, אבל הוא יכול גם להניע מטוסים, מפוחי עלים ומכשירים נוספים. באותה המידה, שרשראות בלוקצ’יין מניעות מטבעות קריפטו, אבל יכולות גם להניע שלל שימושים אחרים.

כל הבלוקצ’יינים פועלים באותו אופן

ישנם שלושה סוגים בסיסיים של בלוקצ’יין, וכל אחד שונה מאוד מהשני. לכל סוג יתרונות וחסרונות משלו, מבחינת עלות, יכולת הביזור ושמירה על איכות הסביבה. השונות בין בלוקצ’יינים היא אתגר רגולטורים, כי הם לא יכולים לשפוט את התעשיה כולה על סמך בלוקצ’יין אחד או פרויקט בודד. קובעי מדיניות חייבים להבין את הדרכים השונות שבהן פועלת טכנולוגיית הבלוקצ’יין ואת התכונות שיש לכל סוג, כמו גם את האופי המשתנה במהירות של הטכנולוגיה הזו.

מטבעות קריפטו מסייעים לפושעים ואי אפשר לעקוב אחריהם

זו תפיסה רווחת מאוד, והיא שגויה לחלוטין. רוב פעולות הקריפטו נרשמות בשרשראות בלוקצ’יין מסודרות, אשר פתוחות ושקופות לציבור. ניתן לאתר כל עסקה, ארנק, כתובת ויתרה בזמן אמת. פושעים אמנם מנסים לנצל את העובדה שמדובר במטבעות מבוזרים, אך הם נאלצים כל הזמן להתמודד עם הסיכון הגבוה לתפיסה. בשנים האחרונות, יותר ויותר מהם אכן נתפסו והועמדו לדין, מה שהביא לירידה ברורה וחד משמעית בכמות הפעילות הבלתי חוקית בעולמות הקריפטו.  הפחתת כמות הפשעים וההונאות פחתה, בזכות עבודה קשה של מומחי בלוקצ’יין, אשר פעלו ופועלים לשפר את כלי האכיפה בתחום. שחקני קריפטו מרכזיים מקווים שהמחוקקים והרגולטורים יראו זאת, ולא יחששו לאמץ באופן פעיל של הטכנולוגיה הזו בגלל הסיכון לפשעים.

מטבע קריפטו הוא אסון סביבתי

בגלל צריכת האנרגיה הנדרשת לכרייה מטבעות קריפטו, חלק מהאנשים מאמינים שהשימוש בקריפטו הוא לא אפשרות ברת קיימא מבחינה סביבתית. נכון שלא כל סוגי הבלוקצ’יין הם ירוקים, אבל בהחלט יש כאלה שמסוגלים לשמור על הסביבה בצורה טובה. מה הופך בלוקצ’יינים לידידותיים יותר מאחרים? הדרישות להפעלתם אינן כה גבוהות, ולכן ניתן לכרות באמצעותם מטבעות קריפטו עם מחשב נייד רגיל (במקום עם מחשב חזק שדורש כמות גבוהה של אנרגיה), עם טביעת אצבע פחמנית ברמה מזערית ואפילו שלילית.

כעת, אתם מבינים קצת יותר טוב את התחום של מטבעות קריפטו ואת טכנולוגיית הבלוקצ’יין. חשוב שתישארו עדכניים ושתדעו להפריד תפיסות מוטעות מהמציאות.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x