תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

חוק שכירות הוגנת – כל מה שרציתם לדעת

עשרות שנים אחורית, חוקק במדינת ישראל חוק השכירות והשאילה, על מנת להסדיר את נושא הסכמי השכירות והשאילה, בעוד כי מאז החתימה על החוק, לא ערכו בו אף שינויים ועדכונים כאלו ואחרים, למרות שורת השינויים הרחבה אותה עברה מדינה ישראל יחד עם חלוף השנים. על כן, בשנים האחרונות עבר התיקון הראשון, תיקון אשר מכונה “חוק שכירות הוגנת” ולמעשה, מדובר על חוק שתפקידו העיקרי הוא לצמצם את הפערים בין המשכירים לבין השוכרים, לפרט את מגוון הנושאים שיש להכניס לתוך חוזה השכירות, להגדיר מהי דירה ראויה למגורים וכן גם לפרט את חובותיהם של המשכיר והשוכר. על כן, בין אם אתם משכירים ובין אם אתם שוכרים, חשוב שתכירו מקרוב את המשמעויות השונות של החוק שכן, על מנת לעשות לכם סדר בכל הבלאגן, החלטנו לרכז עבורכם למאמר הבא את כל עיקרי החוק, כך שתוכלו להכיר את החוק מקרוב, ולהבין את המשמעויות השונות המתלוות אליו על הצד הטוב ביותר:

• עריכת שינויים בדירה ע”י השוכר – כל שוכר שמעוניין לבצע שינויים כאלו ואחרים בדירה, חייב לקבל את אישורו של המשכיר ולשאת בהוצאות מכיסו האישי. זאת בעוד כי עומדת בפניו האפשרות לבחור האם להחזיר את הנכס בתום תקופת השכירות במצב המקורי או במצב החדש.

• חובת תיקון פגמים – השוכר אחראי באופן בלעדי על כל ליקוי קל שנגרם בעקבות בלאי שימוש או לחילופין בעקבות שימוש בלתי סביר בדירה, בעוד כי המשכיר אחראי על תיקון של ליקויים חמורים.

• התוכן של חוזה השכירות – חוק שכירות הוגנת מפרט בתוכו את התנאים הבסיסיים שחייבים להימצא בכל חוזה שכירות.

• הגדרת נכס ראוי למגורים – על הדירה להימסר לשוכר על ידי המשכיר בעת בה היא עונה להגדרה “נכס ראוי למגורים” ובמילים אחרות – על השוכר לוודא כי הנכס לא מגיע למצב בו הוא אינו ראוי למגורים, על פי המוגדר בחוק.

• הגבלת הערבויות – על פי חוק שכירות הוגנת, מתבצעת הגבלה של גובה הערבויות על לסכום של שלושה חודשי שכירות, או לחילופין שליש מעלות השכירות לאורך כל תקופת השכירות – האפשרות הנמוכה מבין השניים.

• התאמת הנכס לתנאי ההסכם – בעת כניסתו של השוכר לדירה, על הדירה להיות בדיוק בהתאם למצב עליו סוכם מראש ונחתם בחוזה השכירות טרם הכניסה לדירה.

• העברת ההסכם לצד שלישי – השוכר מחזיק באפשרות להשכיר חלקים מסוימים מהדירה לדייר משנה, במידה וקיבל אישור בכתב מבעוד מועד מהמשכיר, בעוד כי למשכיר ישנה האפשרות לסרב מטעמים סבירים בלבד.

• מכירת הנכס – חוק השכירות החדש מציין כי המשכיר מחזיק באפשרות למכור את הנכס במהלך תקופת השכירות, בעוד כי תנאי ההסכם עוברים לאחריותו של הרוכש באופן מלא.

קרדיט תמונה FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x