תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

חיזוק פרופיל קישורים קיים

חשיבות של בניית פרופיל קישורים חיצוניים איכותי עבור קידום אורגני אפקטיבי, הוא ללא ספק אחד היסודות החשובים ביותר של מערך SEO טוב. אך גם במקרה של אתרים קיימים וותיקים יותר אשר כבר מחזיקים בפרופיל קישורים חיצוניים פעיל, ניתן (ומומלץ) לנקוט במספר דרכים שונות על מנת לשפר ולייעל את הפרופיל הקיים.

תחזוק ושיפור פרופיל הקישורים החיצוניים של האתר הוא תהליך שניתן ורצוי לעשות באופן שוטף, או לכל הפחות לבחון אחת לתקופה את הפרופיל הקיים ולראות האם ניתן לחזק ולשפר אותו עוד יותר. גם אם לא נוסיף אפילו עוד קישור חיצוני אחד, אנחנו יכולים לחזק יותר את הקישורים הקיימים כבר, ו”להוציא” מהם את המקסימום בכל הנוגע לקידום בגוגל של האתר שלנו. כיצד ניתן לעשות זאת? להלן כמה דרכים מרכזיות לשיפור פרופיל קישורים חיצוניים:

בדיקה תקופתית של הקישורים הקיימים – מדי כמה חודשים מומלץ לעבור על פרופיל הקישורים החיצוניים הקיים עבור האתר שלכם, לבחון את הקישורים השונים ולראות היכן ניתן לשנות ולשפר. באמצעות כלים שונים לבדיקת קישורים בהם עושה שימוש כל מומחה לקידום אתרים (המומלץ ביותר מביניהם הוא המידע המתקבל מגוגל עצמה באמצעות search console), ניתן לבחון כל הזמן מחדש את איכות הקישורים החיצוניים הקיימים, וחשוב להבין כי רמת האיכות והאטרקטיביות שלהם מנקודת מבט של SEO עלולה להשתנות עם הזמן. בין הדברים שנרצה לבדוק בהקשר זה מצב האתרים מהם יוצאים הקישורים ועד כמה הם איכותיים ומקודמים, כמות קישורי הספאם (במידה וקיימים), היחס בין קישורים מאתרים איכותיים ונחשבים לבין “קישורי זבל” למיניהם ועוד.

יצירת קשר עם אתרים שהזכירו אתכם – במידה והאתר, השם שלכם או של בית העסק שלכם הוזכרו בקונוטציה חיובית כלשהי באתר מסוים, ניתן ליצור קשר עם העורך של אותה כתבה ולבקש שיוסיף גם קישור לכתבה. במקרים רבים מזכירים את שם האדם או החברה, ואפילו את שם האתר, אך לא מוסיפים את הלינק בפועל. הוספת הקישור עצמו היא שמשמעותית יותר מבחינת קידום אורגני בגוגל, כך ששווה לנסות ולבקש שיוסיפו גם קישור. כלי רלבנטי בהקשר זה הוא google alerts, אשר עוקב אחר המקומות ברשת בהם אתם או האתר שלכם מוזכרים ונותן נוטי פיקציה כשהוא מזהה אזכור חדש. במקרים אלו כבר עשו עבורכם את מרבית העבודה, כל שנדרש הוא ליצור קשר ולבקש שגם יכניסו את הלינק עצמו

קישורים שכבה שנייה – מונח שכדאי לכל מי שמעוניין להתמחות בקידום אתרים אורגני (או לפחות לקדם בהצלחה את האתר שלו) הוא “שכבה שנייה”. הכוונה היא לקישורים אל העמודים בהם מופיעים הקישורים החיצוניים המפנים לאתר שלכם. כלומר, אלו הם קישורים המביאים את הגולש אל העמוד בו יראה קישור אל האתר שלכם. קישורי שכבה שנייה הם דבר פשוט יחסית, אך כזה אשר יכול לתרום משמעותית לקידום האורגני של האתר. כאשר מדובר בקישורי שכבה שנייה כדאי לשאוף להשיג כמה מטרות, או להקפיד על כמה נקודות מרכזיות –

כדאי להציב קישור שכבה שנייה המקשר לדף בו מופיע קישור אל האתר שלכם, ולא לאתרים אחרים בנוסף. בדומה לקישורים החיצוניים עצמם, גם בשכבה שנייה נשאף להציב את הקישורים באתרים ובדפים איכותיים כמה שיותר, גם על חשבון כמות הקישורים. מומלץ לקשר לדף ספציפי בו מופיע קישור לאתר שלכם, ולא לאתר הבית של אותו אתר וכו’.

קישורי שכבה שנייה מרשתות חברתיות – נתחיל בזה שלכל אתר שאתם מקדמים כדאי שיהיו היום חשבונות ברשתות החברתיות העיקריות, בפרט פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס. קישורים היוצאים מרשתות חברתיות (ומכונים – “קישורי סושיאל”) הם בעצם סוג של קישורי שכבה שנייה, ולמרות שאינם בהכרח חזקים כמו קישורים מאתרים מסוימים, הם בהחלט יכולים לעזור בקידום האורגני של האתר. קישורי סושיאל מגוונים את פרופיל הקישורים החיצוניים שלנו, מגבירים את תעבורת הגלישה לאתר ועוד…

עדכון קישורי 301 – קישור 301 הוא הפניה קבוע אשר מודיעה למנוע החיפוש של הגולש המבצע את החיפוש כי דף מסוים כבר אינו נמצא בכתובתו הקודמת, וכך מעביר את הגולש ישירות לכתובת החדשה. מנקודת המבט של קידום בגוגל עדיף להחליף קישורי 301 הקיימים באתר שלכם לקישורים קבועים, כלומר – לעדכן את גוגל בכתובת החדשה של דף מסוים במידה וזו השתנתה, כך שההפניה אל דף זה לא תהיה הפניית 301. גם קישורים פנימיים שונים באתר פעמים רבות מופנים אל עמוד מסוים באמצעות קישור 301, וגם אותם כדאי לעדכן. מדובר בעבודת תחזוקה פשוטה וקלה לביצוע, אשר תשפר את חוזקו של פרופיל הקישורים שלכם ותעלה את סיכויי האתר להתקדם אורגנית במהירות.

חיזוק מערך הקישורים הפנימיים באתר – גם כשלא מוסיפים קישורים חיצוניים חדשים לפרופיל הקיים, עדיין ניתן לפעול על מנת לחזק את מערך הקישורים הפנימיים באתר, ולאלו חשיבות רבה כאמור מבחינת קידום אורגני. כמובן שניתן ליצור קישורים פנימיים נוספים בתוך האתר, אך גם כאמור בלי להוסיף אף קישור נוסף, חיצוני או פנימי, ניתן לפעול לחיזוק משמעותי של מערך הקישורים, באמצעות פעילות באתר. סוגים שונים של פעילות באתר יכולים ליצור מעצמם תנועה נוספת אשר תחזקת את מערך הקישורים הפנימיים – השתתפות בדיונים בפורומים במידה ואלו קיימים באתר שלכם, הוספה של תגובות מכל סוג, העלאה של תוכן חדש וכו’ – כל מה שיכול ליצור תנועה בתוך האתר עצמו ולגרום לקישורים הפנימיים שבו להתחזק.

לסיכום, הקמה וביסוס של פרופיל קישורים חיצוניים היא חלק אינטגראלי ומהותי מכל מערך קידום אתרים אורגני מוצלח, אך גם לאחר שהפרופיל קיים ומסייע בקידום האתר בגוגל, אין זה אומר שעבודתנו תמה – ניתן לפעול בדרכים שונות על מנת לחזק ולשפר את פרופיל הקישורים החיצוניים, כמו גם את מערך הקישורים הפנימיים. מספר פעולות קטנות שכאלו אחת לכמה חודשים יכולות לשמור על פרופיל הקישורים שלכם עדכני ואיכותי, ולוודא כי אנחנו מפיקים ממנו את המירב האפשרי בכל הנוגע לסיוע בקידום אורגני של האתר.

היכנסו לאתר שלנו למידע מקצועי נוסף  https://link4web.co.il/

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x