תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

חשוב להתייעץ עם מומחים, בעיקר בנוגע לאובדן כושר עבודה.

תכירו את ירון (שם בדוי), בן 45 גרוש ואב לשלושה, מהנדס מכונות במקצועו שעובד מעל עשור באחד ממפעלי התעשייה הצבאית בצפון הארץ.

מזה שנתיים החל לסבול משלל בעיות רפואיות: פסוריאזיס קשה, כאבי שרירים משתנים, חולשה, קושי בריכוז, ותחושת עייפות מתגברת.

תחילה התעלם וטיפל נקודתית אך שאלו התגברו ופגעו בתפקודו היומיומי ובעבודתו והוא חשש לאבד את מקור פרנסתו, ניסה לברר מול חברת הביטוח מהן זכויותיו והבין כי הליך התביעה מוטל בספק מה שגרם לו לחשוש מהשלכותיו. 

ירון פנה ליעוץ במשרדנו לבדיקת הזכויות שלו, מה ההשלכות ומה עליו לעשות.

מפגישתנו למדנו כי עבודתו של ירון מורכבת מהיבטים פיזיים- רוב עבודתו מתבצעת בעמידה וכוללת הרמות משקלים, הזזת לוחות, טיפוס על מכונות, עבודה ברעש, משמרות ארוכות ותנאי לחץ של עמידה ביעדים וניהול צוות עובדיו.

לאחר עיון בתיקו הרפואי ראינו כי מעבר לאבחנותיו הברורות לא נעשתה אבחנה לכאביו ומגבלותיו המשתנים המתאימים לפיברומיאלגיה ולכן הפננו אותו למומחה נוירולוגי וראומטולוג לחוות דעתם. ירון שלא היה מודע כלל אובחן כסובל מפיברומיאלגיה – דאבת השרירים.

עוד למדנו כי בשל מצבו סובל ירון מהתקפי חרדה ואף החל להיפגש עם פסיכיאטר פרטי לצורך טיפול.

ירון בוטח בפוליסה מסוג ביטוח מנהלים עיסוקית בה כיסוי למקרה של אובדן כושר עבודה. המשמעות היא שאי הכושר/ יכולתו או אי יכולתו של ירון נבחנת בהתאם להגדרת מקצועו של ירון בפוליסה בלבד- מהנדס מכונות.

בניגוד לביטוח אובדן כושר עבודה בו נבחן כל עיסוק עפ”י מצב המבוטח. כך לדוגמא במידה ומצבו הרפואי של המבוטח לא מאפשר עבודה פיזית יכולה חברת הביטוח לדחות את תביעתו בטענה כי הוא יכול לעבוד בעבודה שאינה פיזית- עבודה משרדית.

לאחר קבלת חוות דעת המומחים ושאר מסמכיו הרפואיים, הגשנו תביעה מנומקת לחברת הביטוח למצבו של ירון והכרתו כמי שמצוי במצב של אובדן כושר עבודה מלא למקצועו כמהנדס מכונות על כל היבטי משרתו.

חברת הביטוח אשר קיבלה את מלא המסמכים אישרה את תביעתנו והכירה בירון כמצוי באובדן כושר עבודה ללא בדיקת מומחים מטעמה וללא הבהרות וזאת לתקופה של שנתיים אשר בסופה ובהתאם למצבו של ירון נפעל לחידושה.

ללא פניתו למשרדנו סביר להניח שתביעתו לחברת הביטוח הייתה נדחית. לא היה בידו את האבחונים הנדרשים וחו”ד באשר למצבו ביחס למקצועו וכד’. לכן מאוד חשוב, אם אתם נמצאים במצב בריאותי שלא מאפשר לכם להמשיך ולעבוד התייעצו עם גורם מקצועי /משרד עורכי דין מומחה בתחום שידע להסביר וללוות אתכם שזכותויתכם לא יפגעו.

מקרה זה כמו מקרים רבים בהם אנו מטפלים במשרדנו, שטרנברג עורכי דין, מוכיח שוב כי מיצוי הליכים באופן מושכל ונכון יכול לשנות את עתידכם ועתיד משפחותיכם במיצוי זכויותיכם מקצה לקצה.

ניתן לפנות אלינו לייעוץ ללא תשלום וללא התחייבות בטלפון או דרך אתר האינטרנט.

שטרנברג עורכי דיןֿ

טלפון: 076-8845402

מייל: [email protected]

אתר: sternberg-law.co.il

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x