תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

טבע ירוק בחג כחול לבן: 5 טיולים מומלצים לעצמאות 2022

היכן יש גם מסלול מים נהדר וגם גן חיות אוסטרלי, איזה פארק אקולוגי כדאי לשדרג בטיול סוסים ואיפה משלבים מורשת וטבע בקלות? הנה 5 טיולים מומלצים במיוחד לחג הכי ישראלי הקרב ובא

אורןהדר

ישראלים אוהבים לטייל ויום העצמאות הוא אחד מהימים הפופולריים לכך. בעוד שמדובר רק ביום חופש אחד, כדאי להיערך בהתאם ולבחור יעד שלא יהיה רחוק מדי כדי שתוכלו לבלות מספיק זמן באחד מהשמורות או הפארקים שמציעה ארצינו היפה – ומינימום מאחורי ההגה. אבל איך נוסעים יחד עם כל המשפחה, מבלי לבזבז זמן יקר וכסף על דלק?

כיום יותר ויותר משפחות ישראליות בוחרות באפשרות הנוחה של השכרת רכב בארץ ליום אחד מאחת מהחברות הפופולריות. ההיצע בהן רחב ובמקום לנסוע בשני רכבים – תוכלו פשוט לבחור באחד המתאים לצרכיכם האישיים. כך למשל, השכרת רכב בעל 7 מקומות תפתור את הבעיות שבתיאום בין הנהגים ועל הדרך גם תעניק חוויה מהנה לילדים.

אז לאן נוסעים? מדריך זה יציג לכם 5 נקודות טיול משפחתיות נהדרות הנמצאות במרחק של עד שעתיים נסיעה ממוקדי היישוב הגדולים בארץ, וגם משלבות לא מעט נופים מרהיבים וחוויות ייחודיות. איך מגיעים? בקלות: כל הנקודות שלפניכם מופיעות גם ב-Waze וגם בגוגל Maps. 

  • כיף רטוב בנחל הקיבוצים

נחל הקיבוצים שוכן בפארק המעיינות שבעמק בית שאן, שעתיים נסיעה מת”א ומירושלים ושעה וחצי מחיפה. זהו אחד ממסלולי המים המהנים יותר בישראל, המתאים גם למשפחות שלא אוהבות ללכת יותר מדי שכן כל מה שנדרש כאן זה לצוף. אפיק הנחל כולל זרימה עדינה ומעבר נוח בין מקטעים, אשר עומקם כ-80 ס”מ – בהם אפשר לעמוד, ואחרים, סביב המטר. מומלץ להביא מזרוני ים ומתנפחים אחרים ופשוט לצוף בכיף. בין מקטע זרימה אחד לאחר ישנם מעברי מים ובהם צינור, המוטה בזווית מטה ומתפקד כמגלשת מים קצרה וכיפית. המסלול מסתיים בבריכה מרובעת חביבה שסביבה אפשר לנוח ולשתות משהו קר ואז לחזור לחנייה בהליכה קצרה, וכך גם לאפשר לשמש לייבש את הבגדים בדרך.

לאחר שסיימתם את נחל הקיבוצים, תוכלו לנסוע כעשר דקות לצפון מערב ולהיכנס אל קיבוץ ניר דוד שם יחכה לכם גן גורו – גן חיות אוסטרלי אמיתי בו תוכלו לפגוש קנגורו וחיות אחרות מהיבשת הרחוקה, ואפילו להאכיל וללטף אותן. שימו לב כי אסור להכניס כלבים למקום אך יש עמדה מוצלת בכניסה שבה אפשר להשאיר את הכלב.

  • טבע פראי במעיין אלרואי 

מעיין אלרואי ממוקם בין קריית טבעון לעוספיה, מרחק של שעה נסיעה מת”א, שעה וחצי מירושלים וממש עשרים דק’ מחיפה; קשה להאמין שפינת חמד טבעית שכזו נמצאת כה קרוב לעיר גדולה. המעיין האהוב זורם במשך כל השנה ומימיו נקיים, טהורים ומזמינים. אפשר סתם לטבול רגליים או להתקדם קצת דרומה, לאזור עמוק יותר שבו ניתן ממש לשחות. סביבכם תוכלו לראות את הטבע מארח לכם חברה: במים יש דגים וגם סרטנים קטנים, שפיריות מרחפות על פניהם ומכל עבר תשמעו ציוצי ציפורים.

המתחם כולו מוצל, כך שתצטרכו לצאת לשמש כדי להתייבש – וזו הזדמנות נהדרת לעבור לאטרקציה הבאה של האזור: שחזור תחנת רכבת העמק העתיקה, הנמצאת בתוך קריית טבעון הסמוכה – מרחק הליכה של 250 מ’ בלבד מאזור המעיין. השביל המוביל לשם כולל מספר שולחנות פיקניק, מה שיאפשר לכם גם לעצור ולשלוף סנדוויץ’ או אבטיח. מתחם שחזור רכבת העמק כולל קרונות וקטרים עתיקים משוחזרים העומדים על פסי רכבת עתיקים שנבנו עוד בתקופת שלטון העות’מנים בארץ, אי שם ב-1905. במקום ישנם הסברים כתובים על תפקידה של ארץ ישראל כנקודת מעבר בין חלקי האימפריה העות’מנית בימים ההם, ושלל הזדמנויות לצילומים ומשחקים בין הרכבות הישנות.  

קרדיט תמונה: Shutterstock
  • ברווזים וסוסים באגמון פולג

אגמון פולג נמצא בין בית יהושע למושב אודים, כחצי שעה מת”א, שעה וחצי מירושלים ושעה מחיפה. מדובר במתחם שהיה בעבר מחצבה והוסב לפארק אקולוגי חביב. תוכלו ללכת סביב הבריכה הגדולה שבמרכזו, לצפות בעופות מים כאנפות, ברכיות, אגמיות ויאוריות, ולעשות פיקניק כיפי על המדשאות. ילדים חובבי טבע יהנו במיוחד ממגוון בעלי החיים שבסביבה. משם כדאי להמשיך אל אודים ולסגור את היום בטיול סוסים נחמד. במקום פועלות שלוש חוות סוסים גדולות – בית הספר לרכיבה של לאה גונן, חוות אודים ובית הספר לרכיבה LD Training וגם בבית יהושע, תוכלו למצוא שתיים מומלצות – חוות ברטמן וחוות BR. שימו לב: חובה לפנות אל החווה כיומיים בטרם ההגעה ולהזמין מקום מראש.

  • מנופי עין חרצית למגלשות הכינרת

עין חרצית הוא פנינה ירוקה נהדרת ששוכנת מדרום למושב יבנאל, הנמצא בין כפר תבור לדרום הכינרת – שעתיים מתל אביב ומירושלים, ושעה נסיעה מחיפה. עם הגיעכם, תמתין לכם הליכה של קצת יותר מ-400 מ’ בעלייה מתונה – אבל בקצה מחכה הפרס הגדול: בריכה מרובעת של מים רעננים, מעליה נדנדה תלויה מעץ גדול וממנה נשקף נוף בקעת יבניאל המקסימה, ממש עד לכינרת. אזור עין חרצית פורח כולו באביב וביום העצמאות קצת מצהיב, אך עדיין מוקף עצים ירוקים, שיספקו גם קצת צל. זו נקודה טובה לפיקניק קצר שתשביע את תאבונו של כל חובב נוף וטבע.

משם אפשר להעמיס את המשפחה על רכב שכור או על המכוניות שלכם ולנסוע כרבע שעה מזרחה אל חוף גיא בכינרת, שמדרום לו נמצאים שני פארקי מים חביבים: פארק המים חוף גיא ובו מגלשות ובריכות ואחריו נמצא אקווה כיף, בו מסלול מכשולים ימי ואקשן לילדים (יש להזמין כרטיסים מראש באתר). משם אפשר להמשיך עוד דרומה ולסיים את היום בסיבוב בפארק הארכיאולוגי ברקו, שבו ממצאים ומבנים עתיקים מהתקופה הרומית. 

  • אווירה ומורשת בעמק איילון 

עמק איילון הירוק שוכן כחצי שעה בלבד מירושלים, שעה מתל אביב ושעה וחצי מחיפה – ומלא בכל טוב למשפחה המטיילת. מומלץ להתחיל את היום דווקא במשטרת לטרון – מתחם יד לשריון הנמנה בין המוזיאונים הגדולים והמגוונים בעולם לטנקים וכלי רכב צבאיים. יש בו יותר ממאה דגמים ועל כולם אפשר לטפס ולהצטלם. במקום יוכלו ילדיכם ללמוד על קרב לטרון המפורסם שבו נלחמו מגיני ישראל במלחמת השחרור ונפלו בחמש הסתערויות הירואיות. אחרי שסיימתם להרחיב דעת, הגיעה העת לספוג קצת טבע ולהגיע לפארק קנדה – אחד מאתרי הפיקניק האהובים ביותר בישראל. 

גם בפארק זה, פרט לנופים הירוקים ושאריות הפריחה, תוכלו ליהנות מסיור חווייתי והיסטורי. מומלץ להתחיל בבארות אמאוס וחניון הזיתים – המסומנים שניהם בשבילי הפארק, שכן אזור זה עשיר בממצאים ארכאולוגיים מהתקופה הרומית, ביניהם עמודים מעוטרים. משם כדאי להמשיך אל מעיין התמרים הנאה ופינות הפיקניק הנהדרות. מומלץ להחנות את הרכב בקרבת האגם, ממנו יוצא שביל נחמד (סימול שבילים ירוק) למסלול בתוואי אמות המים העתיקות. המסלול קל למדי להליכה ואורכו כק”מ וחצי לכל צד.

שימו לב: ישראלים רבים נוהרים לפארק קנדה בחג אך לרוב מגיעים אליו כבר בתחילת היום ובצהריים, מתחילים לעזוב בחזרה לבתיהם. מי שיגיע דווקא בצהריים, ימצא כי הפארק פחות עמוס. 

הארץ מלאה נקודות נוף, פיקניק וכיף משפחתי – ויום העצמאות הוא הזמן המתאים ביותר לבקר בהן. משפחה שתבחר באפשרות של השכרת רכב לשבוע או כזה בעל 7 מושבים אף תוכל לשדרג את החוויה ולמנוע את האתגר הלוגיסטי הטמון בנסיעה במספר מכוניות. מעבר לכך, כיף במיוחד לשדרג את חוויית יום העצמאות בהחלפת אווירה על ההגה, ולתת טוויסט חו”לי ליום החופש שכולנו אוהבים. חג שמח! 

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x