תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

ט”ו בשבט הגיע – קינוחים ברוח החג

ט”ו בשבט אומנם לא ידוע במאכלי החג שלו, אבל הגיע הזמן לשנות את העניין. קינוח חג אילנות אופייני לא חייב להסתכם בצלחת פירות יבשים משעממת, הוא יכול להיות חגיגה קולינרית של ממש. החג ששם במרכז את העצים יכול להציע שולחן טעים במיוחד שלא נופל מאף שולחן חג אחר, ואם מתכננים אותו נכון- הוא יכול להיזכר כשולחן החג המנצח של השנה. פירות, יין, אגוזים וחרובים מרכיבים ארוחה שלמה שמקדשת את פרי העץ (והגפן). מחפשים רעיונות מתוקים שיפתחו את הראש ויסגרו פינה? הינה כמה כיוונים מפתיעים לקינוחים ברוח הרוח, כל הדרך מהאדמה לצלחת.

פירות

אם בחג הזה העצים הם במרכז, אז הפירות הם המרכז של המרכז. קינוחים על בסיס פירות הם הצלחה בטוחה לאנשים שלא רוצים להסתבך, ולהגיש מנה מדויקת שהיא גם טעימה וגם מרעננת. במגוון טבעים, צבעים, צורות ומרקמים. פירות הם הפתרון הקל והפשוט לקינוח ט”ו בשבטי. מגוון המנות שאפשר להכין על בסיס פירות הוא עצום, ומשתנה ברמת המורכבות וההשקעה. עוגת פירות בחושה כמו של סבתא יכולה להיות קינוח מדויק ונוסטלגי, בעוד שאם תרצו להדגיש את הקסם שבפירות הגולמיים, תוכלו להכין מגש פירות מלכותי וצבעוני בחיתוכים מיוחדים. פרוסות, זיגזגים, כדורים ורצועות יכולים להפוך כל מגש פשוט למפואר וכל חובבן למקצוען. פירות חתוכים יכולים לקשט ציפוי של עוגה, להיכנס בתוך עוגה בחושה ואם יש במקרר פירות שהתעייפו, שולחן החג הוא ההזדמנות שלהם להפוך למעדן מלכים.

יין

היישר מהכרם, יין הוא דרך בטוחה לשדרג בקלות כל שולחן חג. לבן או אדום, יבש או חצי, מבעבע או לא, בקבוק יין משובח (אם אפשר מיקב מקומי) ילווה בקלסיות כל קינוח- מהקל אל הכבד. אבל אם תרצו לצאת מהקופסה, מומלץ לשקול לא להסתפק ביין בגביע אלא להכניס אותו לצלחת. אולי זו לא בחירה נפוצה במיוחד, אבל הכנסת מעט יין בעוגות, במוסים ובקרמים היא בחירה מקורית וטעימה שכדאי לכל חובבי היין לנסות. תהיו בטוחים שאולי בביס הראשון יישמעו קריאות הפתעה, ואחרי הביס השני כבר יבקשו מכם את המתכון.  חשוב להתאים את סוג היין לסוג הקינוח, אבל אם עושים את השילוב הנכון- מיץ הענבים האלכוהולי יאחד כוחות עם מרכיבים אחרים ויהפוך לקינוח משגע. החוכמה היא לבחור בסיס חזק ונכון, שבתוכו תשתלב הארומה האלכוהולית בצורה הטבעית ביותר. יין פורט יתאים במנות שוקולד עשירות (כמו טראפלס או פאדג’ למשל), בעוד שיין שרי ישתלב באלגנטיות רבה במוס גבינה קר.

אגוזים

שקדים, קשיו, אגוזי מלך ופיסטוקים הם רק חלק מהאגוזים שיכולים להשתתף בחגיגה. בפחות מחצי שעה תוכלו להכין פאי פקאן מפנק, או קרמבל קשיו עשיר שיהפוך כל עוגה לעוגת ט”ו בשבט קלסית. אגוזים מקורמלים עם מעט מלח ים יכולים להיות תוספת מיוחדת בתוך תמר או משמש, או להוסיף טוויסט מעניין לעוגת הגבינה. אם אתם רוצים להתאמץ הרבה פחות ולהרשים הרבה יותר, תוכלו לחגוג את מגוון הצורות המשגע של משפחת האגוזים במנדלת אגוזים מפוארת על מגש עגול. כדי שאף אגוז לא יזוז, מומלץ למרוח אותו קודם בדבש, סילאן, או בסירופ חרובים, שהוא מאכל החג בעצמו. חצאי פקאן, חצאי אגוז מלך וכדורי לוז ומקדמיה, יהפכו את הקינוח שלכם למיצג מרהיב וטעים במיוחד.

חרובים

בתרבות הערבית השימוש בחרובים במטבח הוא נפוץ, ובתוכה עץ החרוב זוכה למעמד של כבוד. עם זאת, ברוב תרבויות העולם חרוב הוא פשוט עוד פרי שלא ממש יודעים איך לאכול. בנוסף, חרובים נדמים לפעמים כ”תחליף” לא מוצלח של שוקולד, אולי כי הם כל כך דומים לו (וכל כך שונים ממנו).  אבל אם נשים את ההשוואה בצד, לחרוב יש טעם שעומד בפני עצמו. סירופ חרובים יכול לקשט פנקייק ענקי, ואבקת חרובים יכולה להחליף מתכונים עם אבקת קקאו. אם תרצו קינוח קל וזריז, תוכלו לשחק בדמיון בין החרוב לקקאו ולהכין הפתעה לסועדים: כולם יחשבו שמדובר בעוגת שוקולד טעימה, כשלמעשה מדובר בעוגת חרובים שהיא גם טעימה, וגם ברוח החג. פודינג חרובים וחלב הוא אפשרות אחרת, שלקוחה מהמטבח הערבי ותעורר קריאות התפעלות מיוחדות בגביעים. ואם תרצו לבחור באופציה הקלה, תוכלו פשוט להקציף אבקת חרובים עם שמנת ליצירת קצפת חומה ומיוחדת.

קרדיט תמונה: pixabay

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x